Pagina 1 van 1

fuse motor management

Geplaatst: zo 22 mei, 2016 15:48
door WoDoc
Fuse van motor management (Defender TD5 1999) blijft springen.
Voor de liefhebbers : centrale fuse box in midden,, aan versnellingspook, zesde van links
Gevolg : motor wil wel demarreren doch lukt niet...
Als ik de fuse kortsluit lukt het (uiteraard) wel, maar dit kan niet de bedoeling zijn...
Wagen kreeg juist voor het opduiken van deze problemen grondige reinigingsbeurt aan onderzijde na off roaden, waarschijnlijk heeft dat er iets mee te maken (?) Echter alles wat ik kan gecheckt, nergens water of losse bedrading te bespeuren.
Ik meet wel spanningsverschil dus m.i. moet er ergens een kortsluiting zijn, of zie ik dit verkeerd ?
Alle suggesties welkom !
Wouter

Re: fuse motor management

Geplaatst: zo 22 mei, 2016 16:36
door Peter Puma
Een zekering brandt niet door omdat er ergens een beetje water in een connector gesukkeld is.

Er zal dus waarschijnlijk toch wel iets meer aan de hand zijn.

Welke waarde heeft die zekering ?
Steek eens een ampère meter in de plek van de zekering ; hoeveel stroom vloeit er dan ?

Re: fuse motor management

Geplaatst: zo 22 mei, 2016 17:53
door WoDoc
15A zat er in. Volgens het schema op de afdekkap 10A.
Als ik contact opzet lees ik ca. 0.12 A af op ampèremeter...

Re: fuse motor management

Geplaatst: zo 22 mei, 2016 23:19
door Peter Puma
Met 0,12A gaat die fuse niet springen hè.

Wanneer gaat ze defect ?

Ik heb jammer genoeg geen service manual van een pré-2002 Td5 :(

Re: fuse motor management

Geplaatst: ma 23 mei, 2016 07:08
door Penguin
Heb je ABS?
Controleer dan eens of er geen kabels lopen die over/op je uitgaande leidingen van je remcylinder liggen.
If so, controleer die kabels eens. Mogelijks is er een doorgeschuurd

Re: fuse motor management

Geplaatst: ma 23 mei, 2016 09:56
door WoDoc
@Peter Wanneer ze defect gaan ? Steeds, heb er bijna geen meer op stock ;-)
@Penguin Bedankt voor de tip betreff. ABS bekabeling, ik check dit vanavond !