Pagina 1 van 1

Eberspacher

Geplaatst: vr 30 dec, 2011 18:58
door ronnydef90
Het gaat hier over ne eberspacher airtronic d2 12v.
Iemand daar ervaring mee,laat jullie gaan.waar zitten
die specialisten.
grtn ronny.

Re: Eberspacher

Geplaatst: vr 30 dec, 2011 21:15
door Peter Puma
Wat moet je weten ? ;)

Re: Eberspacher

Geplaatst: vr 30 dec, 2011 23:26
door Wolf
Ja wat zijde met ervaring als je geen vraag stelt. :D
Ik heb er zo een paar gehad..
Als de stuudoos defect is dab mag je het vergeten: die vind je niet meer.

Re: Eberspacher

Geplaatst: za 31 dec, 2011 00:43
door Peter Puma
Ik heb de stuurdoos van mijn oude HL24 Webasto hersteld en voor mijn Eberspächer D4L heb ik gewoon een nieuwe gemaakt ;).

Je vind over die dingen een massa info; o.a. hier:
http://www.standkachels.com/infopages/pdf.html

Re: Eberspacher

Geplaatst: za 31 dec, 2011 10:08
door Beerke
Wolf schreef:Ja wat zijde met ervaring als je geen vraag stelt. :D
Ik heb er zo een paar gehad..
Als de stuudoos defect is dab mag je het vergeten: die vind je niet meer.
Da hangt er van af hoe oud hij is, ze maken die nog steeds hé. ;)

K ben woensdag nog een stuurdoos gaan halen voor op t werk. ( voor een D2 24V)
Was wel 300€ excl.

Re: Eberspacher

Geplaatst: za 31 dec, 2011 10:43
door ronnydef90
Sorry,de vraag was.ik kan die kopen aan 350euro.
alleen het bakske,vo de rest niks derbij.
grtn ronny.

Re: Eberspacher

Geplaatst: za 31 dec, 2011 11:36
door Beerke
Als ge zeker bent dat hij werkt en hij niet te oud is is dat een mooie prijs.
Kosten nieuw nu rond de 800€ excl.

uitlaat, regelaar, doseerpompje, etc. nieuw rond de 250 euro excl.


grtz

Re: Eberspacher

Geplaatst: za 31 dec, 2011 12:56
door Wolf
Beerke schreef: uitlaat, regelaar, doseerpompje, etc. nieuw rond de 250 euro excl.
grtz
Beerke, dat is wel HEEEEL optimistisch zulle. of bedeol je 250 per onderdeel misschien. :wtf:
Je moet dan ook de kabels nog maken.
E hoe zit het met de warmtewisselaar? volgens Stafco is die ook niet meer te krijgen.
IK zou dat zeker niet kopen als je hem niet zien werken hebt.

D'er zit er hier nog ene op 't form die zo'n stuurhuis zelf maakt, maar dat is ook gene simpele. :lol:

Re: Eberspacher

Geplaatst: za 31 dec, 2011 14:12
door ronnydef90
Oewke dan blijf ik der af,dank u voor de goeie raad.
grtn ronny.

Re: Eberspacher

Geplaatst: za 31 dec, 2011 17:33
door Beerke
Wolf schreef:
Beerke schreef: uitlaat, regelaar, doseerpompje, etc. nieuw rond de 250 euro excl.
grtz
Beerke, dat is wel HEEEEL optimistisch zulle. of bedeol je 250 per onderdeel misschien. :wtf:
Je moet dan ook de kabels nog maken.
E hoe zit het met de warmtewisselaar? volgens Stafco is die ook niet meer te krijgen.
IK zou dat zeker niet kopen als je hem niet zien werken hebt.

D'er zit er hier nog ene op 't form die zo'n stuurhuis zelf maakt, maar dat is ook gene simpele. :lol:
Ik schrijf nu over rechtstreeks van de prijslijst 2011/2012 van Eberca

Universele inbouwset: Aanzuigrooster, uitstroomkap, draaibare uitsromer, 1m luchtslang, 1m verbrandingsluchtslang, 1m uitlaatslang, uitlaatdemper, kabelboom (ook voor adr), brandstofleiding en verbindingen, bevestigignsmateriaal. 227€ excl.

Edit, ik zie net dat het doseerpomoje normaal bij het apparaat zit, dit moet dus ook nog appart gekocht worden en is te vinden voor 70€ dacht k.

Dan heb je nog nodig, een regelaar, prijzen van 45€, 79€, 89€ naargelang welk comfort je wilt
Dan eventueel nog een tankaansluiting 36€

250 was dus idd een beetje optimistisch. met doseerpomp zal het, 350€ zijn.

En wat bedoel je met warmtewisselaar niet meer te krijgen?
Die D2 maken ze nog steeds nieuw, hangt er dus vanaf van welk jaar hij is!


Grtz

Re: Eberspacher

Geplaatst: za 31 dec, 2011 20:55
door Wolf
En dan..... maar hopen dat hij het doet.
Ik heb er hier zo'n 2 gehad waarvan ik er eentje niet aan de praat kreeg.
Die andere werkte wel; totdat het eens ECHT nodig was... toen wou het pompje niet meer.
Dan heb ik een nieuwe gekocht.
Het zal wel afhangen van het bouwjaar wat de onderdelen betreft, maar zo'n pompje kost idd ook geld en je kan er niet eender welk pompje aansluiten; je moet weten wat erbij past.

Als zo'n ding valt kan de warmtewisselaar intern barsten of breken.
Dat is de scheiding tussen verbrandingskamer en de lucht die opgewarmd wordt.