Pagina 1 van 1
Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 20:07
door tom D.
Het gaat dus over de p38 uit 2000 met 4,0 v8.
De 2 einddempers zijn verwijdert voor de v8 grom plus met nieuwe bumper kwam dit mooier uit.
1 maand geleden naar keuring, afgekeurd op ontbreken van einddempers. Reden: lichte vracht valt niet onder tuningwet.
Dus vermits 2 einddempers al weg waren, beslist om ene kant van de uitlaat toe te doen en de andere kant een nieuwe einddemper. Nieuwe herkeuring, oonieuw afgekeurd. In hun interne nota stond dat er origineel 2 einddempers ontbreken, omdat ik daarvoor afgekeurd ben moet ik 2 ipv 1 eindemper hebben.
Naar de stationchef gegaan en gezegd dat een p38 v8 ook met 1 einddemper bestaat, wou zelfs de moeite niet doen om dit na te kijken... het was aan hem om dit te bewijzen, ik kon mijn oren niet geloven.....
Eerst naar lpi gebeld, die zeggen dat bouwjaar 2000 zowel single als double einddemper hadden
Lr leuven wist het nog niet en gaan mij morgen iets laten weten
Lr hasselt zegt dat single einddemper enkel tot 1996 was, weliswaar zonder in pc te kijken.
Is er iemand die een betrouwbare bron heeft en dus geldig voor de keuring mij kan tonen dat zowel single als double voor dat bouwjaar kan?
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 20:37
door Penguin
via originele part nummers moet dit toch te doen zijn?
BTW, wat is je type voertuig?
M1 of N1?
Volgens mij nog steeds een M1 (ook al is het een LV)
Tuning wet bestaat enkel voor voertuigen type M1, dus toepasbaar op je Range P38
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... h/115-art1
Tuning
http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-verbouwin ... ing#Tuning
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 21:03
door tom D.
Op keuringsbewijs staat type n1.
Als ik op albrit kijk dan zie ik dit, vermits mijn chassisnr begint met YA
mag ik toch enkel uitlaat hebben?
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 21:27
door Penguin
tom D. schreef:Op keuringsbewijs staat type n1.
Staat dit ook op je gelijkvormigheidsattest en of op inschrijvingsbewijs?
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 21:36
door tom D.
Neen, enkel op keuringsbewijs. Op de andere papieren staat geen m1 of n1
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 21:55
door Penguin
da's straf
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 22:30
door tom D.
Mss maar kan echt niets vinden buiten op keuringbewijs.
Maar dus bestaat er een officiele databank om te weten wat er gemaakt is geweest? Zo een verkoopsite zullen ze vrees ik niet aanvaarden?
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 22:39
door Covko
Stuur mij chassisnr via pm,zal het morgen bekijken wat ze voor uw voertuig opgeven,werk bij LR
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 22:41
door Landy Bean
Een officiële dealer kan toch via chassis nummer een uitprint bezorgen
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 22:50
door tom D.
Heren,
Origineel heb ik een dubbele einddemper daar staat geen twijfel over. De vraag is of ik met enkele demper er ook door moet kunnen of niet?
Covko, ik stuur u een pb!
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: ma 21 mar, 2016 22:52
door Penguin
Ivm type aanduiding.
Het moet toch op je inschrijvingsbewijs staan.
Vak J
[img]
http://www.entraideopelgt.fr/media/kune ... to.jpg[img]
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: wo 23 mar, 2016 09:25
door Escape
tom D. schreef:Het gaat dus over de p38 uit 2000 met 4,0 v8.
De 2 einddempers zijn verwijdert voor de v8 grom plus met nieuwe bumper kwam dit mooier uit.
1 maand geleden naar keuring, afgekeurd op ontbreken van einddempers. Reden: lichte vracht valt niet onder tuningwet.
Dus vermits 2 einddempers al weg waren, beslist om ene kant van de uitlaat toe te doen en de andere kant een nieuwe einddemper. Nieuwe herkeuring, oonieuw afgekeurd. In hun interne nota stond dat er origineel 2 einddempers ontbreken, omdat ik daarvoor afgekeurd ben moet ik 2 ipv 1 eindemper hebben.
Naar de stationchef gegaan en gezegd dat een p38 v8 ook met 1 einddemper bestaat, wou zelfs de moeite niet doen om dit na te kijken... het was aan hem om dit te bewijzen, ik kon mijn oren niet geloven.....
Eerst naar lpi gebeld, die zeggen dat bouwjaar 2000 zowel single als double einddemper hadden
Lr leuven wist het nog niet en gaan mij morgen iets laten weten
Lr hasselt zegt dat single einddemper enkel tot 1996 was, weliswaar zonder in pc te kijken.
Is er iemand die een betrouwbare bron heeft en dus geldig voor de keuring mij kan tonen dat zowel single als double voor dat bouwjaar kan?
Ik vrees dat de keuring gelijk heeft, uw P38a hoort 2 einddempers te hebben.
- geen idee waar LPI zijn info haalt (als't maar verkoopt), vanaf 1999 (Bosch) sowieso dubbele uitlaat
- Leuven weet het meestal niet
- Hasselt weet het wel: vanaf 1996 is ook de achterbumper veranderd, zonder de diepere uitsparing voor de enkele uitlaat. Enkele uitlaat kan wel geplaatst worden op alles met GEMS motor (dus tot 1999) maar werd nooit zo door LR geleverd.
Onder onze partsRange hangt nog nen uitlaat, maar ik vrees dat dat ook nen enkele is, anders moogt ge die gerust lenen!
Filip
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: wo 23 mar, 2016 16:19
door tom D.
Ik heb nochtans van een vriendelijke forummer die bij lr Dendermonde werkt een soort attest op mijn chassisnr ontvangen waar beide mogelijk zijn. Sta nu in de wachtrij
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: wo 23 mar, 2016 16:42
door Landy Bean
Suc6

Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: wo 23 mar, 2016 17:26
door tom D.
Driewerf Hoera, dus eerst stationschef zag er geen problemen in maar moest de wagen wel terug aanbieden.
Dus opnieuw aangeboden en zie ik de afkeurder van rij wisselen en zegt tegen de keurder die mijn wagen wou doen, dat hij dat wel ging regelen.....
Veel gediscussieer , ik zeg man uwe chef keurde het net goed. Na 10 min discussie komt hem terug en zegt ge hebt geluk vandaag, AH zeg ik waarom?
We gaan u doorlaten, het y stuk is niet conform met de einddemper dat er onder steekt maar het heeft niets met veiligheid te maken.... Toen knakte er iets, wablieft?!?!? Voor welke reden word ik dan 2 maal afgekeurd? Heeft mijn papieren in mijn handen gestopt en is mompelend vertrokken.
De stationschef heeft mij dan nog te woord gestaan dat het beter is dat als ik einddemper wil plaatsen best een rechte buis gebruik. Maar dat ik technisch gezien in orde was.... Gek word ik van die willekeur op die keuring.
Alleszins bedankt aan de hulpzame forummer, indien ik u irl tegenkom heb je nog iets te goed van mij.
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: wo 23 mar, 2016 20:59
door Covko
Een bedankt is al meer dan voldoende,de dubbele is enkel nog leverbaar voor rechts gestuurde voertuigen,verschil tussen rhd en lhd is mij niet bekend dus alleen nog enkele voor lhd,ben al gelukkig dat het opgelost is. Keuring is spijtig nog steeds het zelfde als op de loterij spelen,veel kosten en weinig kans op winst

Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: wo 23 mar, 2016 21:14
door Henk
Heb mijn 110 maandag laten wegen maar had van voor een kleine nrplaat gestoken omdat die precies op de winchbumper paste.
Mijne keurder wou hem daarvoor afkeuren maar na enig gezaag en overleg met een collega kreeg ik de opmerking op keuringsbewijs dat kleine plaat vooraan op persoonlijk initiatief van de klant was
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: wo 23 mar, 2016 22:48
door Landy Bean
Ik ga binnen enkele weken met mijn boskar naar de keuring om opnieuw gewogen te worden na de aanpassingen en met extra dieseltank
Ben benieuwd wat het zal geven, alle aanpassingen zijn voor de veranderingen besproken geweest met de station chef en zijn collega chef en met het hoofd van de keuring West Vlaanderen en ze hebben alle drie hun ok geven, hopelijk lukt het...
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: do 24 mar, 2016 09:03
door Henk
Extra tank gaat er bij mij vandaag in, ná de keuring

Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: do 24 mar, 2016 12:29
door Fetzl
als iemand nog een extra tank zoekt... heb hier nog een alu modelleke staan van dik 100 l (welliswaar met sporen van roze mazout)
die mag gratis afgehaald worden
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: do 24 mar, 2016 14:07
door Landy Bean
Extra tank mag onder bepaalde voorwaarden...
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: do 24 mar, 2016 20:41
door Kris
Landy Bean schreef:Extra tank mag onder bepaalde voorwaarden...
Ja. Attest van Land Rover
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: do 24 mar, 2016 20:56
door Landy Bean
Kris schreef:Landy Bean schreef:Extra tank mag onder bepaalde voorwaarden...
Ja. Attest van Land Rover
Nee LR geeft geen meer...
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: di 05 apr, 2016 17:44
door ief4x4
vorige week naar de keuring geweest met een def 90:
-achterste stuk uitlaat afgescheurd aan de laatste pot, deze hing er nog wel los aan ( niet gezien tijdens het kuisen)
-speling op de armen van de vooras.
keurder zegt tegen mij " laat dat nakijken, ik maak er een opmerking van"
groene kaart
ok voor mij, ne vriendelijke gast.
Lieven
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: di 05 apr, 2016 19:08
door De Rob
Landy Bean schreef:Kris schreef:Landy Bean schreef:Extra tank mag onder bepaalde voorwaarden...
Ja. Attest van Land Rover
Nee LR geeft geen meer...
lr heeft er nooit attesten voor gegeven.Maar er gaan er zovelen waar van ze het niet zien
Ik ga nu Vrijdag met een 90 waar er een extra tank(al zes jaar) bij onder zit.....met attest van safety devices en dat hebben ze elk jaar al aanvaard.
Rob
Re: Miserie met de keuring
Geplaatst: di 05 apr, 2016 21:47
door Thomasdebock
Landy Bean schreef:Ik ga binnen enkele weken met mijn boskar naar de keuring om opnieuw gewogen te worden na de aanpassingen en met extra dieseltank
Ben benieuwd wat het zal geven, alle aanpassingen zijn voor de veranderingen besproken geweest met de station chef en zijn collega chef en met het hoofd van de keuring West Vlaanderen en ze hebben alle drie hun ok geven, hopelijk lukt het...
Dat hoofd keuring West Vlaanderen is klant van me
Moet ik goed woordje doen?