turbo
Geplaatst: ma 10 okt, 2016 16:02
Ik las op een forum dat een turbo die geen 10 sec blijft nadraaien stuk is, zijn er nog symptomen om er achter te komen of de turbo kapot is.
Ik zie bij live data op nanocom dat de druk in het inlaat spruitstuk bijna nooit meer is dan de normale lucht druk 104.000 ongeveer
Normaal verwacht ik max 101.000 ambiant pressure(luchtdruk zeeniveau)+ 1.2 bar boost= bij max optrekken een manifold waarde van max 220000.
Dit haal ik bijna nooit ,ik heb een exel file van een rit van 20 min (log file)bij het rijden op instrument mode met de nanocom zie ik wel degelijk turbo druk die volgens mij normaal is.
De darmen van de luchtinlaat naar intercooler en turbo zijn silicone darmen intercooler is een tweedehands (was toen lekvrij) een maand of zes geleden
het rijgedrag van de defender TD5 is afwisselend soms power genoeg dan weer minder.
Alvast bedankt voor een reactie
Ik zie bij live data op nanocom dat de druk in het inlaat spruitstuk bijna nooit meer is dan de normale lucht druk 104.000 ongeveer
Normaal verwacht ik max 101.000 ambiant pressure(luchtdruk zeeniveau)+ 1.2 bar boost= bij max optrekken een manifold waarde van max 220000.
Dit haal ik bijna nooit ,ik heb een exel file van een rit van 20 min (log file)bij het rijden op instrument mode met de nanocom zie ik wel degelijk turbo druk die volgens mij normaal is.
De darmen van de luchtinlaat naar intercooler en turbo zijn silicone darmen intercooler is een tweedehands (was toen lekvrij) een maand of zes geleden
het rijgedrag van de defender TD5 is afwisselend soms power genoeg dan weer minder.
Alvast bedankt voor een reactie