Pagina 1 van 1

Td5 luchtmassameter

Geplaatst: wo 26 okt, 2011 20:41
door nielsc
Ik was vandaag wat aan het spelen met de nanocom en zag dat de air flow (gr/h) altijd maar op 4.4 bleef staan. Moet dit normaal niet veel hoger zijn???
Dan luchtmassameter eens afkoppeld en dan blijft hij op 4.1 staan?
Motorsturing slaagt geen storingen op, ook niet bij afkoppelen.
Toch niet echt normaal? Heeft er iemand een goede verklaring hiervoor of is deze gewoon kapot?
Of als iemand niet te ver uit de buurt ne goeie heeft liggen om eens te proberen ...

Niels

Re: Td5 luchtmassameter

Geplaatst: wo 26 okt, 2011 21:31
door christiaan f
veranderd de waarde van de gemeten luchtmassa als ge gasgeeft ?
en evenredig met t toerental ?

Re: Td5 luchtmassameter

Geplaatst: do 27 okt, 2011 14:06
door Maxweasel
die luchtmassameter bij een TD5 doet niks goed, gewoon fiche uittrekken en zo blijven rijden, je zal merken dat je TD5 net iets beter aanpakt.

Re: Td5 luchtmassameter

Geplaatst: do 27 okt, 2011 18:29
door nielsc
Nee hij doet niks, blijft gewoon op 4.4 staan.
Heb dezelfde LMM van een BMW naft er tussengestoken en nu geeft em wel de juiste waarden aan. Heb maar een nieuwe besteld van siemens / vdo.
@maxweasel: de luchtmassameter meet toch de hoeveelheid aangezogen lucht en adh hiervan past hijn zijn inspuittijden e.d. aan...

Re: Td5 luchtmassameter

Geplaatst: do 27 okt, 2011 18:39
door Basil
nielsc schreef:Nee hij doet niks, blijft gewoon op 4.4 staan.
Heb dezelfde LMM van een BMW naft er tussengestoken en nu geeft em wel de juiste waarden aan. Heb maar een nieuwe besteld van siemens / vdo.
@maxweasel: de luchtmassameter meet toch de hoeveelheid aangezogen lucht en adh hiervan past hijn zijn inspuittijden e.d. aan...
inderdaad bij VW/Audi valt het vermogen weg bij een defecte LMM, bij een LR niet dan ...?

Re: Td5 luchtmassameter

Geplaatst: vr 28 okt, 2011 00:30
door nielsc
Hangt er van af.
Als hij foute waarden aangeeft wel.
Als hij niks meer meet dan pakt de DDE een vervangwaarde en zult ge daar wrs nooit iets van weten. Maar ik wil graag dat alles werkt zoals het hoort ;)

Re: Td5 luchtmassameter

Geplaatst: za 05 nov, 2011 22:15
door B-Ranger
ik dacht dat de luchtmassameter ook gebruikt werd om de uitlaatgas recirculatie te regelen .... ik weet wel nog niet exact hoe, want ik heb de indruk dat de sturing van de EGR gebeurd met lucht/vacuum(?).

bart

Re: Td5 luchtmassameter

Geplaatst: zo 06 nov, 2011 11:36
door Peter Puma
B-Ranger schreef:ik dacht dat de luchtmassameter ook gebruikt werd om de uitlaatgas recirculatie te regelen .... ik weet wel nog niet exact hoe, want ik heb de indruk dat de sturing van de EGR gebeurd met lucht/vacuum(?).

bart
Bart, directe sturing van de EGR gebeurt inderdaad met vacuum, echter volg die vacuum leidingkjes maar eens, dan zie je dat die uitkomen bij electrisch gestuurde ventielen.
En deze worden op hun beurt aangestuurd door de ECU.
Het is dus de ECU die, aan de hand van alle gekende parameters (o.a. LMM), bepaalt wat de EGR klep doet ;).

Re: Td5 luchtmassameter

Geplaatst: za 04 jan, 2014 14:39
door Frank Td5
Maxweasel schreef:die luchtmassameter bij een TD5 doet niks goed, gewoon fiche uittrekken en zo blijven rijden, je zal merken dat je TD5 net iets beter aanpakt.
Waar zit deze ergens, op de buis naar de LuchtFilter :?:

Re: Td5 luchtmassameter

Geplaatst: za 04 jan, 2014 15:07
door alanius
Frank Td5 schreef:
Maxweasel schreef:die luchtmassameter bij een TD5 doet niks goed, gewoon fiche uittrekken en zo blijven rijden, je zal merken dat je TD5 net iets beter aanpakt.
Waar zit deze ergens, op de buis naar de LuchtFilter :?:

de darm - aansluiting - die vertrekt van de lucht filter (bovenste dus) dat is de lucht massa meter.
Daar zit een stekker boven aan op.