Pagina 1 van 1
Defender 2.2TDCI
Geplaatst: do 16 jun, 2011 21:43
door P
Vanaf MY2012 worden alle Defenders geleverd met een 2.2L diesel.
Dezelfde specs.
Bemerking: Hoe zal deze 2.2 diesel in een Def reageren op een aanhanger van 3.5 Ton?
http://i1121.photobucket.com/albums/l52 ... _a-24d.jpg
Re: Defender 2.2TDCI
Geplaatst: do 16 jun, 2011 23:41
door zeerover
Lees je zin nog eens goed.

nu het antwoord " heel stil"
Re: Defender 2.2TDCI
Geplaatst: vr 17 jun, 2011 15:20
door the savage
P schreef:Dezelfde specs.
Re: Defender 2.2TDCI
Geplaatst: vr 17 jun, 2011 15:39
door Escape
Papier en praktijk kunnen sterk verschillen he.
Re: Defender 2.2TDCI
Geplaatst: vr 17 jun, 2011 16:42
door the savage
idd, maar 'k zal mijne glazen bol eens pakken om te kijken hoe 'm gaat reageren
kenveld zal wel aangepast worden zeker? zolang ze maar niet teveel willen uitpersen en de ziekte krijgen van de 1.4 fordjes.
maarja, niet vergeten dat LR begonnen is met nen 1.6 benzine he
en downsizen is al langer een trend...
Re: Defender 2.2TDCI
Geplaatst: za 18 jun, 2011 19:02
door one life live it
Die 2.2TDCI 140pk zit al enkele jaren in mobilhomes van Ford.
Re: Defender 2.2TDCI
Geplaatst: ma 20 jun, 2011 15:28
door Frank Td5
Mijn ervaring zegt mij; van 2.4 naar 2.2, zal beter voor het milieu zijn , zal dus ook zuiniger zijn, maar zal minder koppel onderin produceren, bij laag toerental, vond die 2.4 al niet overdreven, bij het trekken caravan, was dikwijls terugschakelen op een helling.
Re: Defender 2.2TDCI
Geplaatst: di 21 jun, 2011 22:26
door christiaan f
the savage schreef:idd, maar 'k zal mijne glazen bol eens pakken om te kijken hoe 'm gaat reageren
kenveld zal wel aangepast worden zeker? zolang ze maar niet teveel willen uitpersen en de ziekte krijgen van de 1.4 fordjes.
maarja, niet vergeten dat LR begonnen is met nen 1.6 benzine he
en downsizen is al langer een trend...
bedoel je de 1.4 ford diesels met de psa motor ?
boutjes van de verstuivers iets vaster trekken dan dat ze voorschrijven
Re: Defender 2.2TDCI
Geplaatst: wo 22 jun, 2011 21:13
door wodan
Als die 2.2L het resultaat is van weer verder onderzoek, kan het zijn dat die 2.2 veel beter
scoort op alle vlakken dan die 2.4 die al wat ouder is...
Cilinderinhoud is maar een deeltje van het verhaal van een turbo diesel motor...
Re: Defender 2.2TDCI
Geplaatst: do 23 jun, 2011 06:53
door christiaan f
2.2 en 2.4 zijn ongeveer even oud , als ze de 2.4 puma gaan gebbruiken
uit dezelfde stal waarin ze de 2.4 hebben gejat.
Re: Defender 2.2TDCI
Geplaatst: do 23 jun, 2011 13:43
door Frank Td5
wodan schreef:Als die 2.2L het resultaat is van weer verder onderzoek, kan het zijn dat die 2.2 veel beter
scoort op alle vlakken dan die 2.4 die al wat ouder is...
Cilinderinhoud is maar een deeltje van het verhaal van een turbo diesel motor...
Dat is puur, voor aan die vooropgestelde milieu normen & premies te voldoen
Die 1600 dieselkes vantegenwoordig, zitten echt in de lift, gewoon voor die premies , minder verbruik, minder taxen, goedkoper in aanschaf
Maar nen lichteren blok, heeft altijd minder koppel onderin, ne keer op toeren, dan voel je dat weer minder natuurlijk , dankzij hun turbo/intercooler .