Pagina 1 van 1
Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: zo 18 dec, 2011 22:51
door DEU
Koppeling vervangen!
Wat is het gemakkelijkste motor eruit halen of boite eronderuit halen?
Krukas dichting vervangen moet dan de motor eruit of kan je er aan met de boite eruit?
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: zo 18 dec, 2011 23:28
door zeerover
DEU schreef:Koppeling vervangen!
Wat is het gemakkelijkste motor eruit halen of boite eronderuit halen?
Krukas dichting vervangen moet dan de motor eruit of kan je er aan met de boite eruit?
Als je de motor eruit haalt dan heb je geen brug nodig en het is beter voor je rug, ik zou het zo doen. Ik vind het trouwens minder werk.
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: ma 19 dec, 2011 20:00
door DEU
Om de krukas dichting te vervangen moet dan het vliegwielhuis afgenomen worden?
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: ma 19 dec, 2011 21:37
door nielsc
Ja, dat moet er af.
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: di 20 dec, 2011 12:31
door Escape
Als je een brug kan gebruiken, is het volgens mij makkelijker om de boite eruit te halen, ook minder kans op fouten bij alles terug aansluiten.
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: di 20 dec, 2011 13:46
door DEU
Kan je de krukasdichting vervangen met de motor erin?
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: di 20 dec, 2011 15:24
door De Rob
DEU schreef:Kan je de krukasdichting vervangen met de motor erin?
Om de oilseal te vervangen haal ik het alu huis er nooit af.
Maar als ge zekers wil zijn dat er achteraan geen olielek meer komt kunt ge het alu behuizing er af nemen om de pakking ERR1440 tussen het motorblok en behuizing ook te vervangen.Dikwijls denkt men dat het carter achteraan lekt....maar komt de olie van tussen het alu en het motorblok.
Rob
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: di 20 dec, 2011 20:33
door DEU
Ik heb afgelopen zomer alles nieuw gezet, de dichting achter het vliegwielhuis en de krukas dichting.
De versnellingsbak en de tussenbak zijn ook gereviseerd.
Nu twijfel ik eraan of de krukas dichting terug lekt.
De olie komt denk ik uit het verluchtingsgat van het vliegwielhuis.
Ik twijfel eraan of het motorolie is of versnellingbaksolie.
Het vervangen van de krukasdichting is niet zo simpel als het lijkt.
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: di 20 dec, 2011 22:00
door De Rob
DEU schreef:Ik heb afgelopen zomer alles nieuw gezet, de dichting achter het vliegwielhuis en de krukas dichting.
De versnellingsbak en de tussenbak zijn ook gereviseerd.
Nu twijfel ik eraan of de krukas dichting terug lekt.
De olie komt denk ik uit het verluchtingsgat van het vliegwielhuis.
Ik twijfel eraan of het motorolie is of versnellingbaksolie.
Het vervangen van de krukasdichting is niet zo simpel als het lijkt.
Bij die oilseal is toch een plastieken hulpstuk om die op de krukas te schuiven.???
Eens geplaatst lekken deze moderne oilseals praktisch nooit meer....zie ook bij 300tdi en td5 .
.........U heeft er toch gene in gefoefeld die vroeger in een gewone diesel of turbo diesel zaten?...want die lekken na drie maanden terug.
Olie uit het gaatje..motorolie is zwart....boiteolie doorzichtig.....
Rob
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: di 20 dec, 2011 22:39
door DEU
Er was een plastieke hulpstuk bij , om de lip naar voren te houden bij het plaatsen van de dichting.
Deelnummer:ERR2532G
Is een eenvoudige bourage zonder veer, een ijzeren ring met een rubberen lip in .
Is een standaard bourage met veer niet beter hiervoor.
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: wo 21 dec, 2011 11:39
door De Rob
DEU schreef:Er was een plastieke hulpstuk bij , om de lip naar voren te houden bij het plaatsen van de dichting.
Deelnummer:ERR2532G
Is een eenvoudige bourage zonder veer, een ijzeren ring met een rubberen lip in .
Is een standaard bourage met veer niet beter hiervoor.
Neen, die met een lip moet ge hebben.Alle moderne motoren hebben dergelijke.
Standaard oilseals die in alle sets dichtingen zitten van bvb;BM,Britparts,All makes,komen barstjes in na drie maanden.
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: wo 21 dec, 2011 12:02
door DEU
Dus heb ik de juiste seal.
Wat zou er dan kunnen lekken?
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: wo 21 dec, 2011 13:45
door Henk
De Rob schreef:DEU schreef:Er was een plastieke hulpstuk bij , om de lip naar voren te houden bij het plaatsen van de dichting.
Deelnummer:ERR2532G
Is een eenvoudige bourage zonder veer, een ijzeren ring met een rubberen lip in .
Is een standaard bourage met veer niet beter hiervoor.
Neen, die met een lip moet ge hebben.Alle moderne motoren hebben dergelijke.
Standaard oilseals die in alle sets dichtingen zitten van bvb;BM,Britparts,All makes,komen barstjes in na drie maanden.
@Rob: is dat de juiste nr? Ik heb hier nl. nog een 200tdi staan op pallet en kan dat misschien beter nu vervangen dan wanneer 'em in de wagen zit
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: wo 21 dec, 2011 18:19
door De Rob
Henk schreef:De Rob schreef:DEU schreef:Er was een plastieke hulpstuk bij , om de lip naar voren te houden bij het plaatsen van de dichting.
Deelnummer:ERR2532G
Is een eenvoudige bourage zonder veer, een ijzeren ring met een rubberen lip in .
Is een standaard bourage met veer niet beter hiervoor.
Neen, die met een lip moet ge hebben.Alle moderne motoren hebben dergelijke.
Standaard oilseals die in alle sets dichtingen zitten van bvb;BM,Britparts,All makes,komen barstjes in na drie maanden.
@Rob: is dat de juiste nr? Ik heb hier nl. nog een 200tdi staan op pallet en kan dat misschien beter nu vervangen dan wanneer 'em in de wagen zit
Ja, ERR 2532 (G)
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: do 22 dec, 2011 09:26
door DEU
De schroeven waar het vliegwiel mee vast staat, deze heb ik met blauwe loctite ingesmeerd.
Dat is toch voldoende om het lekken langsdaar te vermijden.
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Geplaatst: do 22 dec, 2011 11:53
door De Rob
DEU schreef:De schroeven waar het vliegwiel mee vast staat, deze heb ik met blauwe loctite ingesmeerd.
Dat is toch voldoende om het lekken langsdaar te vermijden.
natuurlijk.