Pagina 1 van 1

Vanmorgen naar de control

Geplaatst: ma 30 mei, 2011 11:38
door Henk
Deze morgen met de 90 en de remork naar de control.
Remork ok, 90 afgekeurd wegens geen spatlappen :sick:

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: ma 30 mei, 2011 11:56
door Vae Victus
lol (sorry)
Heb daar vorige week nog snel een oude voetmat voor in stukken gesneden om als spatlap te hangen

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: ma 30 mei, 2011 12:17
door zeerover
Henk schreef:Deze morgen met de 90 en de remork naar de control.
Remork ok, 90 afgekeurd wegens geen spatlappen :sick:
Als het een ninety is zijn ze fout! Kijk eens op je mtm van het wegen.
http://www.xrover.be/Xforum/viewtopic.php?f=98&t=51865

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: ma 30 mei, 2011 18:08
door seriesfan
Is het dan zo levensbedreigend voor de medeweggebruiker als je zonder spatlappen rijdt,of moeten ze meer winst maken van de aandeelhouders ?

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: ma 30 mei, 2011 20:25
door Kris
seriesfan schreef:Is het dan zo levensbedreigend voor de medeweggebruiker als je zonder spatlappen rijdt,of moeten ze meer winst maken van de aandeelhouders ?
In dees droog tijden niet echt.

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: ma 30 mei, 2011 23:44
door yabba
steentje in voorruit achterligger is voor die achterligger idd wel irritant...

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 31 mei, 2011 11:54
door Wolf
xxx & Tornado schreef: SOMS

BIJ PW NIET verplicht.
Bij LV TTM 2400 NIET verplicht. De meeste Defenders
Bij LV TTM 2550 WEL verplicht. Sommige Defenders

Dacht ik ooit gelezen te hebben peins ik.
En Henk... heb je dat die mannen kunnen uitleggen, of zit je boven die MTM, of... klopt niet wat hierboven staat?

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 31 mei, 2011 12:01
door fep739
yabba schreef:steentje in voorruit achterligger is voor die achterligger idd wel irritant...
+1

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 31 mei, 2011 12:13
door zeerover
xxx & Tornado schreef:
zeerover schreef:Als het een ninety is zijn ze fout!
SOMS

BIJ PW NIET verplicht.
Bij LV TTM 2400 NIET verplicht. De meeste Defenders
Bij LV TTM 2550 WEL verplicht. Sommige Defenders

Dacht ik ooit gelezen te hebben peins ik.
Goed lezen, Jan. Ninety is geen Defender.
trouwens wist je dat de Defender nooit als teamvoertuig in de Camel trophy reed.
Man, man, man, product kennis! :angel:

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 31 mei, 2011 16:26
door Kris
zeerover schreef:Trouwens wist je dat de Defender nooit als teamvoertuig in de Camel trophy reed.
Dat gaan ze hier niet graag lezen vrees ik.
Daar komt boel van denk ik.
:twisted: :twisted: :twisted:[/quote]

Ge moet niet in de kameel opgetreden zijn om goed te zijn. Soms wel integendeel ... Hoeveel meter heeft de 90 (NADje) meegereden ?

PS. In't technisch reglement is het artikel 35 dat over spatlappen ging blijkbaar vervangen door een nieuw artikel 35 dat over "Opspatafschermingssystemen" gaat. 'k Meen te begrijpen dat de niet-verplichting van spatlappen onder de MTM van 2500 kg zou geschrapt zijn ... Als'k correct ben zullen de spatlapboeren kontent zijn.

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 31 mei, 2011 16:38
door wodan
Ik zou spatlappen verplichten zowiezo als het zin heeft... altijd veiliger.

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 31 mei, 2011 21:18
door Kris
xxx & Tornado schreef:
Kris schreef:Hoeveel meter heeft de 90 (NADje) meegereden?
Ze hebben met meerdere teams de Camel uitgereden bij mijn weten.
16 Teams 1500 km Borneo en 14 teams 3200 km Australië dacht ik mij te herinneren.
Samen 68.800 km.
Noch Defenders, noch TD5's zijn zelfs ooit vertrokken.
Onbegrijpelijk dat mensen DAARVOOR geld geven hé.
Wat googel mij leert :

"The 2.5 litre naturally aspirated diesel was under the bonnet, proving itself for the first time, or in some cases not proving itself, and breaking their timing belts: No doubt to the irritation of their crews."

"The Land Rover 90 was used in just two Camel Trophies: Borneo 1985 and Australia 1986, although 110s continued as the support vehicles"

PS. De Defender 110 (eerst 200tdi dan 300tdi) heeft 7 keren Support gedaan. De NADjes nul keer. Dan weet je wel waarvoor je geld geeft zeker ? ;-)

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 31 mei, 2011 22:03
door Kris
xxx & Tornado schreef:Support dat kennen we.
Ze rijden achter U en als ge iets breekt hebben ze de juiste wisselstukken niet mee.
Ge moet zo rond de pot niet draaien Krisje.
Ge zijt een beetje jaloers op zoveel nostalgie.
Maar ik begrijp dat en neem het U dus ook niet kwalijk.
In uw plaats liep ik ook rood aan van jaloezie.
In gun u van harte uw nostalgie; uw defecte rempomp in de sneeuw en uw uitgeblust motortje dat overleeft na'n ollandse massagekuur maar echte nostalgie is de wagen die in 1983 't schoon weer maakte en rationaliteit is de wagen die't van 1991 tot 1997 uitzong. Daarna was't voor softies.

PS1. Zou Henk al spatlappen afgevezen hebben van nen andere ?
PS2. Heb'd al spatlappen gevezen aan uw stuk nostalgie (als de regelwijziging correct is) ?

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 31 mei, 2011 22:20
door Henk
1. Henk is op verlof en
2. jullie dwalen behoorlijk af van het oorspronkelijke thema :thumbdown:

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 31 mei, 2011 22:54
door Wolf
Henk schreef: 2. jullie dwalen behoorlijk af van het oorspronkelijke thema :thumbdown:
ingrijpen moderator :D

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: wo 01 jun, 2011 13:12
door Frank Td5
Heb ooit eens spatlap afgereden , bij mijn eerste Td5 2002 in Marquenterre 2003 , heb ze er toen ook afgehaald, zelfs met veel moeite, doordraaiende vastgeroeste vijzen, en ge kunt daar niet bij, was doorslijpen :evil: , maar na een tijdje rondbollen, vond ik het zo lelijk zonder die olifantenoren, ook voor uw achterliggers, bij hevige regenval op de autostrade, zag je ook duidelijk , aan de vuiligheid op je achterdeur, water in slot :eh: , dat ik wijselijk besloten heb, om terug 2 nieuwe originele met schoon Land/rover Logo op 8) ben gaan halen , bij de LR dealer, prijs kit compleet gemonteerd op montage ijzers viel goed mee ;)

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: wo 01 jun, 2011 21:34
door Kris
Wolf schreef:
Henk schreef: 2. jullie dwalen behoorlijk af van het oorspronkelijke thema :thumbdown:
ingrijpen moderator :D
Wis het forum. Vernietig het verleden. Begin met een schone lei (en hang spatlappen aan uwe 90)

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: do 02 jun, 2011 18:55
door Fredd
xxx & Tornado schreef:Support dat kennen we.
Ze rijden achter U en als ge iets breekt hebben ze de juiste wisselstukken niet mee.
De support wagens in de CT zagen veel meer af dan de team wagens.
De support wagens dienden voor de verkenning voor het event, voor verkenning tijdens het event bij traject wijzigingen, als rijdend onderdelen magazijn waar desnoods heel veel delen van afgevezen werden om gebruikt te worden op de team wagens, gingen ook meerdere jaren mee.
Voor je jezelf de CT specialist verklaard door te Jangelen, oops, Googelen, zou je misschien eens wat tijd kunnen besteden om met CT inrichters, instructors en deelnemers te gaan praten.

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: do 02 jun, 2011 19:35
door the savage
Fredd schreef:
xxx & Tornado schreef:Support dat kennen we.
Ze rijden achter U en als ge iets breekt hebben ze de juiste wisselstukken niet mee.
De support wagens in de CT zagen veel meer af dan de team wagens.
De support wagens dienden voor de verkenning voor het event, voor verkenning tijdens het event bij traject wijzigingen, als rijdend onderdelen magazijn waar desnoods heel veel delen van afgevezen werden om gebruikt te worden op de team wagens, gingen ook meerdere jaren mee.
Voor je jezelf de CT specialist verklaard door te Jangelen, oops, Googelen, zou je misschien eens wat tijd kunnen besteden om met CT inrichters, instructors en deelnemers te gaan praten.

wie zijn die belgen die meegedaan hebben?

on topic
'k heb de mijne gemonteerd gelaten, de voorste zijn er al afgereden, gewoon wat ingekort en tussen de beugels vastgehangen, sindsdien nooit meer afgereden.
de achterste waren van ouderdom verstikt, nieuwe opgestoken en omgedraaid (a la td4 model) nog niet afgereden of moeten inkorten) ;)
ps, voorwaarts is de weg :thumbup:

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: do 02 jun, 2011 20:33
door Kris
Fredd schreef:
xxx & Tornado schreef:Support dat kennen we.
Ze rijden achter U en als ge iets breekt hebben ze de juiste wisselstukken niet mee.
De support wagens in de CT zagen veel meer af dan de team wagens.
De support wagens dienden voor de verkenning voor het event, voor verkenning tijdens het event bij traject wijzigingen, als rijdend onderdelen magazijn waar desnoods heel veel delen van afgevezen werden om gebruikt te worden op de team wagens, gingen ook meerdere jaren mee.
Voor je jezelf de CT specialist verklaard door te Jangelen, oops, Googelen, zou je misschien eens wat tijd kunnen besteden om met CT inrichters, instructors en deelnemers te gaan praten.
A voilà sie. De waarheid komt uit de uneitet steets : De winnaars zijn de support wagens die voor de team wagens de weg effenden. ;-)

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: do 02 jun, 2011 21:23
door Wolf
hadden die OneTen's dan spatlappen of niet?
(om toch nog een beetje on-topic te blijven)

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: vr 03 jun, 2011 00:20
door westdiep
xxx & Tornado schreef:
Straks gaan ze hier nog het bestaan van een eiland Australië genaamd ook nog ontkennen.
:wave:
:wave:
:wave:
:wave:
Euh,

Australie is wel geen eiland hoor....

mvg,

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: vr 03 jun, 2011 05:23
door Fredd
xxx & Tornado schreef:
Fredd schreef:De support wagens in de CT zagen veel meer af dan de team wagens
Toen de Camel gereden werd met de Ninety's waren de supportwagens One-Tens.
Toen de Camel gereden werd met de One-Ten's waren de supportwagens One-Tens.
Kan jij als drukker nu echt niet meer lezen, of ben je nu toch de grootste idioot van Gent ?
Ik heb het nergens over Ninetys of One-Tens of Defender 90s of 110s of zelf niet over Land Rover.
Ik zeg gewoon dat de support wagens meer afgezien hebben als de team wagens.
En dat was al zo van de eerste editie van de CT toen ze nog met Jeeps reden en er geen Ninetys of One-Tens mee deden.
VOOR DE BLINDEN, DE DOVEN EN DE HARDHORENDEN
ER HEEFT "NOOIT" EEN DEFENDER MEEGEREDEN ALS "TEAM VEHICLE" IN DE CAMEL TROPHY.
Misschien heb je het nog iet gesnapt, maar niemand, behalve jij, heeft het hier over een Defender.
Ongeacht wat Obama ook moge beweren.
Ben je nu echt zo laag gevallen dat je die er al moet bijhalen....

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: vr 03 jun, 2011 09:18
door one life live it
the savage schreef:
Fredd schreef:
xxx & Tornado schreef:Support dat kennen we.
Ze rijden achter U en als ge iets breekt hebben ze de juiste wisselstukken niet mee.
De support wagens in de CT zagen veel meer af dan de team wagens.
De support wagens dienden voor de verkenning voor het event, voor verkenning tijdens het event bij traject wijzigingen, als rijdend onderdelen magazijn waar desnoods heel veel delen van afgevezen werden om gebruikt te worden op de team wagens, gingen ook meerdere jaren mee.
Voor je jezelf de CT specialist verklaard door te Jangelen, oops, Googelen, zou je misschien eens wat tijd kunnen besteden om met CT inrichters, instructors en deelnemers te gaan praten.

wie zijn die belgen die meegedaan hebben?

En waar staat de Discovery waar Blondeel en co mee gereden hebben :?: :?:
In Kluisbergen bij een oud forum ganger. :thumbup:

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: ma 06 jun, 2011 11:23
door Waldorf
Hier in Aalter woont iemand die in '84 in Brazilië heeft meegedaan. Met een Oneten. Met spatlappen.

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: ma 06 jun, 2011 21:36
door Kris
Waldorf schreef:Hier in Aalter woont iemand die in '84 in Brazilië heeft meegedaan. Met een Oneten. Met spatlappen.
Nu we terug op de spatlappentrack zijn : Zijn dat nog de originele spatlappen die Brazilië overleefd hebben ?

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 07 jun, 2011 10:43
door Waldorf
Nu rijdt hij niet meer met een LR. Zoveel ervaring heeft hij wel opgedaan in Brazilië. :mrgreen:

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: di 07 jun, 2011 11:05
door Basil
In Durler reed ook nog een Disco1 Camel, toch eventjes.
Ik heb wel niet kunnen lezen van welke deelnemers hij was, t'was lokaal nogal "nevelachtig".

Re: Vanmorgen naar de control

Geplaatst: wo 08 jun, 2011 09:49
door boots90
Basil schreef:In Durler reed ook nog een Disco1 Camel, toch eventjes.
Ik heb wel niet kunnen lezen van welke deelnemers hij was, t'was lokaal nogal "nevelachtig".
:lol: :lol: :lol:

Grtz,


Boots