Range Rover P38a Starten
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 24 jan, 2007 18:47
- lrocb_lidnr: 712
- Woonplaats: Asse
Range Rover P38a Starten
Raar maar waar, als hij volgetankt is, start hij in een fraktie van een seconde. Eens voorbij 1/2 vol, heeft hij wat langer nodig en als de tank bijna leeg is, dan kan dat wel een paar seconden duren. Zowel koud als warm starten. Ohja, het is een diesel : BMW-motor dus. Weet iemand waarom en wat doen om het te verhelpen? (Buiten op tijd voltanken)
- Escape
- Berichten: 525
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: Range Rover P38a Starten
Mogelijks sleet op de dieselpomp, waardoor die intern leegloopt als het niveau in de tank lager wordt, met als gevolg lucht in de leidingen. Kijk eens of je luchtbellen ziet in de doorzichtige leiding tussen dieselfilter en injectiepomp (links naast de motor) terwijl iemand probeert te starten.
Je kan ook proberen eerst 2-3 keer te laten voorgloeien met gaspedaal volledig ingetrapt alvorens effectief te starten (zonder gas geven), is vaak genoeg om de lucht weg te werken.
Greetz,
Filip
Je kan ook proberen eerst 2-3 keer te laten voorgloeien met gaspedaal volledig ingetrapt alvorens effectief te starten (zonder gas geven), is vaak genoeg om de lucht weg te werken.
Greetz,
Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 24 jan, 2007 18:47
- lrocb_lidnr: 712
- Woonplaats: Asse
Re: Range Rover P38a Starten
Bedankt Escape, ik zat ook in die richting te denken. Vooral omdat iemand, wel van een VWgarage, had mij al verteld dat bij BMW die pomp soms raar kan doen. Moet nu even wachten om na te gaan. Net deze week volgetankt. Euh en waar zit die pomp? Die beweerde dat het naast de dieseltank zou staan?
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 11:08
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Bocholt/Moerbeke
Re: Range Rover P38a Starten
Om aan de opvoerpomp te geraken moet je de tank laten zakken en dan kan je de pomp eruit schroeven.Patou schreef:Bedankt Escape, ik zat ook in die richting te denken. Vooral omdat iemand, wel van een VWgarage, had mij al verteld dat bij BMW die pomp soms raar kan doen. Moet nu even wachten om na te gaan. Net deze week volgetankt. Euh en waar zit die pomp? Die beweerde dat het naast de dieseltank zou staan?
Het is trouwens een pomp van BMW gemaakt door VDO. Tof jobke. Zorg dat uwe mazoutbak ver leeg is als je daar aan begint.
- wodan
- Vaste Waarde
- Berichten: 464
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
- Woonplaats: O-VL
Re: Range Rover P38a Starten
Opvoerpomp of valse lucht in de leiding...
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
- Escape
- Berichten: 525
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: Range Rover P38a Starten
De opvoerpomp zit in de tank, dus die moet er inderdaad onderuit...Patou schreef:Bedankt Escape, ik zat ook in die richting te denken. Vooral omdat iemand, wel van een VWgarage, had mij al verteld dat bij BMW die pomp soms raar kan doen. Moet nu even wachten om na te gaan. Net deze week volgetankt. Euh en waar zit die pomp? Die beweerde dat het naast de dieseltank zou staan?
Maar vaak is het niet de pomp zelf, maar een terugslagklep in de pomp, en da kan opgelost worden door vooraan in de leiding zo'n klep te steken.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)