LW motorblok
- Frank Td5
- Berichten: 298
- Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 19:29
- lrocb_lidnr: 110
- Woonplaats: O-Vl.
LW motorblok
Dit zijn 2 foto's , van mijn LW motorblok
Is dit nu een 5 x gelagerde 2286 cc blok
Ik dacht: oranje blok, diagonale ribben onderaan...
Klopt dit
Is dit nu een 5 x gelagerde 2286 cc blok
Ik dacht: oranje blok, diagonale ribben onderaan...
Klopt dit
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Defender 90 Td5 "S" van 2006
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: LW motorblok
Zo te zien heb je idd. een motor met een 5x gelagerde krukas...
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2387
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: LW motorblok
Zo te zien met die kruiselingse giet ribben is het een vijfmaal gelagerde.Wat is het bouwjaar?
Welk motornr staat er in.?
Ik heb over twee weken een LW SII 24 Volt gedaan.Nieuwe uitlaat collector en Weber.Die had ook van die ribbels ...Ik kan toch slecht geloven dat een SII (dashboard in het midden) al met vijfmaalgelagerde krukassen uitgevoerd waren.
Kleppendeksel was dezelfde uitvoering als de uwe.Motor Prefix 901 to 904 upto suffix C to D inclusive.
Rob
Welk motornr staat er in.?
Ik heb over twee weken een LW SII 24 Volt gedaan.Nieuwe uitlaat collector en Weber.Die had ook van die ribbels ...Ik kan toch slecht geloven dat een SII (dashboard in het midden) al met vijfmaalgelagerde krukassen uitgevoerd waren.
Kleppendeksel was dezelfde uitvoering als de uwe.Motor Prefix 901 to 904 upto suffix C to D inclusive.
Rob
- Frank Td5
- Berichten: 298
- Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 19:29
- lrocb_lidnr: 110
- Woonplaats: O-Vl.
Re: LW motorblok
Rob,De Rob schreef:Zo te zien met die kruiselingse giet ribben is het een vijfmaal gelagerde.Wat is het bouwjaar?
Welk motornr staat er in.?
Ik heb over twee weken een LW SII 24 Volt gedaan.Nieuwe uitlaat collector en Weber.Die had ook van die ribbels ...Ik kan toch slecht geloven dat een SII (dashboard in het midden) al met vijfmaalgelagerde krukassen uitgevoerd waren.
Kleppendeksel was dezelfde uitvoering als de uwe.Motor Prefix 901 to 904 upto suffix C to D inclusive.
Rob
ROVER-SERIES-3
TRUCK-UTILITY-FFR-1/2-tonne-4X4
BJ 1984
Dit staat er allemaal op het blok :
36509848(ingeslagen)aan onderste bout, uitlaat collector
HRC1303(coulasse)
18E4
Die carburator, op eerste foto (WEBER),is deze origineel , ze hadden mij gezegd , om deze best eens te vervangen, kost dit véél, een nieuwe , omdat hij zowat broebelt , als em draait op roulentie , roken doet hij niet, of juist, als hij efkes op roulentie heeft gedraaid, en dan geef je plots efkes gas, dan heb je een zwart/donker grijs rookwolkje efkes
Starten , is een genot, klack & weg
Wel tijdje met choke op, tot hij warm staat, of hij slaat af op roulentie
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Defender 90 Td5 "S" van 2006
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: LW motorblok
Ik ben niet zeker of de latere Series' (waar die van jou toe behoort) met een Weber werden afgeleverd, maar ik vermoed het niet.
Een nieuwe Weber voor een Serieske kost nog geen 150 euro (BTW Incl.), zonder plaatsingskosten (indien je het ding niet zelf installeert).
Een carburator vervangen is niet zo moeilijk. Als ik dat kan, dan kan jij dat zeker.
Doch, laat het (fijn)afstellen best bij iemand met kennis (en vooral ervaring) van zaken doen. Rob heeft dit voor mij perfect gedaan, met een minderverbruik van ongeveer 2 liter.
Weet dat 't niet enkel de carburator is die je moet veranderen: Eerst kleppen afregelen, dan de ontsteking afstellen en als laatste de carburator aanpakken!
Door een Weber te steken (ter vervanging van de standaard Zenith) heb ik het verbruik terug gebracht van ergens rond de 25 liter naar een 16. Het fijnafstellen door Rob van de (elektronische) ontsteking samen met de carburator heeft daar nog een 2 tal liter afgepitst to een 14 liter per 100 km.
Een nieuwe Weber voor een Serieske kost nog geen 150 euro (BTW Incl.), zonder plaatsingskosten (indien je het ding niet zelf installeert).
Een carburator vervangen is niet zo moeilijk. Als ik dat kan, dan kan jij dat zeker.
Doch, laat het (fijn)afstellen best bij iemand met kennis (en vooral ervaring) van zaken doen. Rob heeft dit voor mij perfect gedaan, met een minderverbruik van ongeveer 2 liter.
Weet dat 't niet enkel de carburator is die je moet veranderen: Eerst kleppen afregelen, dan de ontsteking afstellen en als laatste de carburator aanpakken!
Door een Weber te steken (ter vervanging van de standaard Zenith) heb ik het verbruik terug gebracht van ergens rond de 25 liter naar een 16. Het fijnafstellen door Rob van de (elektronische) ontsteking samen met de carburator heeft daar nog een 2 tal liter afgepitst to een 14 liter per 100 km.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Frank Td5
- Berichten: 298
- Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 19:29
- lrocb_lidnr: 110
- Woonplaats: O-Vl.
Re: LW motorblok
Valt dus zeer goed mee, de prijs nieuwe carburator, heb zelfs eerlijk gezegd, zijn bougies(speciallekes) nog niet vervangen
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Defender 90 Td5 "S" van 2006
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2387
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: LW motorblok
Uw motornr eindigd op "C"
1984....zal wel vijfmaal gelagerd zijn.
Verbruik FFR 24Vis hoger dan andere omdat er geen vacuumvervroeging op de stroomverdeler zit.( zie het afgedicht tuiteke aan de zijkant van de Weber.)
24 volt bougies kan men uit mekaar schroeven en proper maken.Wel oppassen voor het koperen rondelleke dat er ergens tussen zit..
Bij een grondige afstelling....Platinés,bougies ,carburator,kleppen ......best ook de in/uitlaat collector er afnemen om een aftermarket one piece afdichting tussen de cilinderkop en collectors te monteren.Origineel zit er alleen maar een afdichting tussen de inlaat collector...Als de motor daar ook maar iets valse lucht zuigt komt er van afstellen carbu niet veel terecht.(mischien zit er al dergelijke dichting tussen.)
Rob
1984....zal wel vijfmaal gelagerd zijn.
Verbruik FFR 24Vis hoger dan andere omdat er geen vacuumvervroeging op de stroomverdeler zit.( zie het afgedicht tuiteke aan de zijkant van de Weber.)
24 volt bougies kan men uit mekaar schroeven en proper maken.Wel oppassen voor het koperen rondelleke dat er ergens tussen zit..
Bij een grondige afstelling....Platinés,bougies ,carburator,kleppen ......best ook de in/uitlaat collector er afnemen om een aftermarket one piece afdichting tussen de cilinderkop en collectors te monteren.Origineel zit er alleen maar een afdichting tussen de inlaat collector...Als de motor daar ook maar iets valse lucht zuigt komt er van afstellen carbu niet veel terecht.(mischien zit er al dergelijke dichting tussen.)
Rob
- boots90
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 23:02
- lrocb_lidnr: 1128
- Woonplaats: Beke, Zomergem
Re: LW motorblok
Idd, vanaf 1980...De Rob schreef:1984....zal wel vijfmaal gelagerd zijn.
Grtz,
Boots
Def 90 300 Tdi, British Racing Green
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
- Frank Td5
- Berichten: 298
- Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 19:29
- lrocb_lidnr: 110
- Woonplaats: O-Vl.
Re: LW motorblok
[quote="De Rob"]Uw motornr eindigd op "C"
Idd Rob,
Je ziet de " C " nog net staan, op de onderste foto, bovenaan links
Zou dan 36509848C zijn
Idd Rob,
Je ziet de " C " nog net staan, op de onderste foto, bovenaan links
Zou dan 36509848C zijn
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Defender 90 Td5 "S" van 2006