LW motorblok

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Frank Td5
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 19:29
lrocb_lidnr: 110
Woonplaats: O-Vl.

LW motorblok

Ongelezen bericht door Frank Td5 »

Dit zijn 2 foto's , van mijn LW motorblok :idea:
Is dit nu een 5 x gelagerde 2286 cc blok :?:
Ik dacht: oranje blok, diagonale ribben onderaan...
Klopt dit :?:

Afbeelding

Afbeelding
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Gebruikersavatar
eL Tee
Berichten: 638
Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
lrocb_lidnr: 538

Re: LW motorblok

Ongelezen bericht door eL Tee »

Zo te zien heb je idd. een motor met een 5x gelagerde krukas...
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2387
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: LW motorblok

Ongelezen bericht door De Rob »

Zo te zien met die kruiselingse giet ribben is het een vijfmaal gelagerde.Wat is het bouwjaar?
Welk motornr staat er in.?
Ik heb over twee weken een LW SII 24 Volt gedaan.Nieuwe uitlaat collector en Weber.Die had ook van die ribbels ...Ik kan toch slecht geloven dat een SII (dashboard in het midden) al met vijfmaalgelagerde krukassen uitgevoerd waren.
Kleppendeksel was dezelfde uitvoering als de uwe.Motor Prefix 901 to 904 upto suffix C to D inclusive.
Rob
Gebruikersavatar
Frank Td5
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 19:29
lrocb_lidnr: 110
Woonplaats: O-Vl.

Re: LW motorblok

Ongelezen bericht door Frank Td5 »

De Rob schreef:Zo te zien met die kruiselingse giet ribben is het een vijfmaal gelagerde.Wat is het bouwjaar?
Welk motornr staat er in.?
Ik heb over twee weken een LW SII 24 Volt gedaan.Nieuwe uitlaat collector en Weber.Die had ook van die ribbels ...Ik kan toch slecht geloven dat een SII (dashboard in het midden) al met vijfmaalgelagerde krukassen uitgevoerd waren.
Kleppendeksel was dezelfde uitvoering als de uwe.Motor Prefix 901 to 904 upto suffix C to D inclusive.
Rob
Rob,

ROVER-SERIES-3
TRUCK-UTILITY-FFR-1/2-tonne-4X4

BJ 1984
Dit staat er allemaal op het blok :
36509848(ingeslagen)aan onderste bout, uitlaat collector
HRC1303(coulasse)
18E4
;)

Die carburator, op eerste foto (WEBER),is deze origineel :?: , ze hadden mij gezegd , om deze best eens te vervangen, kost dit véél, een nieuwe :?: , omdat hij zowat broebelt , als em draait op roulentie , roken doet hij niet, of juist, als hij efkes op roulentie heeft gedraaid, en dan geef je plots efkes gas, dan heb je een zwart/donker grijs rookwolkje efkes :?:
Starten , is een genot, klack & weg :o
Wel tijdje met choke op, tot hij warm staat, of hij slaat af op roulentie
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Gebruikersavatar
eL Tee
Berichten: 638
Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
lrocb_lidnr: 538

Re: LW motorblok

Ongelezen bericht door eL Tee »

Ik ben niet zeker of de latere Series' (waar die van jou toe behoort) met een Weber werden afgeleverd, maar ik vermoed het niet.

Een nieuwe Weber voor een Serieske kost nog geen 150 euro (BTW Incl.), zonder plaatsingskosten (indien je het ding niet zelf installeert).

Een carburator vervangen is niet zo moeilijk. Als ik dat kan, dan kan jij dat zeker.
Doch, laat het (fijn)afstellen best bij iemand met kennis (en vooral ervaring) van zaken doen. Rob heeft dit voor mij perfect gedaan, met een minderverbruik van ongeveer 2 liter.

Weet dat 't niet enkel de carburator is die je moet veranderen: Eerst kleppen afregelen, dan de ontsteking afstellen en als laatste de carburator aanpakken!

Door een Weber te steken (ter vervanging van de standaard Zenith) heb ik het verbruik terug gebracht van ergens rond de 25 liter naar een 16. Het fijnafstellen door Rob van de (elektronische) ontsteking samen met de carburator heeft daar nog een 2 tal liter afgepitst to een 14 liter per 100 km.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Gebruikersavatar
Frank Td5
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 19:29
lrocb_lidnr: 110
Woonplaats: O-Vl.

Re: LW motorblok

Ongelezen bericht door Frank Td5 »

Valt dus zeer goed mee, de prijs nieuwe carburator, heb zelfs eerlijk gezegd, zijn bougies(speciallekes) nog niet vervangen :silent:
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2387
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: LW motorblok

Ongelezen bericht door De Rob »

Uw motornr eindigd op "C"
1984....zal wel vijfmaal gelagerd zijn.
Verbruik FFR 24Vis hoger dan andere omdat er geen vacuumvervroeging op de stroomverdeler zit.( zie het afgedicht tuiteke aan de zijkant van de Weber.)
24 volt bougies kan men uit mekaar schroeven en proper maken.Wel oppassen voor het koperen rondelleke dat er ergens tussen zit..
Bij een grondige afstelling....Platinés,bougies ,carburator,kleppen ......best ook de in/uitlaat collector er afnemen om een aftermarket one piece afdichting tussen de cilinderkop en collectors te monteren.Origineel zit er alleen maar een afdichting tussen de inlaat collector...Als de motor daar ook maar iets valse lucht zuigt komt er van afstellen carbu niet veel terecht.(mischien zit er al dergelijke dichting tussen.)
Rob
Gebruikersavatar
boots90
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 23:02
lrocb_lidnr: 1128
Woonplaats: Beke, Zomergem

Re: LW motorblok

Ongelezen bericht door boots90 »

De Rob schreef:1984....zal wel vijfmaal gelagerd zijn.
Idd, vanaf 1980...

Grtz,


Boots
Def 90 300 Tdi, British Racing Green
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
Gebruikersavatar
Frank Td5
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 19:29
lrocb_lidnr: 110
Woonplaats: O-Vl.

Re: LW motorblok

Ongelezen bericht door Frank Td5 »

[quote="De Rob"]Uw motornr eindigd op "C"


Idd Rob,
Je ziet de " C " nog net staan, op de onderste foto, bovenaan links
Zou dan 36509848C zijn
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Plaats reactie