Inbouw van een ATOM locker
Geplaatst: wo 21 feb, 2018 12:22
Afgelopen zaterdag was ik op bezoek bij D&G en kon daar eens kijken hoe Dieter zijn zelf ontworpen locker aan het inbouwen was in een Land Rover differentieel
Gat boren voor de luchtaanvoer
Draad tappen
Pinion demonteren
Visuele inspectie
Demonteren van het kroonwiel
Lagers verwijderen van de pinion
De nieuwe lagers alsook de flens met de nieuwe dichting
Montage van de eerste lagerschaal op de pinion
De nieuwe flens is gemonteerd
De nog naakte locker
Monteren van de lagers op het lockerhuis
Kroonwiel monteren en op koppel trekken
Presentatie van de locker in het diff huis
de Atom locker is wat groter en sterker dan een ARB locker
Diff huis moet wat bijgeslepen
En de bearing cap moet ook wat smaller
Meten en afstellen
De ring met de luchtaanvoer
Op maat maken van de luchtaanvoer
Niet te lang?
Luchtaanvoer via een standaard 6mm snelkoppeling
En het eindproduct
Gat boren voor de luchtaanvoer
Draad tappen
Pinion demonteren
Visuele inspectie
Demonteren van het kroonwiel
Lagers verwijderen van de pinion
De nieuwe lagers alsook de flens met de nieuwe dichting
Montage van de eerste lagerschaal op de pinion
De nieuwe flens is gemonteerd
De nog naakte locker
Monteren van de lagers op het lockerhuis
Kroonwiel monteren en op koppel trekken
Presentatie van de locker in het diff huis
de Atom locker is wat groter en sterker dan een ARB locker
Diff huis moet wat bijgeslepen
En de bearing cap moet ook wat smaller
Meten en afstellen
De ring met de luchtaanvoer
Op maat maken van de luchtaanvoer
Niet te lang?
Luchtaanvoer via een standaard 6mm snelkoppeling
En het eindproduct