Turbo TD5
Geplaatst: vr 24 mar, 2017 15:35
Ik heb een Defender 110 sw bj 2002. De wagen heeft net 25.000 km in Zuid Amerika gereden, de teller staat nu op 265000 km.
Tijdens deze reis hebben wij veel problemen gehad met onze VGT van TT. Deze turbo is geplaatst samen met de stage 2 upgrade, dus nieuwe software, een boost bakje onder de passagiers zetel, intercooler van alusport, Disco tussenbak en versterkte automaat, etc..
Van een schoendoos hebben we dus een sport wagen proberen te maken met 200 pk, en vooral 400 nm koppel. De upgrade heeft nooit echt goed gewerkt; soms veel zwarte rook bij optrekken, soms een 'raar' geluid uit de motor (blijkt de variabele ring van de turbo te zijn geweest). Na herhaaldelijk terug gaan, vervangen van ontelbare randapparatuur (injectoren, diesel pomp,..) bleek er niks opgelost. Dit was wat ik voor betaald had...alles was normaal. Dus bleven we zo maar rondrijden.
Geen goed idee, en dat hebben we geweten tijdens onze trip. De VGT miste 1 uit de 4 bouten, de andere waren er in geramd zonder veel respect voor de draad.
We hebben eerst de oude turbo laten reviseren, maar na 3000 km lag die terug in duigen. Dan hebben we een nieuwe standard turbo laten invliegen. Dus nu draait alles wel terug, toch de software spuit te veel diesel in, constante zwarte rook, geen vermogen zoals daarvoor, de automaat schakelt niet op de juiste momenten....behelpen dus. Bergop moesten we altijd terug schakelen naar 3 en 2 om boven te raken.
Ik heb natuurlijk geen zin meer om een veel te dure low quality TT turbo te kopen. (een Garett GT2556)
Wat zijn de alternatieven? Alles terug standard zetten lijkt me soms nog de beste oplossing....
We hebben wel wat geleerd: hou je voertuig beter standard, daar hebben slimme mensen over nagedacht alvorens het te bouwen. Reis met een voertuig waar de mensen in de landen waar je doorreist ook mee rijden. In ons geval, Toyota en Chevrolet.
Verder was het natuurlijk een ongeloofelijk toffe tijd. We zouden zo terug vertrekken. Ik moet alleen mijn baas eens vragen om mijn loon verder door te storten als ik op reis ben..
Tijdens deze reis hebben wij veel problemen gehad met onze VGT van TT. Deze turbo is geplaatst samen met de stage 2 upgrade, dus nieuwe software, een boost bakje onder de passagiers zetel, intercooler van alusport, Disco tussenbak en versterkte automaat, etc..
Van een schoendoos hebben we dus een sport wagen proberen te maken met 200 pk, en vooral 400 nm koppel. De upgrade heeft nooit echt goed gewerkt; soms veel zwarte rook bij optrekken, soms een 'raar' geluid uit de motor (blijkt de variabele ring van de turbo te zijn geweest). Na herhaaldelijk terug gaan, vervangen van ontelbare randapparatuur (injectoren, diesel pomp,..) bleek er niks opgelost. Dit was wat ik voor betaald had...alles was normaal. Dus bleven we zo maar rondrijden.
Geen goed idee, en dat hebben we geweten tijdens onze trip. De VGT miste 1 uit de 4 bouten, de andere waren er in geramd zonder veel respect voor de draad.
We hebben eerst de oude turbo laten reviseren, maar na 3000 km lag die terug in duigen. Dan hebben we een nieuwe standard turbo laten invliegen. Dus nu draait alles wel terug, toch de software spuit te veel diesel in, constante zwarte rook, geen vermogen zoals daarvoor, de automaat schakelt niet op de juiste momenten....behelpen dus. Bergop moesten we altijd terug schakelen naar 3 en 2 om boven te raken.
Ik heb natuurlijk geen zin meer om een veel te dure low quality TT turbo te kopen. (een Garett GT2556)
Wat zijn de alternatieven? Alles terug standard zetten lijkt me soms nog de beste oplossing....
We hebben wel wat geleerd: hou je voertuig beter standard, daar hebben slimme mensen over nagedacht alvorens het te bouwen. Reis met een voertuig waar de mensen in de landen waar je doorreist ook mee rijden. In ons geval, Toyota en Chevrolet.
Verder was het natuurlijk een ongeloofelijk toffe tijd. We zouden zo terug vertrekken. Ik moet alleen mijn baas eens vragen om mijn loon verder door te storten als ik op reis ben..