Pagina 1 van 1
2.25 diesel
Geplaatst: do 24 dec, 2015 12:56
door lightweightdriver
Hallo,
Ik rijd nu al een dikke 20 jaar rond met mijn lightweight FFR en de motor begint nu wel te verslijten...
Met veel moeite haal ik nog 75 km/ uur en soms (berg af) 80 km/ uur. En dan zwijg ik nog over de rook...
Het is een nu 40 jaar oude 2.25 diesel en ik twijfel sterk wat ik zou doen. Wat zouden jullie doen?
- motor reviseren en zo alles zo origineel mogelijk houden
- 2.5 atmosferische diesel (zou geen probleem zijn voor de keuring)
- 2.25 benzine? (dat zal wel problemen geven op de keuring vermoed ik)
bedankt!
Luk
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: do 24 dec, 2015 13:11
door Penguin
2.5 steken.
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: do 24 dec, 2015 14:55
door Henk
2,5 is plug en play en je hebt gelijk een iets modernere motor met wat meer koppel.
In terrein kun je dan makkelijk mee met Defenders

Re: 2.25 diesel
Geplaatst: do 24 dec, 2015 15:07
door fastpaddy
Hoi,
De christophe heeft deze confersie (2.25d-2.5d) een tijdje terug nog gedaan en hij is er content van!
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: do 24 dec, 2015 15:14
door De Rob
ombouw naar benzine is geen probleem voor de t.c
gewoon zeggen brandstoftype wijziging....Zij noteren en doen een co meting.u krijgt nadien een nieuw inschrijvingsbewijs met vermelding benzine.
De ingebouwde motor moet wel een Landrover type zijn wel te verstaan.
Rob
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: do 24 dec, 2015 17:05
door lightweightdriver
alvast bedankt voor de reacties!
ok, dus dan wordt het nu een zoektocht naar een 2.5.
Zou het te riskeren zijn om er bv eentje bij Witham te kopen? Deze zijn wel gereviseerd, maar ze liggen al een tijdje in het schap vermoed ik...
Om een of andere reden zijn ex stock gereviseerde 2.5 diesel blokken ook goedkoper dan 2.25 diesel blokken. Een paar maand geleden hadden ze er nog te koop.
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: do 24 dec, 2015 17:08
door lightweightdriver
@ Henk nog een reden waarom ik iets aan mijn motor wil doen is dat ik zelfs een VW T1 busje (met standaard 1200 motor!) niet meer kon volgen bij een ritje naar de Ardennen. Behalve als het bergop was, dan kon ik ze inhalen...
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: do 24 dec, 2015 17:20
door Henk
Ik heb indertijd een vastgelopen 2,5D gekocht voor 50€, helemaal gereviseerd en er in gezet en dat loopt erg goed.
Je moet wel je rechter motorsteun aanpassen, best ook je gaspedaal vervangen door een normale uit een Def want dan kun je met een gaskabel werken ipv met al die stangen.
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: do 24 dec, 2015 17:23
door Penguin
En contact aanpassen voor de elektrische brandstof pomp
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: do 24 dec, 2015 17:34
door Wolf
en de aansluiting bovenop je waterpomphuis.
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: vr 25 dec, 2015 13:12
door sammels
Waarom het project niet een beetje moeilijker maken en direct een 200 of 300tdi inleggen?
Ik denk dat je al een hele slimme moet hebben op de TC om dat te zien.
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: vr 25 dec, 2015 13:40
door Wolf
sammels schreef:Waarom het project niet een beetje moeilijker maken en direct een 200 of 300tdi inleggen?
Ik denk dat je al een hele slimme moet hebben op de TC om dat te zien.
je onderschat sommige van die mannen, als ze dat niet zien, dan willen ze het niet zien.
Zelfs mijn kleinzoon ziet die turbo zitten.
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: vr 25 dec, 2015 22:13
door lightweightdriver
ok, dan wordt het nu op zoek gaan naar stukken en natuurlijk een motorblok. Mocht iemand iets liggen hebben....
Een 300 tdi zou natuurlijk wel leuk zijn, maar dan moderniseer ik haar een beetje te hard. Zo goed als elke bout is nog origineel en er is nog nooit aan gelast. (is nog steeds niet nodig ook niet aan de bulkhead) En na meer dan 20 jaar heb je wel een band met je LR en ik wil haar karakter behouden

Re: 2.25 diesel
Geplaatst: vr 25 dec, 2015 23:08
door Wolf
groot gelijk!
Re: 2.25 diesel
Geplaatst: za 26 dec, 2015 00:11
door sammels
lightweightdriver schreef:
Een 300 tdi zou natuurlijk wel leuk zijn, maar dan moderniseer ik haar een beetje te hard. Zo goed als elke bout is nog origineel en er is nog nooit aan gelast. (is nog steeds niet nodig ook niet aan de bulkhead) En na meer dan 20 jaar heb je wel een band met je LR en ik wil haar karakter behouden

Daar heb je wel een punt.
