trage td5
-
- lrocb_lidnr: 0
trage td5
ik ben in het bezit van een 130 td5 en sinds ik de cillinderkop pakking heb vervangen heeft hij geen power meer.ik ben er mee naar de ardennen gereden en in de put van boire(E 313)reed ik aan 70 per uur naar boven.momenteel is de topsnelheid 100 a 110.Ik heb de luchtmassameters vervangen en met een losse luchtfilter gereden en heb hem bij garage peeters laten uitlezen maar er was niks te vinden.heeft er iemand een oplossing????
- eL Tee
- lrocb_lidnr: 538
Re: trage td5
KM-stand?
Reeds brandplaatjes en dichtingsrubbertjes van de injectoren vervangen?
Kan je 't wastegate-stangetje (turbo) voldoende bewegen?
Zijn de turbo-slangen niet gescheurd, gedelamineerd of ineen 'geklapt'?
Reeds brandplaatjes en dichtingsrubbertjes van de injectoren vervangen?
Kan je 't wastegate-stangetje (turbo) voldoende bewegen?
Zijn de turbo-slangen niet gescheurd, gedelamineerd of ineen 'geklapt'?
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
-
alles is toen vervangen.
- flashsplash
Dat klinkt niet goed, maar ik zou eens kijken naar:
1.) Diesel pomp druk die van de tank op de pressure regulator komt, die moet ongeveer 4 Bar zijn.
2.) De lage druk van de pomp naar de filter is ongeveer 0.7 Bar
3.) Kijk ook even als pressure regulator reageert op een ander vacuum ( vol gas geven, moet normaal de druk even zaken(kleine dip) maar moet dan terug op 4 bar komen.... is dat niet het geval dan heb je waarschijnlijk een foute Pressure Regulator of zelfs een vacuum probleem
In principe neemt de ecu alle waarden van de sensors op en regelt dan de tijd en openings tijd van de injectors. Als je geen fout codes hebt, dan zal er waarschijnlijk geen probleem zijn met het injectie volume en tijd, maar als de druk van de pressure regulator niet goed werkt zal je onder hoog vermogen (veel vacuum) een te lage diesel druk hebben...omdat de pressure regulator de retour niet vernauwd . Het gevolg is verlies aan vermogen , omdat de injector kamers niet voldoende gevuld raken...
Draait die motor regelmatig op stationair ?
Een ander probleem kan een offset zijn van de juiste timing, toen je de cylinderhead terug plaatste ,ben je zeker dat alle merktekens op de goede plaats stonden ?
Heb je toevallig de injectors niet gewisseld bij de montage ? Iedere injector heeft een unieke code, en die moet op de juiste cylinder zitten, die cylinder en code van de injector moet overeenkomen met de letters die in de ECU zijn geprogrammeerd. Dit is een veel voorkomende vergissing.
Makkelijk op te lossen door de ECU opnieuw te programmeren ( schrijf de letters op van de injectors en waar ze zitten, daarna de ECU injector code aanpassen aan de werkelijkheid.) Je hebt wel een goede tool nodig hiervoor.
Dat is het zowat dat me te binnen schiet.
Veel success
1.) Diesel pomp druk die van de tank op de pressure regulator komt, die moet ongeveer 4 Bar zijn.
2.) De lage druk van de pomp naar de filter is ongeveer 0.7 Bar
3.) Kijk ook even als pressure regulator reageert op een ander vacuum ( vol gas geven, moet normaal de druk even zaken(kleine dip) maar moet dan terug op 4 bar komen.... is dat niet het geval dan heb je waarschijnlijk een foute Pressure Regulator of zelfs een vacuum probleem
In principe neemt de ecu alle waarden van de sensors op en regelt dan de tijd en openings tijd van de injectors. Als je geen fout codes hebt, dan zal er waarschijnlijk geen probleem zijn met het injectie volume en tijd, maar als de druk van de pressure regulator niet goed werkt zal je onder hoog vermogen (veel vacuum) een te lage diesel druk hebben...omdat de pressure regulator de retour niet vernauwd . Het gevolg is verlies aan vermogen , omdat de injector kamers niet voldoende gevuld raken...
Draait die motor regelmatig op stationair ?
Een ander probleem kan een offset zijn van de juiste timing, toen je de cylinderhead terug plaatste ,ben je zeker dat alle merktekens op de goede plaats stonden ?
Heb je toevallig de injectors niet gewisseld bij de montage ? Iedere injector heeft een unieke code, en die moet op de juiste cylinder zitten, die cylinder en code van de injector moet overeenkomen met de letters die in de ECU zijn geprogrammeerd. Dit is een veel voorkomende vergissing.
Makkelijk op te lossen door de ECU opnieuw te programmeren ( schrijf de letters op van de injectors en waar ze zitten, daarna de ECU injector code aanpassen aan de werkelijkheid.) Je hebt wel een goede tool nodig hiervoor.
Dat is het zowat dat me te binnen schiet.
Veel success
Owning a Landrover is not owing a Car, sUV or 4x4. You get Passion, character and boldness
-
de eerste drie punten kan ik nog nakijken.de merktekens zijn zoals het hoort(gedaan door de rob)de injectoren zitten ook juist.tis straf dat hij ervoor zalig reed.
- flashsplash
Tja techniek he Clutch, heb je de wireloom van de injectors ook vervangen ? Soms lekt die vooraan de cylinderkop en komt er olie in de controle eenheid.... dan kan je alle soorten problemen hebben met verlies van vermogen maar bijna altijd gepaard met ruig draaien...
Groet
Groet
Owning a Landrover is not owing a Car, sUV or 4x4. You get Passion, character and boldness
-
niet vervangen maar wel droog
- alanius
Njectors goed afgesteld?
Timing correct?
Ergens een fit - lek in het turbo inlaat circuit (intercooler gescheurd ofzo)
Timing correct?
Ergens een fit - lek in het turbo inlaat circuit (intercooler gescheurd ofzo)
- nielsc
Terug brengen dan naar waar hij hersteld is ?clutch schreef:de eerste drie punten kan ik nog nakijken.de merktekens zijn zoals het hoort(gedaan door de rob)de injectoren zitten ook juist.tis straf dat hij ervoor zalig reed.
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Dat is dan bij mij...waar hij zelf alles heeft gedemonteert en 75% zelf heeft ineen gestoken.Injectors zijn door hem genummert tijdens demontage.nielsc schreef:Terug brengen dan naar waar hij hersteld is ?clutch schreef:de eerste drie punten kan ik nog nakijken.de merktekens zijn zoals het hoort(gedaan door de rob)de injectoren zitten ook juist.tis straf dat hij ervoor zalig reed.
ik heb de cilinderkop op spanning getrokken, ketting er terug opgelegd en de pompverstuivers afgesteld .en de timing correct afgesteld...zoals 100 x+daarvoor bij andere td5's
Er is zelfs een andere drijfstang in gemonteert omdat er één kromme in zat..
Bij Peeters hebben ze gezegd tijdens uitlezen(geen fouten)...dat de injectors misschien te lang er uit zijn geweest en terug moeten worden ingelezen(wat ik b..sh.t vind).
Cilinderkop gevlakt en afgeperst bij O.K auto in Geel.
Rob
- Beerke
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 519
Precies nog niets veranderd daar.De Rob schreef: Bij Peeters hebben ze gezegd tijdens uitlezen(geen fouten)...dat de injectors misschien te lang er uit zijn geweest en terug moeten worden ingelezen(wat ik b..sh.t vind).
Enkele jaren geleden had een goede kameraad daar problemen met zijn freelander.
Enkele dagen na dat de wagen bij Peeters was geweest is de motor stuk gegaan (ik weet niet meer exact wat er toen gebeurd is, maar het was een herstelling aan de motor)
Bleek de krukas in twee te zijn, volgens Peeters kwam dat door het gebruik van slechte brandstof!!
Is nooit opgelost geraakt, is een andere motor in gelegd in een andere garage.
mvg,
Tom
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))