Heb een defender van 2007 die moeilijk schakelt. het is al een 2.4 ford motor
Zijn er gekende problemen met de hoofd-cilinder of de slave(in de bak).
Na het ontluchten eventjes goed geweest.
Vroege bultneuzen staan bekend om problemen met de koppeling; dus niet de pompjes maar de koppelingsschijf zelf.
Hiervoor heeft LR inmiddels al vier verschillende versies uitgebracht, dat doen ze niet voor niets hè !
Rammelt jou koppeling in vrijloop of tussen het schakelen ?
ik heb ook een 110 uit 2007 dus met 2.4Puma, nu 135dkm, en mijn koppeling rammelt een beetje als ik heel vroeg schakel (1800rpm ofzo) en dan de koppeling op laat komen hoor je m even, en op ralenti in neutraal is er een klein hoorbaar verschil als ik koppeling loslaat of intrap... ik weet dat dit in de koppelingsschijf zit, maar heb er voor de rest geen problemen mee, schakelt perfect, dus voorlopig blijft de koppeling zitten.. ik denk niet dat het (lichtjes) rammelen van de koppeling veel invloed heeft op het schakelgedrag... tenzij rammel erger wordt natuurlijk, dan kan uw koppeling zijn werk niet meer doen...
ben je zeker dat je goed ontlucht hebt? dit geeft nogal es problemen, ik ontlucht altijd met perslucht- (thuis) of electrische (opt werk) pomp, deze geeft constante flow en druk remolie, tijdens ontluchten koppeling altijd paar keer intrappen zodat lucht zeker uit master en slave cylinder gaat...
als je zeker bent van goede ontluchting, zal het idd in 1 van de hydro cylinders zitten, of id koppeling zelf... hoe is de koppeling voor de rest qua aanpakken en hoeveel km zijn ermee gereden onder welke omstandigheden/belastingen?