Pagina 1 van 1
High & Low Range Lightweight
Geplaatst: ma 03 okt, 2011 00:24
door Frank Td5
4X4 High range, is rode hendel naar voor, gele knop ingedrukt
2x4 High range, is rode hendel naar voor, gele knop omhoog laten
4X4 Low range , is rode hendel naar u trekken, zit je dan automatisch in 4x4
Want als je rode hendel naar u trekt , springt gele omhoog
Dus 2x4 Lowe range bestaat niet(zonder vrijloopnaven)

Re: High & Low Range Lightweight
Geplaatst: ma 03 okt, 2011 10:31
door Wolf
Frank Td5 schreef:4X4 High range, is rode hendel naar voor, gele knop ingedrukt
2x4 High range, is rode hendel naar voor, gele knop omhoog laten
4X4 Low range , is rode hendel naar u trekken, zit je dan automatisch in 4x4
Want als je rode hendel naar u trekt , springt gele omhoog
Dus 2x4 Lowe range bestaat niet(zonder vrijloopnaven)

weet je dat niet meer van je seriekes?
- Rode hendel naar voren is HR, ALS je dan de gele indrukt heb je 4x4 HR
- Rode hendel naar achter is LR;
ALS je dan de gele indrukt heb je 4x4 LR,
Om uit 4x4 te gaan (HR of LR), moet je de rode hendel naar achter trekken en terug naar voren om in normale 2X4 te rijden.
Ik denk dat het nog altijd zo is, want het) is ook al 7j. geleden.
Vrijloopnaven dienen gewoon om als je in 2x4 rijdt te vermijden dat de aandrijflijn naar de voorwielen(diff ) LOS meedraaien.
EDIT; waar steek ik mijn tijd in als je al die vragen ook op een ander forum stelt.

Re: High & Low Range Lightweight
Geplaatst: ma 03 okt, 2011 13:51
door Frank Td5
Is al tijdje geleden Wolf
Blijkbaar, bij jou ook

Re: High & Low Range Lightweight
Geplaatst: ma 03 okt, 2011 14:07
door eL Tee
Frank, ik herhaal, neen, je hebt GEEN 2x4 low.
Rode knop naar achter zonder de gele ingedrukt te hebben is van 2x4 high naar 4x4 low.
Re: High & Low Range Lightweight
Geplaatst: ma 03 okt, 2011 14:40
door Frank Td5
eL Tee schreef:Frank, ik herhaal, neen, je hebt GEEN 2x4 low.
Rode knop naar achter zonder de gele ingedrukt te hebben is van 2x4 high naar 4x4 low.
Zit je dus , toch automatisch in 4x4 bij Low range...
Thx Olivier, dan is Wolf grat verkeerd

, wil mijn mooie LW , nu ook niet forceren

Re: High & Low Range Lightweight
Geplaatst: ma 03 okt, 2011 15:16
door eL Tee
Trouwens, weet dat je in 4x4 (low én high) best niet op verharde ondergrond rijdt. Je hebt nl. geen middendifferentiëel (zoals in een Defender).
4x4 ingeschakeld is sowieso alsof je in een Defender met het middendiff gespert zou rijden: niet gezond voor boite/cardans/asdiffs/steekassen...
Re: High & Low Range Lightweight
Geplaatst: ma 03 okt, 2011 15:49
door Frank Td5
Ja idd, je ziet ze letterlijk zweten ook onderaan, van al die kracht

Gelukkig heb ik die kunstof kofferschaal nog gehouden, die in mijn VW stationwagen lag in de koffer

om er onder te leggen