defender tot 2017
-
- LROCB-Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 19:43
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Mechelen
defender tot 2017
Defender gaat door tot 2017,vers van de pers.
grtn ronny.
grtn ronny.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2396
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: defender tot 2017
ronnydef90 schreef:Defender gaat door tot 2017,vers van de pers.
grtn ronny.
Nog zo een grote stock
Rob
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: ma 20 mar, 2006 19:32
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: defender tot 2017
Dat is afgesproken met de Vlaamse Regering om die BIV te kunnen Blijven innen.
avatar = Hammerite-user.
- Kris
- LROCB-Member
- Berichten: 500
- Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05
Re: defender tot 2017
Op camionettekes betaal je géén BIV. Vandaag niet en "morgen" met de nieuwe regels (als ze gestemd geraken) ook niet. De markt voor PW's zal wel een serieuze klets krijgen met die BIV van 10.000 € Da's een prijsverhoging van +-30% om een nieuwe defender op de baan te krijgen.Wolf schreef:Dat is afgesproken met de Vlaamse Regering om die BIV te kunnen Blijven innen.
Kris
- Henk
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: defender tot 2017
De huidige Defs voldoen niet aan de Euro normen voor PW's en daarom worden ze allemaal ingeschreven als LV's ..
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: defender tot 2017
Eerlijk gezegd, 'k versta d'er de nond z'n kloot'n van.
Een 110 Stawa bultneus , 5 (of 7) zitplaatsen is een LV? Betaald maar dan dus de BIV en wegentaks op als voor een LV? Wat met de 50% v/d wielsbasis als laadruimte-regel?
Een 110 Stawa bultneus , 5 (of 7) zitplaatsen is een LV? Betaald maar dan dus de BIV en wegentaks op als voor een LV? Wat met de 50% v/d wielsbasis als laadruimte-regel?
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Yohani
- LROCB-Member
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
- lrocb_lidnr: 64
- Woonplaats: Putte (Mechelen)
- Contacteer:
Re: defender tot 2017
Ik vermoed dat die 50% regel alleen van toepassing is voor de jaarlijkse rijtaks, en de BIV vrij is voor alle LV?
't is maar een gok, geen zin om verder te zoeken
Yohani
't is maar een gok, geen zin om verder te zoeken
Yohani
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
- Friedrich
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do 18 sep, 2008 13:36
Re: defender tot 2017
Zoals ik het begrepen heb is er een begripsverwarring. Om een LV te zijn gelden uiteraard de gekende normen. Anders is en blijft een Defender een personenwagen.eL Tee schreef:Eerlijk gezegd, 'k versta d'er de nond z'n kloot'n van.
Een 110 Stawa bultneus , 5 (of 7) zitplaatsen is een LV? Betaald maar dan dus de BIV en wegentaks op als voor een LV? Wat met de 50% v/d wielsbasis als laadruimte-regel?
MAAR er bestaat blijkbaar ook een Europees LV-statuut dat niets te maken heeft met onze BIV of rijtaks, maar wel met de uitstootnormen en dergelijke. En met heeft alle Def's daaronder geklasseerd gekregen, waardoor ze onder een veel minder streng regime vallen dan de personenwagens (ook weer naar Europses normen) en dus langer in productie kunnen blijven.
Kort gezegd: lichte vracht t.a.v. de Europese normen heeft niks te maken met 'onze' lichte vracht ... indien ik het juist begrepen heb
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: defender tot 2017
't is simpel....
het is een LV vanaf de aankoop (= directe keuring), en voor gebruik ( = niet mogen parkeren op bepaalde plaatsen ed)
Maar voor de fiscus is het een PW
Of onze Federale overheid hier net zoals bij de huidige 2de handse D3's in LV en 110's (5 zitplaatsen), Cayennes, ... in LV BIV gaat aanrekenen weet ik niet, maar gezien we in Belgie leven vermoed ik van wel.
Anders gaat er links of rechts toch wel een advocaat opstaan en luidop gaan vragen wat het verschil is tussen die 2 en eventueel zijn BIV terug eisen.
het is een LV vanaf de aankoop (= directe keuring), en voor gebruik ( = niet mogen parkeren op bepaalde plaatsen ed)
Maar voor de fiscus is het een PW
Of onze Federale overheid hier net zoals bij de huidige 2de handse D3's in LV en 110's (5 zitplaatsen), Cayennes, ... in LV BIV gaat aanrekenen weet ik niet, maar gezien we in Belgie leven vermoed ik van wel.
Anders gaat er links of rechts toch wel een advocaat opstaan en luidop gaan vragen wat het verschil is tussen die 2 en eventueel zijn BIV terug eisen.
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: defender tot 2017
'k Verstoa d'er nu nog minder van.
Een 110 Stawa bultneus met 5 (of 7) zitplaatsen, is dat nu een PW of een LV?
Voor zover ik het gegrijp is het een LV voor wat betreft zijn nadelen voor de eigenaar en een PW voor wat betreft zijn voordelen voor de overheid.
Als dat zo is, flink gesjareld dus...
Een 110 Stawa bultneus met 5 (of 7) zitplaatsen, is dat nu een PW of een LV?
Voor zover ik het gegrijp is het een LV voor wat betreft zijn nadelen voor de eigenaar en een PW voor wat betreft zijn voordelen voor de overheid.
Als dat zo is, flink gesjareld dus...
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2396
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: defender tot 2017
En dan is nog zo iets...Het kan een lichte vracht zijn ,maar niet fiskaal aftrekbaar.
Rob,
Rob,
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: defender tot 2017
Ziede wel dadde het begrijpteL Tee schreef:'k Verstoa d'er nu nog minder van.
Een 110 Stawa bultneus met 5 (of 7) zitplaatsen, is dat nu een PW of een LV?
Voor zover ik het gegrijp is het een LV voor wat betreft zijn nadelen voor de eigenaar en een PW voor wat betreft zijn voordelen voor de overheid.
Als dat zo is, flink gesjareld dus...
- Kris
- LROCB-Member
- Berichten: 500
- Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05
Re: defender tot 2017
Fiscaliteit en euronormen zijn twee aparte dingen die hier gemengeld worden tot een onverteerbaar soepje van ingewikkeldheid.Henk schreef:De huidige Defs voldoen niet aan de Euro normen voor PW's en daarom worden ze allemaal ingeschreven als LV's ..
LV's met minder dan 50% laadruimte zijn fiskaal evenwaardig aan personenwagens : zelfde BIV (nieuw en in occasie) en zelfde jaarlijkse taks. De nieuwe Vlaamse regels (als ze gestemd geraken) veranderen hier niets aan.
Daarentegen liggen de uiterste invoeringsdatum van een euronorm verschillend voor PW als voor LV of voor echte kamions. Euro5 voor PW's moest voor alle nieuw ingeschreven voituren in orde zijn ergens in 2009 terwijl dit voor camionetten 2010 (of blijkbaar nog iets later) moest zijn.
Hoe kan LR nu een 7 plaatsen 110 eerst inschrijven als LV en dan ombouwen naar PW 7 plaatsen (waarop dan alsnog de volle BIV te betalen blijft) ? Verkopen als LV en onmiddellijk ombouw naar PW ? Eerste inschrijvingsdatum valt toch ook na de limietdatum ? Hebben ze een tijdelijke uitzondering bekomen tot ze de 2.2 euro5 motor ingebouwd gekregen hebben ?
PS. Brochure van LR 2011 is inderdaad vaag ;-) : "we voldoen aan de euronormen". Da's de marketingmanier om iets te verbloemen ;-)
Kris
- brutus 2-zak
- Berichten: 182
- Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 16:11
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: zelzate
Re: defender tot 2017
Friedrich schreef: MAAR er bestaat blijkbaar ook een Europees LV-statuut dat niets te maken heeft met onze BIV of rijtaks, maar wel met de uitstootnormen en dergelijke. En met heeft alle Def's daaronder geklasseerd gekregen, waardoor ze onder een veel minder streng regime vallen dan de personenwagens (ook weer naar Europses normen) en dus langer in productie kunnen blijven.
Kort gezegd: lichte vracht t.a.v. de Europese normen heeft niks te maken met 'onze' lichte vracht ... indien ik het juist begrepen heb
+1
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...