onregelmatig lopen TD5

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
demito
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 15 sep, 2010 16:23

onregelmatig lopen TD5

Ongelezen bericht door demito »

Ok, suivant problème :roll:

sinds gisteren loopt mijn 2005 110 TD5 Def af en toe serieus onregelmatig. In die zin dat de auto behoorlijk vibreert en ik de versnellingspook gelijk zot zie trillen. Minder power, max 105-110 per uur (anders top >130) en slecht trekken. Het is alsof een cilinder niet echt mee wil. In ralenti draait hij ook mank. Geen roet uit de uitlaat.

Remedie: stoppen, contact af, contact terug aan en hij loopt terug als een zonnetje.

Eerste idee: kabelboom onder het kleppendeksel.

Iemand een beter idee voor ik dat kabelboompje bestel? Ik hoop dat ik geen kleppen aan mijne rekker heb...$$$$$$$... tssssss

merci om even mee te denken,

T
Interactive trip reports on www.i-spog.com Afbeelding
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: onregelmatig lopen TD5

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Kijk eens de rode stekker van de ECU na , zie onder de passagiers zetel mss zit er daar olie in :wtf:
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 525
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: onregelmatig lopen TD5

Ongelezen bericht door Escape »

discofreak schreef:Kijk eens de rode stekker van de ECU na , zie onder de passagiers zetel mss zit er daar olie in :wtf:
Yeps, daar beginnen, als daar geen olie zit kunt ge u de moeite besparen om onder het kleppendeksel te kijken.
Eventueel ook es laten uitlezen, zou een fout van nen injector kunnen zijn.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
demito
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 15 sep, 2010 16:23

Re: onregelmatig lopen TD5

Ongelezen bericht door demito »

rode stekker is een heeeeeel klein beetje vettig. Helemaal niet de klets olie die ik al op sommige fotos heb gezien. Je moet al heel goed kijken om het te merken. Maar dus idd een "spoor" van olie.

Hoewel ik dacht dat de latere TD5 modellen daar geen last meer van hadden.

T
Interactive trip reports on www.i-spog.com Afbeelding
slingerland
Berichten: 7
Lid geworden op: do 26 feb, 2009 13:32
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Limburg

Re: onregelmatig lopen TD5

Ongelezen bericht door slingerland »

Het zou een defecte luchtmassa meter kunnen zijn. Succes met de zoektocht, hopenlijk een niet al te lange tocht.
Defender 130 HCPU TD5 2006
Defender 110 TD5 2002
Defender 110 300Tdi 1998
Gebruikersavatar
jox
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 18:38
lrocb_lidnr: 520
Woonplaats: Alken

Re: onregelmatig lopen TD5

Ongelezen bericht door jox »

demito schreef:rode stekker is een heeeeeel klein beetje vettig. Helemaal niet de klets olie die ik al op sommige fotos heb gezien. Je moet al heel goed kijken om het te merken. Maar dus idd een "spoor" van olie.

Hoewel ik dacht dat de latere TD5 modellen daar geen last meer van hadden.

T
Ik had hetzelfde aan de hand gehad met mijn td5 van 2003. Daarna de kabelboom onder het kleppendeksel vervangen omdat hij bij het uitlezen enorm veel fouten gaf en nu al een 4-tal maanden geen last meer van.
110 DCPU 2003 : GO BEYOND
Gebruikersavatar
alanius
Berichten: 294
Lid geworden op: wo 24 mar, 2004 21:34
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: zoersel

Re: onregelmatig lopen TD5

Ongelezen bericht door alanius »

jox schreef:
demito schreef:rode stekker is een heeeeeel klein beetje vettig. Helemaal niet de klets olie die ik al op sommige fotos heb gezien. Je moet al heel goed kijken om het te merken. Maar dus idd een "spoor" van olie.

Hoewel ik dacht dat de latere TD5 modellen daar geen last meer van hadden.

T
Ik had hetzelfde aan de hand gehad met mijn td5 van 2003. Daarna de kabelboom onder het kleppendeksel vervangen omdat hij bij het uitlezen enorm veel fouten gaf en nu al een 4-tal maanden geen last meer van.
Hier ook eens voor gehad met onze 110 van 2004.
hele trip gereden, stil gelegd en een uur later terug vertrekken en inderdaad ook geen power meer. ook mottig draaien, niet alle cilinders dat meededen.
Kabelboom onder het kleppendeksel vervangen en nu vele maanden later (hout vast houden) geen probleem ;)

als je dat kabelboompje besteld, ook dichting kleppendeksel en die topkes dat in't kleppendeksel zelf zitte ook mee vervangen. anders kan dat wel eens gaan lekken ;)
demito
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 15 sep, 2010 16:23

Re: onregelmatig lopen TD5

Ongelezen bericht door demito »

FYI:

Nu 2 weken met een nieuwe kabelboom onder het kleppendeksel en de motor draait terug als een zonnetje! Geen haperingske te bespeuren ;)

Merci Alanius!

T
Interactive trip reports on www.i-spog.com Afbeelding
Plaats reactie