Pagina 1 van 1

Aandrijflijn Defender

Geplaatst: wo 17 jan, 2018 12:35
door Ides
Heren,

Op 1 van mijn defenders (200 tdi) heb ik teveel speling naar mijn goesting tijdens het rijden (wisselende belasting).

Wat is aanvaardbaar?

Afbeelding

A tov B zou toch moeten ideal 0 zijn als de difflock ingeschakeld is.
(is niet het geval, bijna een 3/16 van een toer verschil).

F tov C .... graden (als je E geblokkeerd zet)
E tov F .... graden (als je C blokkeerd)
C tov F .... graden (als je E en F blokkeerd)

Bij Ashcroft kun je deze opties kiezen bij een LT230
* Sleeved casing => wat is dit?
* heavy duty cross pin => wat is dit?

Ik ga er deze week nog eens onder liggen, en zou dan willen weten war mijn problem zit.

Groeten,

Ides

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: wo 17 jan, 2018 16:19
door Henk
Sleeved casing:

Afbeelding

Dat kleine gat in het midden is voor de 'interim pin" te lageren en die kan met de jaren uitlubberen en lekken.
Omdat op te vangen zetten ze daar een stalen bus in

Kijk ook eens hier: http://www.syncrogearboxes.com/shop/lt2 ... fer-box-2/

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: wo 17 jan, 2018 16:54
door De Rob
Henk schreef: wo 17 jan, 2018 16:19 Sleeved casing:

Afbeelding

Dat kleine gat in het midden is voor de 'interim pin" te lageren en die kan met de jaren uitlubberen en lekken.
Omdat op te vangen zetten ze daar een stalen bus in

Kijk ook eens hier: http://www.syncrogearboxes.com/shop/lt2 ... fer-box-2/
Dergelijke heb ik er gemonteert vijf op voorraad...met alle ratio"s ....zelfs met ATB in.
Rob

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: wo 17 jan, 2018 20:32
door Henk
Rob, wat doet zo'n ATB op de remtestbank op de control?

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: wo 17 jan, 2018 21:26
door Peter Puma
Als leerproject ben ik afgelopen zaterdag begonnen met de demontage van een LT230 (uit een Disco 2).
Wat me hierbij opviel is dat er toch wel een beetje speling zit op de verschillende tandwielen, zeker niet veel, maar het telt wel op natuurlijk.
Ook de high/low gear selection heeft wat speling, en op de vertanding van de high-gear viel zowaar toch wel wat slijtage te bespeuren.
De low gear kant was schijnbaar nooit gebruikt.

Ruim 60 graden tussen beide uitgaande assen lijkt me echter wel veel, niet ?

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: wo 17 jan, 2018 22:31
door Vogler
Ashcroft raadt in elk geval af om met een ATB op de rollenbank te gaan, en dat in vetgedrukte tekst op http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... t-atb.html.

Heavy duty crosspin vervangt twee losse gekruiste asjes in het dif. Op de plek waar die assen kruisen is de helft van de doorsnede noodgedwongen weggehaald en zit dus een zwakke plek.
Je ziet ze op dit beeld bij elkaar:

Http://goo.gl/images/ni6yZW

Linksboven de standaardassen van een LT230, de anderen zijn HD crosspins. Als ik me niet vergis gaat alle trekkracht door die asjes, dus als je de bak toch zou opengooien, lijkt dit me een no-brainer!

Groeten,

Joris



J

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: do 18 jan, 2018 11:25
door De Rob
Henk schreef: wo 17 jan, 2018 20:32 Rob, wat doet zo'n ATB op de remtestbank op de control?

Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en HD flenzen/steekassen dan is het pas af.
Na de uitgesleten shafts die ik bijhoud geteld te hebben zou ik er in 2017 49 LT 230 gereviseerd hebben.
Zal mijn zoon eens vragen of hij hier foto's wil plaatsen die ik tijdens de revisie en plaatsing ATB heb genomen.
Rob

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: do 18 jan, 2018 11:38
door De Rob
Vogler schreef: wo 17 jan, 2018 22:31 Ashcroft raadt in elk geval af om met een ATB op de rollenbank te gaan, en dat in vetgedrukte tekst op http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... t-atb.html.

Heavy duty crosspin vervangt twee losse gekruiste asjes in het dif. Op de plek waar die assen kruisen is de helft van de doorsnede noodgedwongen weggehaald en zit dus een zwakke plek.
Je ziet ze op dit beeld bij elkaar:

Http://goo.gl/images/ni6yZW

Linksboven de standaardassen van een LT230, de anderen zijn HD crosspins. Als ik me niet vergis gaat alle trekkracht door die asjes, dus als je de bak toch zou opengooien, lijkt dit me een no-brainer!

Groeten,

Joris

Die heavy duty cross pin is gewoon die van een Salisbury achterdif....is gewoon een idee van Ashcroft....dat ik jaren geleden als eens uitgeprobeert heb....en die vier benen zijn in feite te kort.Die komen niet zo ver als die lossen pinnen..
Rob

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: do 18 jan, 2018 11:46
door De Rob
Peter Puma schreef: wo 17 jan, 2018 21:26 Als leerproject ben ik afgelopen zaterdag begonnen met de demontage van een LT230 (uit een Disco 2).
Wat me hierbij opviel is dat er toch wel een beetje speling zit op de verschillende tandwielen, zeker niet veel, maar het telt wel op natuurlijk.
Ook de high/low gear selection heeft wat speling, en op de vertanding van de high-gear viel zowaar toch wel wat slijtage te bespeuren.
De low gear kant was schijnbaar nooit gebruikt.

Ruim 60 graden tussen beide uitgaande assen lijkt me echter wel veel, niet ?
60° ....dan zitten er geen koperen shimms meer in uwe middendiff.Koper schilfers in uw olie vindt ge dan.Op de tanden daar komt geen speling op...wel op de schuif van high naar low.
Rob

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: do 18 jan, 2018 15:22
door zeerover
De Rob schreef: do 18 jan, 2018 11:25
Henk schreef: wo 17 jan, 2018 20:32 Rob, wat doet zo'n ATB op de remtestbank op de control?

Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en HD flenzen/steekassen dan is het pas af.
Na de uitgesleten shafts die ik bijhoud geteld te hebben zou ik er in 2017 49 LT 230 gereviseerd hebben.
Zal mijn zoon eens vragen of hij hier foto's wil plaatsen die ik tijdens de revisie en plaatsing ATB heb genomen.
Rob
Ik hoopte al dat de je er zo'n positieve ervaring over hebt. Ik ga ook 1 monteren in de toekomst en misschien ook in de td4.

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: do 18 jan, 2018 21:34
door Henk
De Rob schreef: do 18 jan, 2018 11:25
Henk schreef: wo 17 jan, 2018 20:32 Rob, wat doet zo'n ATB op de remtestbank op de control?

Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en HD flenzen/steekassen dan is het pas af.
Na de uitgesleten shafts die ik bijhoud geteld te hebben zou ik er in 2017 49 LT 230 gereviseerd hebben.
Zal mijn zoon eens vragen of hij hier foto's wil plaatsen die ik tijdens de revisie en plaatsing ATB heb genomen.
Rob

We praten toch over de ATB in de tussenboite of niet?
Deze: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... -diff.html

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: do 18 jan, 2018 22:21
door zeerover
Ik wel. ;)

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: do 18 jan, 2018 22:44
door Vogler
Oooh, ook interessant projectje voor op school ;-).
Maar accepteert de keuring dat allemaal wel? Ik dacht dat aanpassingen aan de aandrijflijn sowieso afgekeurd werden?

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: do 18 jan, 2018 22:44
door De Rob
Henk schreef: do 18 jan, 2018 21:34
De Rob schreef: do 18 jan, 2018 11:25
Henk schreef: wo 17 jan, 2018 20:32 Rob, wat doet zo'n ATB op de remtestbank op de control?

Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en HD flenzen/steekassen dan is het pas af.
Na de uitgesleten shafts die ik bijhoud geteld te hebben zou ik er in 2017 49 LT 230 gereviseerd hebben.
Zal mijn zoon eens vragen of hij hier foto's wil plaatsen die ik tijdens de revisie en plaatsing ATB heb genomen.
Rob

We praten toch over de ATB in de tussenboite of niet?
Deze: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... -diff.html
Moa jooaaa!!!datte
Rob

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: vr 19 jan, 2018 09:20
door Ides
De Rob schreef: do 18 jan, 2018 11:46 60° ....dan zitten er geen koperen shimms meer in uwe middendiff.Koper schilfers in uw olie vindt ge dan.Op de tanden daar komt geen speling op...wel op de schuif van high naar low.
Rob
Ga dit weekend eens kijken als ik de tussenbak er vanonder krijg?
Of toch ten minste de olie controleren.

Ides

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: vr 19 jan, 2018 17:26
door Ides
De Rob schreef: do 18 jan, 2018 11:25
Henk schreef: wo 17 jan, 2018 20:32 Rob, wat doet zo'n ATB op de remtestbank op de control?

Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en Rob
Rob,

"het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenstuk van Ashcroft", wat bedoel je hiermee?
Is dat die HD cross pin? Of nog iets anders?

Ides

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: vr 19 jan, 2018 17:39
door De Rob
Ides schreef: vr 19 jan, 2018 17:26
De Rob schreef: do 18 jan, 2018 11:25
Henk schreef: wo 17 jan, 2018 20:32 Rob, wat doet zo'n ATB op de remtestbank op de control?

Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en Rob
Rob,

"het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenstuk van Ashcroft", wat bedoel je hiermee?
Is dat die HD cross pin? Of nog iets anders?

Ides
Is alleen voor 2,4 en 2,2tdci= overgangstuk van boite naar tussenbak .MT82 output shaft..bij ashcroft op de site.
Rob

Re: Aandrijflijn Defender

Geplaatst: zo 21 jan, 2018 10:53
door Ides
De Rob schreef: vr 19 jan, 2018 17:39
Is alleen voor 2,4 en 2,2tdci= overgangstuk van boite naar tussenbak .MT82 output shaft..bij ashcroft op de site.
Rob
Rob,

Net gelezen op de website van Ashcroft.
Ziet er logisch uit.

De bewuste "wear" door het drooglopen, kun je dit vaststellen zonder iets open te doen?
Of gewoon de bak er van onder en kijken?

De 130 is mijn daily driver namelijk he.

Groeten,
Ides