Pagina 1 van 1
Prijs Serie 3 109
Geplaatst: di 26 jul, 2011 20:06
door phantom7
Hallo,
ben van plan een series 3 te kopen en ik heb er een langs de weg zien staan maar volgende werken zijn nodig/kenmerken
-ex NL leger 1981
-109 diesel hardtop met winch en waterluchtfilter, motor recentelijk vernieuwd met certificaat LR
-binnenin met beschimmelnde bekleding dus te strippen
- verdonkerde ruiten
- nagenoeg geen deuken
achterbalk zie ik wel een scheur ter hoogte van de linkse bevestiging - waarschijnlijk opnieuw te lassen
start direkt, alle functies lijken te werken
geen opzichtige roest, wel veel vocht daar hij al lang buitenstaat onder een boom
met bullbar
hier en daar rubbers los
2 tanken van 45 liter, 12 volt.
iemand enig idee wat zoiets zou mogen kosten en wat ik nog als kosten kan verwachten?
Re: Prijs Serie 3 109
Geplaatst: di 26 jul, 2011 20:18
door Wolf
chassis en bulkhead goed gecontroleerd?
Die scheur "achterste balk aan bevestiging..' is die dan los getrokken van de chassisbalk??
Re: Prijs Serie 3 109
Geplaatst: di 26 jul, 2011 20:23
door phantom7
Wolf schreef:chassis en bulkhead goed gecontroleerd?
Die scheur "achterste balk aan bevestiging..' is die dan los getrokken van de chassisbalk??
Ja inderdaad, hangt enkel nog aan carrosserie vast
Re: Prijs Serie 3 109
Geplaatst: di 26 jul, 2011 20:55
door eL Tee
Mijn bedenkingen:
1. Diesel: niet vooruit te branden, zeker niet in een 109. Daarenboven zijn vele ex-NL leger Series' eigenlijk naar diesel omgebouwde benzines. Ze rijden zuiniger

2. Schimmel = vocht. Vocht = roest. Je ziet het misschien niet, maar het zal er zijn. Al eens onderaan de deuren gevoeld? Klop eens met een steen of zakmes op de gekende plaatsen van het chassis (outriggers, neuzen, ...)
Ik wil niet negatief doen, wel wat jouw enthousiasme temperen...
Wat is de vraagprijs?
Re: Prijs Serie 3 109
Geplaatst: di 26 jul, 2011 20:59
door phantom7
eL Tee schreef:Mijn bedenkingen:
1. Diesel: niet vooruit te branden, zeker niet in een 109. Daarenboven zijn vele ex-NL leger Series' eigenlijk naar diesel omgebouwde benzines. Ze rijden zuiniger

2. Schimmel = vocht. Vocht = roest. Je ziet het misschien niet, maar het zal er zijn. Al eens onderaan de deuren gevoeld? Klop eens met een steen of zakmes op de gekende plaatsen van het chassis (outriggers, neuzen, ...)
Ik wil niet negatief doen, wel wat jouw enthousiasme temperen...
Wat is de vraagprijs?
Ze vragen 3000 zonder tweedehandskeuring...maar die wil ik wel afdwingen, originele vraag was 4500 maar daar hebben we al 1500 af...
schimmel is van daar buiten te staan denk ik, heb als de verkopers niet keken even idd onder aan de deur de bekleding losgemaakt en gekeken en niets roest gezien.
klqze <
Geplaatst: di 26 jul, 2011 22:48
door Wolf
phantom7 schreef:
Ja inderdaad, hangt enkel nog aan carrosserie vast
pei, dan zou ik dat chassis toch nog eens heel goed checken.
Als die lang buiten gestaan heeft, moet je toch ook eens goed kijken naar de bulkhead (buiten onder het frame van de voorruit).
Als er water onder de rubber van die ruit blijft staan, is die bulkhead snotrot, en...je ziet dat alleen als je de voorruit neerlegt (BDDT)
Re: Prijs Serie 3 109
Geplaatst: wo 27 jul, 2011 08:36
door seriesfan
Beste El Tee, de Belgen waren nog zuiniger bij de aanschaf van hun Legerlandrovers door ze te bestellen zonder 4-wielaandrijving

Re: Prijs Serie 3 109
Geplaatst: wo 27 jul, 2011 09:55
door De Rob
Kijk ook in de footwels(waar uw voeten komen te zitten)Schuine kanten die oplopen.
De zijkanten van de footwels vanaf de vloerplaten.
Chassis outriggers onder de vloerplaten waar de bulkhead op gemonteert staat.
Ga er onder liggen en kontroleer....(ik weet waar ik ooit al stukken heb moeten in lassen en delen heb vervangen.)
De chassisneuzen aan de voorste bladveren.
Onderkant deuren.
Raamkaders.
uiteraard de achterste chassisbalk tot aan de bladveren.
Middengedeelte chassis waar de dwarsliggers aangelast zijn...
Rob
Re: Prijs Serie 3 109
Geplaatst: wo 27 jul, 2011 10:18
door boots90
seriesfan schreef:Beste El Tee, de Belgen waren nog zuiniger bij de aanschaf van hun Legerlandrovers door ze te bestellen zonder 4-wielaandrijving

Dat kwam eerder door Beherman-Demoen dan door den ABL...
Den ABL zocht toen helemaal geen 4x4 maar een estafettevoertuig.
Grtz,
Boots
Re: Prijs Serie 3 109
Geplaatst: wo 27 jul, 2011 16:14
door warci
gescheurde achterbalk = superlouche. Die zal wel snotrot zijn, en dan zal het zeker niet het enige zijn wat rot is. Voor die prijs moet je toch iets beter vinden?
Re: Prijs Serie 3 109
Geplaatst: wo 27 jul, 2011 23:18
door phantom7
Ik denk dat ik inderdaad nog wat verder ga zoeken want ook de mensen die hem verkochten waren van het "clochard" type die niks goed verzorgen. en ik vond ook dat ze al wat snel hun prijs met 1/3 lieten zakken...alhoewel het voertuig op zich me wel aanstaat, maar mijn verstand gaat het winnen! thanks all for the help!