@ manu_rr, ik heb daar helaas geen weet van. Ik heb hem gekocht van een handelaar bij ons in de buurt, maar volgens de papieren komt hij uit de buurt van Lier ?? Volgens mij heeft er achterin de bak 1 of andere machine gestaan, maar verder heb ik geen info ..
@ Stef McDef, voorlopig heb ik de achterbank nog nodig (3 kinderen ..), maar ik zit er wel over te denken om de standaard bak er onderuit te halen, want daar kom je nu in het geheel niet goed bij. Maar ik wil eerst alle zetels vervangen voor TD4 zetels, zodat we achterin ook 3 x 3-punts gordels hebben. Dus mocht er nog iemand iets weten liggen, dan hoor ik het graag !!
OK, dus eindelijk even tijd genomen om het vervolg van de opbouw te tonen ...
Een onderdeel waar ik al lang over aan het twijfelen was : Het spatbord linksvoor !
Wat te doen, nieuw = zeer duur, 2ehands = altijd afwachten wat je krijgt + nog altijd niet goedkoop. Dus maar een keer begonnen met het geheel uit elkaar te halen =>
Dan toch besloten om alleen het voorste gedeelte te vervangen =>
En weer terug te monteren =>
Daarna was het de beurt aan de deuren =>
Helaas ben ik na deze periode een beetje gedemotiveerd geraakt, waardoor er weinig foto's zijn gemaakt ...
Maar desalniettemin heb ik toch (langzaam maar zeker) alle deuren redelijk "ca va" gekregen, alle kleine details zo goed als mogelijk afgewerkt, bedrading spaghetti en verlichting weer in orde gekregen, alle vloeistoffen vervangen, de motor verder onder handen genomen (mede dankzij Sijmen, nog een dikke merci
) onder andere : nieuwe waterpomp, nieuwe aandrijfriemen, spanrollen, kleppen stellen, nieuwe radiator, nieuwe slangen, etc
Uiteindelijk ook nog de master en slave pomp van de koppeling vervangen en toen begon er licht aan het einde van de tunnel te ontstaan ....
"So without further ado", het resultaat =>
Vorige week hem naar de schade hersteller gebracht die het chassis gecontroleerd had voor de 'keuring na ongeval'. Zij zijn ermee naar Brugge gegaan om hem te laten keuren. Blijkbaar was het toch niet zo simpel aangezien één keurder hem wilde afkeuren op 1.5° buiten de tolerantie op het caster ... gelukkig dat ik er niet zelf mee gegaan was, want ik zou niet geweten hebben hoe dit op te lossen ... gelukkig zijn er nog mensen die hier meer ervaring mee hebben, dus de man van de schade hersteller het nodige 'geargumenteerd' met de keurder
en daarna door gewicht aan de voorkant te hangen (+ de man zelf op de voorkant gaan staan) en de achterzijde een beetje uit de vering te trekken was de caster juist binnen tolerantie .... dus "Hoera"
, hij is goed gekeurd ... helaas moet hij volgende week nog een keer terug omdat het chassisnummer niet geheel leesbaar was
Maar ik ben nu al een stuk geruster dat alles in orde komt, volgende week weer terug en dan kan ik beginnen met de aanpassingen die ik nog wil doen ... to be continued !
Grtjz,
Glenn