Airco Disco 3

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
dynos
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 17:32
lrocb_lidnr: 1235
Woonplaats: Ninove

Airco Disco 3

Ongelezen bericht door dynos »

Wanneer ik begin te rijden, blaast mijnen airco koude lucht, omdat het in mijn interieur uiteraard te warm is. Na ne zekere tijd begint hij minder koud tot zelfs warme lucht te blazen terwijl het in mijn ieterieur nog te warm is. Hem op econ. zetten is beter dan met airco oprijden. Knopke naar kouder zetten helpt niet. Het enige wat helpt is de motor eens over zijn 3000 duwen, en dan begint hij weer koude lucht te blazen.

Iemand oplossing?
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Airco Disco 3

Ongelezen bericht door Penguin »

pollenfilter es vervangen?
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3564
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Airco Disco 3

Ongelezen bericht door Henk »

airco gas/vloeistof bijvullen?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Airco Disco 3

Ongelezen bericht door Kris »

Henk schreef:airco gas/vloeistof bijvullen?
Kijk onder de motorkap bij aangezette airco of de binnenpolie op de aircopomp meedraait. Indien niet dan moet je Henk's wijze woorden in vervulling laten gaan.

't Schijnt voorts dat zo ongeveer in't midden van 't dashboard ergens vanonder een ventilatorke zit waarvan de meeste zich afvragen waarom dat daar zit te zitten. Dat ventilatorke zuigt lucht aan uit het interieur om de temperatuur te meten waarmee de airco gestuurd wordt. Dit moet zo nu en dan eens ontstoft worden.

Als't dat niet is dan is't iets anders.
Kris
dynos
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 17:32
lrocb_lidnr: 1235
Woonplaats: Ninove

Re: Airco Disco 3

Ongelezen bericht door dynos »

'k moest dringend in mijn garage zijn omdat mijn kofferdeksel niet meer openging. (kabeltje af)

Ze zeggen dat mijn airco-compressor defect is. Der zal n'n nieuwe in moeten vrees ik. Dat verklaart waarom bij hoog toerental van de motor m'n airco nog werkt. Er was ook iets te weinig gas op, maar nog voldoende om te werken. Wanneer het gas weg is of bijna, zou de airco constant slecht werken, ook bij hoog toerental.

Ik dacht eerst van de compressor zelf te vervangen, maar 'k moet dan toch naar de garage voor het gas. Ook zit diene compressor heel gezellig + lopen der nog extra elektrische kabels voor mijn tweede batterij en winch.
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Airco Disco 3

Ongelezen bericht door Fredd »

dynos schreef:Wanneer het gas weg is of bijna, zou de airco constant slecht werken, ook bij hoog toerental.
Zonder freon of heel weinig werk de a/c helemaal niet want een sensor voelt te weinig druk aan en schakelt alles uit om meer beschadiging te voorkomen.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
dynos
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 17:32
lrocb_lidnr: 1235
Woonplaats: Ninove

Re: Airco Disco 3

Ongelezen bericht door dynos »

Ze hebben der 330 moeten bijdoen van de 1800 (dubbel airco) en deze ins 2 jaar geleden volledig nagekeken.

Allé, ik hoop dat het is wat ze zeggen, anders ben ik helemaal gejost.
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Airco Disco 3

Ongelezen bericht door Fredd »

dynos schreef:Ze hebben der 330 moeten bijdoen van de 1800 (dubbel airco) en deze ins 2 jaar geleden volledig nagekeken.
Allé, ik hoop dat het is wat ze zeggen, anders ben ik helemaal gejost.
Heel simpel, je airco lekt en moet hersteld worden.
En "dubbel airco" ???
Sinds wanneer want die dat standard in een D3 zit is een simpele enkele airco, of heb jij er een extra tweede laten bij instaleren ?
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
GEMI
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 08 okt, 2004 17:19
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Pajottenland

Re: Airco Disco 3

Ongelezen bericht door GEMI »

Dubbel airco is optie bij D3, heeft dan nog extra bediening tegen het dak op tweede rij zetels.
Plaats reactie