koperen rondellekes van injectoren vervangen
(uiteraard ook die rubberen o ringen dan)
bij slijtage van koperen rondellekes wordt luchtdruk van pistons doorheen die rondellen via injectoren in het branbdstofcircuit gestuwd, bij versleten o-ringen wordt diesel van de injectoren met uwen motorolie vermengd
Had hier net hetzelfde met den 110HCPU voor; starte slecht en moeizaam onafhankelijk van temperatuur en zelfs als em al warm was,en pomp die lawaait maakte alsof ie lucht zoog
recent batterij,recent diesel filter, dan maar dat membraan retour-klepje aan dieselfilter vervangen, geen resultaat,
dan dit week-end injectoren d'r uit en bewuste rondellen en o-ringen vervangen (wel originele!!!!),
efkes brandstofsysteem ontluchten ,kontakt er'in, en....niets,...weer ontluchten,en weer,en weer,en weer,en weer, zo'n keer of 8-10, bijna zin om alles weer open te smijten en te vloeken, pintje nemen, nog laatste keer proberen, en ja hoor motor plofte netjes en mooi in gang, defke draait nu super rustig, probleem dus opgelost .
wel d'r op letten dat de tuimelaars juist worden afgesteld
om de motor te "verdraaien" bij verwijderen van injectoren en afstellen tuimelaars volstaat het om rechter-voorwiel op te krikken,as-steuntje d'r onder , wagen in 5e vitesse,en rustig heen en weer aan dat wiel draaien.
nu heb ik rustig mijnen tijd genomen om alles just te doen, op m'n gemakske stap voor stap
handige links:
http://www.landyzone.co.uk/lz/f50/td5-i ... 77950.html
http://www.discovery2.co.uk/Injector%20Seals.html
http://www.landyzone.co.uk/lz/f7/td5-in ... 00403.html