claxon en gepiep bij het sluiten centrale vergrendeling TD5

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
B-Ranger
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 17 aug, 2007 18:04
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oosterzele

claxon en gepiep bij het sluiten centrale vergrendeling TD5

Ongelezen bericht door B-Ranger »

sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een defender 130 TD5, en telkens ik de deuren sluit met de afstandsbediening geeft de claxon een signaal en piept het alarm kort. is dit normaal? gezien het lawaai zou ik dit liever niet hebben ....

Bart
christiaan f
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
lrocb_lidnr: 374
Woonplaats: Hemiksem

Re: claxon en gepiep bij het sluiten centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door christiaan f »

een van de deurcontacten dat niet juist werkt of een deur of motorkap die niet volledig vast is ? (alarm meet dat een van deze open staat en daarom de claxon aanstuurd als waarschuwing, altans zo reageren veel soorten alarmsystemen)
rijden en sleutelen , t is een hobby
Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 317
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: claxon en gepiep bij het sluiten centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Basil »

christiaan f schreef:een van de deurcontacten dat niet juist werkt of een deur of motorkap die niet volledig vast is ? (alarm meet dat een van deze open staat en daarom de claxon aanstuurd als waarschuwing, altans zo reageren veel soorten alarmsystemen)
Klopt mijn Disco 2 Td5 doet dit ook wanneer er een deur niet volledig dicht is.
Zoals Christiaan al zei, een contact dat niet volledig sluit (en defender deur is nu geen referentie tot afsluiten :roll: ) contact defect,
uitmeten met multimeter, of kan je met je vinger de contacten indrukken in de deuren als test?
TEAM garage "DE SCHUUR"
B-Ranger
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 17 aug, 2007 18:04
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Oosterzele

Re: claxon en gepiep bij het sluiten centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door B-Ranger »

Gevonden! 't was het contactje voor de motorkap dat om de een of andere reden niet hoog genoeg stond om uitgeschakeld te worden als de motorkap gesloten wordt.

Bart
Plaats reactie