Pagina 1 van 1
Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: ma 08 feb, 2016 12:41
door Daan147
Wil van rollend chassis Sankey een trailer maken. Ik zou er graag een bak van 130 of 110 op monteren. Mag dit? Het chassis heeft een oplooprem, kan ik dit behouden en de keuring vermijden? Tips zijn uiteraard welkom
Mvg
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: ma 08 feb, 2016 16:14
door piotke
In principe mogen zelfbouw trailers niet meer sinds een jaar of 3.
Nu, dat chassis is geen zelfbouw, en bestaat al langer, mogelijk discussiepunt.
Zolang je onder de 750 kg blijft zal het wel geen probleem zijn.
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: ma 08 feb, 2016 17:22
door Wolf
piotke schreef:Nu, dat chassis is geen zelfbouw, en bestaat al langer, mogelijk discussiepunt.
Er moet dan wel een typeplaatje ophangen van een MTM<750kg
Hmmm, maar ne Wide Sankey heeft een MTM>750kg, wordt dus wat "ambetant" denk ik, als je dat officieel wil doen (en dus laten keuren).

Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: ma 08 feb, 2016 17:25
door piotke
Inderdaad. Mijn stelling blijft wel, vijs het plaatje eraf. Claim dat hij al jaren zo is, en ga niet boven de 750 kg.
Tenzij je een BE hebt en dat ding apart wil verzekeren enzo.
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: ma 08 feb, 2016 17:27
door Daan147
En dan moet ik ook nog aan papieren zien te geraken, wat ook een heel gedoe is
De keuring wil ik graag vermijden...
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: ma 08 feb, 2016 17:29
door piotke
K'zou het spel gewoon verkopen.

Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: ma 08 feb, 2016 20:54
door boots90
En een Sankey-chassis én een pick-up laadbak 130 én een daktent én <750kg lijkt mij een mooie uitdaging...
Heb je de som al gemaakt?
Grtz,
Boots
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: ma 08 feb, 2016 21:49
door Penguin
Wide-track en geen E rijbewijs is een no go...
Zelfs leeg met bak niet.
Weeg hem naar eens
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: di 09 feb, 2016 17:14
door Henk
Sankey chassis is verre van ideaal wegens veel te korte dissel en smalle as
Bak van een 110 HCPU is dan weer veel beter wegens wielkasten die redelijk in midden staan
Heb zowel een chassis van een sankey gehad alsook een bak van een 110 hcpu en beide projecten in de prullebak.
Er komt misschien dit jaar nog een reisremork met LR wielen maar dan wel helemaal zelfbouw
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: di 09 feb, 2016 17:28
door Penguin
Henk schreef:Sankey chassis is verre van ideaal wegens veel te korte dissel en smalle as
Daarom dat je een wide track nodig hebt, en ik de dissel had verlengd

Dit is dus het chassis dat hij eerst te koop aanbood.
Is DE ideale start voor een ideale off-road reistrailer. Maar je hebt een E nodig. (en papieren, en keuring)
Henk schreef:Er komt misschien dit jaar nog een reisremork met LR wielen maar dan wel helemaal zelfbouw
Dat zal moeilijk worden met de verandering van de wetgeving een paar jaar geleden.
Net zoals voertuig ombouw mogen aanhangers enkel nog door erkende bouwers gemaakt worden.
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: di 09 feb, 2016 19:20
door eL Tee
Je kan volgens mij zo'n chassis een pak lichter maken door "overbodige" stukken er gewoon van tussen te slijpen.
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: di 09 feb, 2016 19:31
door Penguin
ik vrees er voor.
2 balkskes max. En dan nog heb je probs met de remstang en bevestiging van de dempers
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: di 09 feb, 2016 21:17
door Daan147
[quote="boots90"]En een Sankey-chassis én een pick-up laadbak 130 én een daktent én <750kg lijkt mij een mooie uitdaging...
Heb je de som al gemaakt
Zal idd al spannen, we spreken dan nog niet over frigo, bagage, jerrycan... hoeveel weegt een bak van 110hcpu? Bak def 130? Weet iemand hoeveel het chassis weegt? Ik heb nog wat opzoekwerk blijkbaar....
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: di 09 feb, 2016 21:24
door Daan147
Penguin schreef:Henk schreef:Sankey chassis is verre van ideaal wegens veel te korte dissel en smalle as
Daarom dat je een wide track nodig hebt, en ik de dissel had verlengd

Dit is dus het chassis dat hij eerst te koop aanbood.
Is DE ideale start voor een ideale off-road reistrailer. Maar je hebt een E nodig. (en papieren, en keuring)
Het E rijbewijs is geen probleem maar de papieren en daarbij horende keuring wel. Hoe geraak ik terug aan papieren? (Ik heb dit voor mijn ifor williams moeten doen en dit was verre van eenvoudig....) indien ik trailer inschrijf moet ik me waarschijnlijk houden aan geldende richtlijnen. Iemand een idee waar ik die kan vinden?
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: di 09 feb, 2016 21:39
door Penguin
Hangt het id plaatje er niet meer op?
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: di 09 feb, 2016 21:57
door Daan147
Geen plaatje meer

Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: di 09 feb, 2016 22:00
door Daan147
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
Ik kwam deze tegen en heb mail gestuurd om eens te gaan kijken. Eigenaar beweert dat keuring niet nodig is. Het gewicht weet hij niet. Zou deze zonder keuring en papieren op de baan mogen?
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: di 09 feb, 2016 23:09
door Wolf
als ik me niet vergis moeten de Hollanders zelfs met een caravan van 2T niet naar de keuring.
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: wo 10 feb, 2016 08:42
door Reko
Spreek eens met iemand die aanhangers maakt en homologeert. Als je een goeie gast vasthebt dan keurt hij uw zelfgemaakt vehikel en zorgt hij wel voor de homologatie.
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: wo 10 feb, 2016 14:33
door Stef McDef
Beste,
@ Henk, hcpu 110 bak ligt nog niet in de prullenbak. Is volgende project na Marokko en als het wat beter weer wordt.
Ben van plan om, zoals hiervoor gezegd, trailerbouwer te contacteren om chassis te ontwerpen en te laten homologeren.
Desnoods voor + 750 kg !
Eventueel chassis waarop de bak dan perfect op gezet kan worden zogezegd als lading en nog steeds bruikbaar is voor andere configuratie bvb met plateau, voor quad of moto's of met verticale steunen voor houttransport
Gezien de belangstelling en het nog relatief grote aantal pick-up bakken die hiervoor klaar liggen moet er toch markt voor zijn ?
Wie interesse heeft, mag het gerust laten weten, dit kan de kosten reduceren als er genoeg interesse is.
Stef McDef
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: wo 10 feb, 2016 20:54
door Landy Bean
Off road en trailer gaan zeer goed samen
Ik ben blij dat de mijne buiten is, nu zal ik niet meer moeten twijfelen om ergens in te rijden ...
Maar ik vind het altijd een ferme combinatie

Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: wo 10 feb, 2016 21:01
door Daan147
Landy Bean schreef:Off road en trailer gaan zeer goed samen
Ik ben blij dat de mijne buiten is, nu zal ik niet meer moeten twijfelen om ergens in te rijden ...
Maar ik vind het altijd een ferme combinatie

Tja het zal steeds een afweging zijn hé. Ik wil 4x4 reizen doen à la vibraction met mijn gezin. De bagage van 4 personen in een 110 stawag krijgen voor een kampeervakantie van 3 weken zal me meer doen twijfelen dan dat ene baantje...
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: wo 10 feb, 2016 21:58
door Landy Bean
Dat is juist, hier 7 jaar met trailer op vakantie geweest, nu willen we anders reizen.
Wat mij ook serieus tegen viel waren de boten, ferry's, tunnels,... altijd maar bijbetalen zo werd een weekend UK zeer duur aan overzet alleen.
In Noorwegen zelf 60 euro betaald voor een ferry overzet van amper 10 min, ja een 130 en trailer is zeer lang...
Voor IJsland was het ook maal twee dus nu zijn we met een nieuw project bezig waar we hopelijk veel en lang plezier gaan aan hebben

Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: do 11 feb, 2016 09:29
door Penguin
Maak de nieuwe dan maar niet te hoog.
Voor de Franse peage zitten we blijkbaar op het randje. De ene keer is het tarief 1, dan andere tarief 2
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: do 11 feb, 2016 13:04
door Landy Bean
Bij de Franse péage moet je bellen als er klasse 2 staat en gewoon klasse 1 vragen dan passen ze het aan, deden wij altijd want met de daktent waren we altijd klasse 2, nooit geen discussie gehad, veel euro's gespaard.
Mijn nieuw project zou ook moeten lukken voor klasse 1...
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: do 11 feb, 2016 13:19
door Wolf
ik denk dat er een fundamenteel verschil is voor de péage of je auto zelf hoger dan 2m is of dat er een bagagerek opstaat (met bv. daktent of fietsen) waardoor hij hoger is.
In het 2de geval ben je zeker klasse 1.
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: do 11 feb, 2016 13:44
door Landy Bean
Ze kijken naar de hoogte van je dak roofracks en bagage tellen niet mee, zelfs met mijn disco 1 Is het soms klasse 2, bellen, vragen en opgelost.
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: do 11 feb, 2016 14:29
door Penguin
onze is zo hoog zonder rakske he

Misschien voor de toekomst de- en inflate systeem installeren
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: do 11 feb, 2016 18:43
door Daan147
Via telepeage ook nog nooit problemen gehad
Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: do 11 feb, 2016 20:52
door yabba
Daan147 schreef:
Tja het zal steeds een afweging zijn hé. Ik wil 4x4 reizen doen à la vibraction met mijn gezin. De bagage van 4 personen in een 110 stawag krijgen voor een kampeervakantie van 3 weken zal me meer doen twijfelen dan dat ene baantje...
Ik deed kampeerreizen van 3 of meer weken met volledige uitrusting voor 2 personen in een Porsche Boxster, inclusief kookgerief, tafel, stoelen etc... Het ligt niet zozeer aan hoeveel plaats je hebt, maar wel aan hoeveel je meeneemt

Re: Opbouw reis/offroadremorque
Geplaatst: zo 14 feb, 2016 13:34
door ronnydef90
Heb vorig jaar een bantam in orde gezet om te reizen,voordeel is ge kunt dat met 1 hand verzetten.
Weegt echt niks.Wel moeilijk een goede te vinden,zijn meestal snot rot.De goei vragen ze goude prijzen voor.