Pagina 1 van 1

Elektriciteit

Geplaatst: za 17 dec, 2011 21:12
door defender90
Als ik mijnen Def een weekje laat staan is steeds de batterij leeg! Vandaag heb ik er eens een meterke tussen gehangen. Heb hem op 20A gezet en ik kreeg als waarde 0,30. Als ik dan de zekeringen 1 voor 1 verwijder, bleef de waarde hetzelfde tot ik de zekering van de radio verwijderde. Toen kreeg ik een waarde van nog maar 0,09. Dus zal ik daar de oorzaak moeten zoeken of is die waarde van 0.30 niet zo hoog?

Re: Elektriciteit

Geplaatst: zo 18 dec, 2011 10:58
door sammels
Het geheugen van een autoradio kan tot 0.3A verbruiken dus uw 0.21A verbruik is zeker niet abnornaal.
Batterij ver kapot?

Re: Elektriciteit

Geplaatst: zo 18 dec, 2011 17:40
door Kris
Je hebt waarschijnlijk de beide voedingsdraden van de radio rechtstreeks aan de batterij aangesloten (via zekering natuurlijk) : 1 voedingsdraad moet id rechtstreeks naar de batterij (om geheugenverlies te vermijden) doch de andere voedingsdraad moet via het kontakt lopen.

0,3A ruststroom is veel te veel; da's bijna 8 Ah per dag.

Re: Elektriciteit

Geplaatst: zo 18 dec, 2011 22:03
door Wolf
ik had ook maar 1 voedingsdraad aangesloten, MAAAR moest daar dan rekening mee houden bij het afzetten van de radio (vb. lang op de power-off drukken), als ik dat niet deed bleef hij voortdurend in standby staan.
Op mijn 110 was de ruststroom kleiner dan 0.0A
(meter geeft maar 1 cijder na komma weer)

Re: Elektriciteit

Geplaatst: zo 18 dec, 2011 22:23
door defender90
Dat zal ik eens nakijken. Ligt zeker niet aan de batterij. Heb er pas een nieuwe in zitten. Zal echt wel aan het verbruik in rust liggen

Re: Elektriciteit

Geplaatst: zo 18 dec, 2011 23:32
door zeerover
ruststroom mag nooit 80mA overschrijden. Normaal is dit zelfs minder dan 20mA dus 0,020A

Re: Elektriciteit

Geplaatst: ma 19 dec, 2011 16:46
door defender90
Zal tijdens het weekend eens kijken wat er allemaal op die ene zekering zit. probleem moet dus daar liggen.

Re: Elektriciteit

Geplaatst: ma 19 dec, 2011 18:20
door baudts
Kris schreef:Je hebt waarschijnlijk de beide voedingsdraden van de radio rechtstreeks aan de batterij aangesloten (via zekering natuurlijk) : 1 voedingsdraad moet id rechtstreeks naar de batterij (om geheugenverlies te vermijden) doch de andere voedingsdraad moet via het kontakt lopen.

0,3A ruststroom is veel te veel; da's bijna 8 Ah per dag.
is deze voeding niet gwn om er voor te zorgen dat hij met het contact opstart? want ik heb gwn 1 directe voeding na de batterij maar moet de radio wel apart opstarten nadat de wagen is gestart :s

Re: Elektriciteit

Geplaatst: ma 19 dec, 2011 22:20
door Kris
baudts schreef:
Kris schreef:Je hebt waarschijnlijk de beide voedingsdraden van de radio rechtstreeks aan de batterij aangesloten (via zekering natuurlijk) : 1 voedingsdraad moet id rechtstreeks naar de batterij (om geheugenverlies te vermijden) doch de andere voedingsdraad moet via het kontakt lopen.

0,3A ruststroom is veel te veel; da's bijna 8 Ah per dag.
is deze voeding niet gwn om er voor te zorgen dat hij met het contact opstart? want ik heb gwn 1 directe voeding na de batterij maar moet de radio wel apart opstarten nadat de wagen is gestart :s
Dat kan correct zijn : rechtstreekse voeding trekt de ampères doch de kontaktdraad schakelt alles af (behalve geheugenverliesbescherming). Zou effe in't electrisch schema moeten duikelen maar wat je schrijft is logisch.