Discovery kopen, welke motorkeuze???

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
mud diggah
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 12:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oilsjt (Aalst) - België

Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door mud diggah »

hey guys, kben van plan om een Discovery te kopen, serie I of II...

grote vraag blijft welke motor ik neem. ik rijd dagelijks minder dan 15km, dus diesel hoeft per se niet, over de benzineprijzen maak ik mij weinig zorgen... ik toon lichte voorkeur voor een V8, gewoon omdat ik verliefd ben op dat gebrabbel dat uit de uitlaat rommelt! daarentegen staat dan weer dat er ook af en toe een actieve congé met gepland wordt, dus dan is dieselen misschien weer iets meer aangewezen, om de rekening niet in het rood te brengen bij tripjes van 1000-1500km?

ik raak eerlijk gezegd al niet wijs uit het motoraanbod dat ik tegenkom bij Disco's!
Benzine: V8 te beginnen bij 3500cc carburatie tot 3800(??)cc EFI, ...?
Diesel: 4cil 2400 TD (VM blok?), 200TDi, 300TDi, TD5, ...?

wat is het grote verschil tussen de 200TDi en 300TDi, gewoon een nieuwere generatie??
welke motoren (Benzine/Diesel) zijn betrouwbaar, dewelke hebben kinderziektes?


thx
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Vae Victus »

Ne goeie D1 of 2 V8'en ga je volgens mij toch niet veel vinden hier. Er staat hier wel ergens een D2 V8 te koop maar is een RHD.
Motorkeuze D1: 200, 300 tdi, V8 (3,5 en 3,9), maar 99% van het marktaanbod zijn tdi.
D2: td5 of V8

Dagdagelijks 15km is niet veel, dan is naft beter, en als je dan toch eens ver bolt kan je eventueel LPG steken.
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
mud diggah
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 12:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oilsjt (Aalst) - België

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door mud diggah »

Vae Victus schreef:Ne goeie D1 of 2 V8'en ga je volgens mij toch niet veel vinden hier..
in NL smijten ze blijkbaar wel D1 V8's naar uwe kop... maar wat bedoel je met 'ne goeie'? ene met minder als 200.000km op de klok? of....?
Vae Victus schreef:Dagdagelijks 15km is niet veel, dan is naft beter, en als je dan toch eens ver bolt kan je eventueel LPG steken.
LPG, das ook weer een lekkere investering è.... ik zou zeggen TDi ok, maar zo'n korte afstanden rijden is ewa den doodsteek voor nen diesel.. in principe moet nen diesel iedere rit op bedrijfstemperatuur komen om gezond te blijven.
Gebruikersavatar
mud diggah
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 12:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oilsjt (Aalst) - België

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door mud diggah »

mud diggah schreef:in NL smijten ze blijkbaar wel D1 V8's naar uwe kop...
hieromtrent, iemand die ervaring heeft met hollandse LR's in te voeren?
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Vae Victus »

Ik denk dat Discofreak die van hem in NL heeft gevonden.
Een goeie = het gewoonlijke (roest, km,...)
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
Yohani
LROCB-Member
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
lrocb_lidnr: 64
Woonplaats: Putte (Mechelen)
Contacteer:

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Yohani »

mud diggah schreef:
mud diggah schreef:in NL smijten ze blijkbaar wel D1 V8's naar uwe kop...
hieromtrent, iemand die ervaring heeft met hollandse LR's in te voeren?
Mijn Land Rover Defender 110 HCPU die we omgebouwd hebben naar camper, komt ook van Nederland (nu zo'n 6j geleden).

Het invoeren van een auto uit Nederland (of welk ander Europees land dan ook) is een fluitje van een cent, zorgen dat je alle documenten van de wagen hebt (voor Nederland het driedelige inschrijvingsbewijs voorzien van een exportstempel van de RDW: te doen door de verkoper) en een gedetailleerd, deftig opgesteld, aankoopsbewijs met zoveel mogelijk gegevens van de auto erop.

De kosten voor het invoeren zelf zijn minder dan 1€, er is wel een speciale keuring met opmeten van de wagen, remmen en dergelijke. Wel op één ding letten: LPG installaties en laswerken aan het chassis verlopen in Nederland volgens andere regels dan deze in België.

Yohani :P
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
Gebruikersavatar
mud diggah
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 12:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oilsjt (Aalst) - België

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door mud diggah »

Yohani schreef: Het invoeren van een auto uit Nederland (of welk ander Europees land dan ook) is een fluitje van een cent, zorgen dat je alle documenten van de wagen hebt (voor Nederland het driedelige inschrijvingsbewijs voorzien van een exportstempel van de RDW: te doen door de verkoper) en een gedetailleerd, deftig opgesteld, aankoopsbewijs met zoveel mogelijk gegevens van de auto erop.

De kosten voor het invoeren zelf zijn minder dan 1€, er is wel een speciale keuring met opmeten van de wagen, remmen en dergelijke. Wel op één ding letten: LPG installaties en laswerken aan het chassis verlopen in Nederland volgens andere regels dan deze in België.

Yohani :P
Thx voor de duidelijke info, kheb wel al ervaring met de import v VW (feitelijk gewoon PVG nummer gaan vragen bij D'Ieteren) maar wie is de importeur v LR in België? of gaat dit via een dealer?
Gebruikersavatar
eL Tee
Berichten: 638
Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
lrocb_lidnr: 538

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door eL Tee »

PVG + plakaatje/sticker dient te worden aangevraagd bij een officiële dealer.

Kost een 150 à 200 euro.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Gebruikersavatar
Guytn
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 18 jun, 2004 10:59
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Torhout
Contacteer:

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Guytn »

Als geld niet zozeer een rol speelt dan zou ik een D2 TD5 kopen...

Doe anders een bod op eL Tee de zijnen... Die zal wel vertroeteld zijn :-)
~ LR Defender 110 TD4 ~
Gebruikersavatar
eL Tee
Berichten: 638
Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
lrocb_lidnr: 538

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door eL Tee »

eL Tee's D2 TD5 is (voorlopig) niet te koop.


Tenzij er geboden wordt in de richting van zijn intrensieke waarde uiteraard :mrgreen:
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Vae Victus »

eL Tee schreef:intrensieke waarde
zijnde madam el tee?

http://camels.evilsun.org/index.php

:-) :-)
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Wolf »

mud diggah schreef: grote vraag. ik rijd dagelijks minder dan 15km,
Dan zou ik mij ne velo kopen. :angel:
avatar = Hammerite-user.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Voor een V8 moet je idd in Nederland zijn, daar zijn ze er zot van en keuze genoeg
Voor een diesel kan je ginder ook loeren maar ze zijn duurder dan hier in België

Waar op letten bij aankoop disco 1 is vooral de roest op de gekende plaatsen, voor de rest een test rit doen en ja het is normaal dat ze allemaal vol van de olie hangen langs onder

Als het wat meer mag zijn disco 2 Td5, rijdt zalig en heeft veel minder last van roest

Of disco 3 ...
Gebruikersavatar
mud diggah
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 12:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oilsjt (Aalst) - België

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door mud diggah »

discofreak schreef:Voor een V8 moet je idd in Nederland zijn, daar zijn ze er zot van en keuze genoeg
yep, dat had ik al willen zien 8) best wel grappig dat België zo een verstokt diesel-landje is en onze noorderburen bijna zweren bij benzine-motoren... mjah, wat een fiscaal klimaat al niet kan doen hè!
discofreak schreef:Waar op letten bij aankoop disco 1 is vooral de roest op de gekende plaatsen, voor de rest een test rit doen en ja het is normaal dat ze allemaal vol van de olie hangen langs onder
hahahahaha ik ben gewoon van met oude wagens te rijden, dus een druppel olie links en rechts schrikt me niet af.. daarbij, ne goeie moteur lekt ewa olie :mrgreen:
discofreak schreef:Als het wat meer mag zijn disco 2 Td5, rijdt zalig en heeft veel minder last van roest
Disco II is idd ook een optie, maar daar zit je al met die luchtvering op de achteras, ni? hoe zit dat daar qua verhoging? lukt dat gemakkelijk? Td5, das ne BMW-blok zekers, zijn die een beetje deftig gebouwd??
discofreak schreef:Of disco 3 ...
out of the question :crazy: dat kan mijn spaarvarken ni betalen spijtig genoeg.. budget is ergens een 3000-5000 nero voor iets met minder als 200.000km.



PS: ne mountainbike heb ik al staan, maar ik ben ne gearhead in hart & nieren... dus auto's zijn alles voor mij :oops:
Gebruikersavatar
eL Tee
Berichten: 638
Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
lrocb_lidnr: 538

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door eL Tee »

mud diggah schreef:
discofreak schreef:Als het wat meer mag zijn disco 2 Td5, rijdt zalig en heeft veel minder last van roest
Disco II is idd ook een optie, maar daar zit je al met die luchtvering op de achteras, ni? hoe zit dat daar qua verhoging? lukt dat gemakkelijk? Td5, das ne BMW-blok zekers, zijn die een beetje deftig gebouwd??
Je kan een D2 met luchtvering verhogen. Doch, waarom zou je?

80% van de D2s hebben luchtvering. En wanneer er luchtvering onder steekt, is dat onder beide assen.

Een Td5 is een 100% pure Land Rover motor. En 'm is verdomd goed.
mud diggah schreef:
discofreak schreef:Of disco 3 ...
out of the question :crazy: dat kan mijn spaarvarken ni betalen spijtig genoeg.. budget is ergens een 3000-5000 nero voor iets met minder als 200.000km.
Als dit de 'voorwaarden' zijn, dan zal je nog lang mogen zoeken. Een D1 zal je misschien voor dat geld vinden, maar dan zal 't geen al te vetten zijn en de km-stand zal je niet naar mogen zien... Een D2 met een 200.000 kms gaat minstens 5000 euro. Reken eerder op een 7000.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Gebruikersavatar
mud diggah
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 12:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oilsjt (Aalst) - België

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door mud diggah »

ok, dan moet ik mijn budget bijstellen :lol:
Gebruikersavatar
Guytn
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 18 jun, 2004 10:59
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Torhout
Contacteer:

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Guytn »

Moest ik van u zijn, ik zou eens gaan zien en bieden op deze D2 TD5:

viewtopic.php?f=76&t=52991
~ LR Defender 110 TD4 ~
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 525
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Escape »

eL Tee schreef: 80% van de D2s hebben luchtvering. En wanneer er luchtvering onder steekt, is dat onder beide assen.
Nope, luchtvering op den D2 is alleen op de achteras, wat betekent dat het wel helpt om doorhangen bij zware belading en/of trailers te beperken, maar ge niet uw rijhoogte kunt instellen zoals op de Range Rover of D3/D4. ;)
Een Td5 is een 100% pure Land Rover motor. En 'm is verdomd goed.
Absoluut! :thumbup:
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Gebruikersavatar
mud diggah
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 12:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oilsjt (Aalst) - België

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door mud diggah »

Guytn schreef:Moest ik van u zijn, ik zou eens gaan zien en bieden op deze D2 TD5:
viewtopic.php?f=76&t=52991
zieter inderdaad tof uit... just de prijs ewa :shifty: then again, 168.000km én al die terrein-opties.. daar moet ik niets meer aan verbouwen! ook een gemak :thumbup:
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door steven 90 »

TD 5 heeft maar 1 echt nadeel,er zijn er die hun boutje van de oliepomp loskomen en dan is de hele blok voor de vuilbak.
Er is er al meer als 1tje die dat meegemaakt heeft,maar als ik een disco kocht zou ik toch ook voor td 5 gaan.


mg s
Gebruikersavatar
mud diggah
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 12:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oilsjt (Aalst) - België

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door mud diggah »

steven 90 schreef:er zijn er die hun boutje van de oliepomp loskomen
kan dat preventief gewisseld worden door ander boutjes ofzo?



daarnaast, iemand een idee of in een Disco serie 1 (1998) ooit een 139pk Td5 gestoken heeft? Lijkt mij ewa raar...
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3564
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Henk »

mud diggah schreef:
steven 90 schreef:er zijn er die hun boutje van de oliepomp loskomen
kan dat preventief gewisseld worden door ander boutjes ofzo?



daarnaast, iemand een idee of in een Disco serie 1 (1998) ooit een 139pk Td5 gestoken heeft? Lijkt mij ewa raar...
Als dat boutje nu nog niet los is gekomen zal het waarschijnlijk nooit loskomen maar er is volgens mij ooit een terugroep actie geweest.

D1 is nooit leverbaar geweest met TD5
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door steven 90 »

Henk schreef:
mud diggah schreef:
steven 90 schreef:er zijn er die hun boutje van de oliepomp loskomen
kan dat preventief gewisseld worden door ander boutjes ofzo?



daarnaast, iemand een idee of in een Disco serie 1 (1998) ooit een 139pk Td5 gestoken heeft? Lijkt mij ewa raar...
Als dat boutje nu nog niet los is gekomen zal het waarschijnlijk nooit loskomen maar er is volgens mij ooit een terugroep actie geweest.

D1 is nooit leverbaar geweest met TD5

Vraag maar eens rond,meestal komen die rond de 150 000 km los.
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door steven 90 »

mud diggah schreef:
steven 90 schreef:er zijn er die hun boutje van de oliepomp loskomen
kan dat preventief gewisseld worden door ander boutjes ofzo?



daarnaast, iemand een idee of in een Disco serie 1 (1998) ooit een 139pk Td5 gestoken heeft? Lijkt mij ewa raar...

Een beetje werk,wat loctite en het is in orde naar het schijnt,nooit zelf gedaan.

mg S
Gebruikersavatar
nielsc
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 02 jul, 2008 14:37
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Deurne-Diest/Paal-Beringen

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door nielsc »

Carter af pakken, boutje van het onderste tandwiel , dat op de oliepomp los, nieuw erin met goe wa loctite en alles terug toe met nieuw carterdichting. Ik ga het bij mijn volgend onderhoud ook doen.
Gebruikersavatar
VanLourd
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 nov, 2009 21:41
lrocb_lidnr: 1217
Woonplaats: Kasterlee

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door VanLourd »

Ga je voor een D2 td5, dan heb je een bangelijke intressante motor ,
En met een midpipe klinkt deze ook heerlijk.
+ een D2 rijdt veel beter dan een D1.

Mijn keuze: D2 Td5 ES.
Als een Engelse wagen niet meer lekt.
is er vermoedelijk geen olie op.
Gebruikersavatar
mud diggah
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 12:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oilsjt (Aalst) - België

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door mud diggah »

VanLourd schreef:met een midpipe klinkt deze ook heerlijk.
ik ben nu gene leek ast op auto's aankomt, maar wat bedoelt ge met dinne "midpipe"?
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Vae Victus »

Meeste uitlaatlijnen hebben (startend vanaf motor) een downpipe met eventueel katalysator, middendemper en einddemper.
Het weghalen van de kat (straight downpipe) of de midpipe zorgt voor een kleine winst van PK's (betere doorstroming uitlaatgassen) en voor een ander (meer) geluid.

Op onze Disco heb ik zo een downpipe zonder kat gezet, geluidsverandering is miniem maar ik merk wel dat ze sneller reageert.
Midpipe vind ik wat overdreven, Disco klinkt zowiezo al als een traktor, meer geluid moet niet.
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
VanLourd
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 nov, 2009 21:41
lrocb_lidnr: 1217
Woonplaats: Kasterlee

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door VanLourd »

mud diggah schreef:
VanLourd schreef:met een midpipe klinkt deze ook heerlijk.
ik ben nu gene leek ast op auto's aankomt, maar wat bedoelt ge met dinne "midpipe"?
http://www.youtube.com/watch?v=ryfecLX2ngc

Luistert hier naar.
Ik heb het bij mijn def 110 ook gedaan.
en heb er nog geen second spijt van gehad ;)
Als een Engelse wagen niet meer lekt.
is er vermoedelijk geen olie op.
Gebruikersavatar
sketcher
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 29 jun, 2011 16:16
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Warwickshire, UK

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door sketcher »

He mud diggah,

Ik heb mijn Disco II ook uit Nederland (een TD5 want ik rij te veel voor de dorstige V8....helaas) . Zeker de V8en zijn daar voor zeer goede prijzen te koop. Op dit forum staat meer informatie over de Disco II inclusief een buying advice topic. http://www.thed2boysclub.co.uk/forums/v ... ?f=5&t=136

Ik heb me er behoorlijk in verdiept dus als je nog vragen hebt mag je me altijd een pm sturen. Misschien kan ik je ook van advies kan voorzien wat betreft de invoer in Belgie.

Succes met zoeken!

EDIT: P.S. Ik zou absoluut voor een II gaan aangezien ze beter gebouwd zijn, lekkerder rijden, beter in het terrein zijn en er gewoon mooier uitzien. Ook verwacht ik dat ze beter hun waarde houden omdat ze erg geliefd zijn. De td5 is een sterke motor waar nog veel zelf aan te servicen is. De V8 ken ik niet genoeg om daar iets zinnig over te zeggen behalve dat hij heerlijk rijdt en fantastisch klinkt.

De strait thru pipe voor de td5 staat ook op mijn verlanglijstje. Dat klinkt ook geweldig.
Paul,

Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
Gebruikersavatar
sketcher
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 29 jun, 2011 16:16
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Warwickshire, UK

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door sketcher »

VanLourd schreef:
mud diggah schreef:
VanLourd schreef:met een midpipe klinkt deze ook heerlijk.
ik ben nu gene leek ast op auto's aankomt, maar wat bedoelt ge met dinne "midpipe"?
http://www.youtube.com/watch?v=ryfecLX2ngc

Luistert hier naar.
Ik heb het bij mijn def 110 ook gedaan.
en heb er nog geen second spijt van gehad ;)
En ook geen problemen gehad bij de keuring, of zet je hem dan terug?
Paul,

Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
Gebruikersavatar
sketcher
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 29 jun, 2011 16:16
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Warwickshire, UK

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door sketcher »

mud diggah schreef:
discofreak schreef:Als het wat meer mag zijn disco 2 Td5, rijdt zalig en heeft veel minder last van roest
Disco II is idd ook een optie, maar daar zit je al met die luchtvering op de achteras, ni? hoe zit dat daar qua verhoging? lukt dat gemakkelijk? Td5, das ne BMW-blok zekers, zijn die een beetje deftig gebouwd??
De luchvering is idd alleen op de achteras. Deze heeft een terrein stand die hoger is. De voorkant blijft gewoon op normale hoogte. Mocht je willen dat is ook de versie met luchtvering de standaard rijhoogte te verhogen met een lift. Dat is niet geel ingewikkeld. Hoeveel dat kost weet ik niet direct maar is niet veel duurder dan met vering achter. Hou wel rekening met extra onderhoud aan je luchtvering. Ik heb net de luchtzakken achter vervangen, dat moet eens in de 5-7 jaar. Die van mij waren nooit vervangen geweest en mijn disco is van 2000. Ik heb het zelf gedaan en kostte me minder dan 200 euro voor de onderdelen en was binnen 2 uur gedaan. Verder zit er een anti overhel systeem op (ACE) wat kwetsbaar schijnt te zijn maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad.

De TD5 is een door Land-Rover zelf ontwikkeld blok en heeft niets met BMW te maken. Dat is een hardnekkig gerucht en ik heb zelfs Disco´s gezien met stickers: Powerd by BMW :crazy: Maar dat klopt dus zeker niet.

De TD5 is een eerlijke motor, maar niet heel geraffineerd. Wel is het een stap beter dan de tdi´s van de Disco 1 en trekt hij vanuit een laag toerental veel beter dan een V8.

De Discovery II heeft bijna geen last van roest op het koets werk. Let enkel op roest boven de voorruit. Het chassis kan echter wel behoorlijk roesten en ik ben exemplaren tegengekomen waarvan de carrosserie er prachtig uitzag en het chassis vol met gaten zat. Let hier dus op. Oppervlakkige roest kan geen kwaad en hebben ze allemaal. Die van mij ook en ga ik binnenkort behandelen.

Verder zitten ze redelijk goed in elkaar maar er zijn tal van dingetjes die kapot gaan. Hou daar rekening mee om teleurstelling te voorkomen. Vaak kleine dingetjes. Nu kan mijn bagage deur van buiten bijvoorbeeld niet open, kwestie van schoonmaken en pinnetje terug schuiven maar dat soort kleine dingen gebeuren bovengemiddeld vaak vergeleken met andere auto´s.
Paul,

Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door steven 90 »

TD 5 meer koppel onderin als de V8 ?

Voel ik toch niet....
Gebruikersavatar
wodan
Vaste Waarde
Berichten: 464
Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
Woonplaats: O-VL

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door wodan »

steven 90 schreef:TD 5 meer koppel onderin als de V8 ?
Meer: Ja. Veel meer? 'k denk 't niet ;)
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
Gebruikersavatar
sketcher
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 29 jun, 2011 16:16
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Warwickshire, UK

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door sketcher »

wodan schreef:
steven 90 schreef:TD 5 meer koppel onderin als de V8 ?
Meer: Ja. Veel meer? 'k denk 't niet ;)
Okay, okay, toegegeven veel meer is inderdaad wat overdreven. Maar ik hou nu eenmaal van mijn td5 :mrgreen: (wat een gevoelige jongens die V8 boys :mrgreen: )

De V8 heeft volgens mijn ervaringen iets meer toeren nodig, maar heeft natuurlijk door zijn volume ook veel trekkracht en bied meer souplesse dan de td5
Paul,

Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door steven 90 »

Ik vind dat ne td 5 disco de beste prijs/kwaliteit is die je dan kopen bij landrover,veel 4x4 voor zijn prijs.
Maar ik vind dat een td 5 onderin wat meer toeren nodig (om bv met een zware aanhangwagen te vertrekken) heeft als een V8,eenmaal de toeren er zijn vind ik hem zeker zo vlot en sterk als een V8,maar dat is maar een gevoel natuurlijk.
Gebruikersavatar
sketcher
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 29 jun, 2011 16:16
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Warwickshire, UK

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door sketcher »

Kwam deze toevallig tegen. Geen idee van de staat of aantal KM´s

http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=469766&from=0
Paul,

Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 317
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: Discovery kopen, welke motorkeuze???

Ongelezen bericht door Basil »

sketcher schreef:
mud diggah schreef:
discofreak schreef:Als het wat meer mag zijn disco 2 Td5, rijdt zalig en heeft veel minder last van roest
Disco II is idd ook een optie, maar daar zit je al met die luchtvering op de achteras, ni? hoe zit dat daar qua verhoging? lukt dat gemakkelijk? Td5, das ne BMW-blok zekers, zijn die een beetje deftig gebouwd??
De luchvering is idd alleen op de achteras. Deze heeft een terrein stand die hoger is. De voorkant blijft gewoon op normale hoogte. Mocht je willen dat is ook de versie met luchtvering de standaard rijhoogte te verhogen met een lift. Dat is niet geel ingewikkeld. Hoeveel dat kost weet ik niet direct maar is niet veel duurder dan met vering achter. Hou wel rekening met extra onderhoud aan je luchtvering. Ik heb net de luchtzakken achter vervangen, dat moet eens in de 5-7 jaar. Die van mij waren nooit vervangen geweest en mijn disco is van 2000. Ik heb het zelf gedaan en kostte me minder dan 200 euro voor de onderdelen en was binnen 2 uur gedaan. Verder zit er een anti overhel systeem op (ACE) wat kwetsbaar schijnt te zijn maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad.

De TD5 is een door Land-Rover zelf ontwikkeld blok en heeft niets met BMW te maken. Dat is een hardnekkig gerucht en ik heb zelfs Disco´s gezien met stickers: Powerd by BMW :crazy: Maar dat klopt dus zeker niet.

De TD5 is een eerlijke motor, maar niet heel geraffineerd. Wel is het een stap beter dan de tdi´s van de Disco 1 en trekt hij vanuit een laag toerental veel beter dan een V8.

De Discovery II heeft bijna geen last van roest op het koets werk. Let enkel op roest boven de voorruit. Het chassis kan echter wel behoorlijk roesten en ik ben exemplaren tegengekomen waarvan de carrosserie er prachtig uitzag en het chassis vol met gaten zat. Let hier dus op. Oppervlakkige roest kan geen kwaad en hebben ze allemaal. Die van mij ook en ga ik binnenkort behandelen.

Verder zitten ze redelijk goed in elkaar maar er zijn tal van dingetjes die kapot gaan. Hou daar rekening mee om teleurstelling te voorkomen. Vaak kleine dingetjes. Nu kan mijn bagage deur van buiten bijvoorbeeld niet open, kwestie van schoonmaken en pinnetje terug schuiven maar dat soort kleine dingen gebeuren bovengemiddeld vaak vergeleken met andere auto´s.
Luchtvering achteraan was een optie, het ACE (active cornering enhancement) systeem was ook een optie,
Td5 beter dan een Tdi? krachtiger en soepeler dat wel, zeker in koude toestand, maar qua bedrijfszekerheid geloof ik eerder in een Tdi (door gebrek aan electronica)
Toch ben ik tevreden van mij D2 Td5, er zijn al heel wat stukken aan kapot gegaan (toch maar 100.000km nu) maar hij heeft me nooit in de steek gelaten, mijn ex Def 90 300Tdi ook niet trouwens
TEAM garage "DE SCHUUR"
Plaats reactie