Pagina 1 van 1

motor inbouw 90

Geplaatst: wo 25 mei, 2011 15:36
door bibi
zit hier met een 90 uit 1984 met een 2.5 n/a erin, maar is versleten... Nu ik hoor van enkele leden dat je hier best een 200tdi insteekt, maar je moet die vinden uiteraard, en dan is er nog een verschil tussen defender/discovery... aanpassingswerk,... of 300 tdi, maar dat is dan nog meer werk...

Ik heb gezien bij "vis landrover uit nederland" dat die gereviseerde motoren verkopen, het blok komt op een 2200 euro, een 2.5 n/a dan. Nu is dit eventueel interessant? want dan moet ik praktisch geen veranderingen doen... Het is wel geen turbo, maar is ook niet echt een must. Van andere hoor ik dan weer dan er zelf met een nieuwe 2.5 n/a blok problemen blijven...

Graag jullie mening...merci

Re: motor inbouw 90

Geplaatst: do 26 mei, 2011 06:05
door seriesfan
Hoi,als je zelf wat handig bent kun je er beter een 200tdi motor van een Disco inbouwen, zijn genoeg te vinden niet te duur,heb ik zelf ook in mijn Defender ingebouwd,wel het een en ander moeten aanpassen zoals turbo verdraaien,stuurstang omdraaien,turbo en waterslangen,uitlaat aanpassen,kost wel wat tijd maar in verhouding weinig geld,je mag altijd eens komen kijken als je wilt,ik ben nu zover dat de motor startklaar is.

Re: motor inbouw 90

Geplaatst: do 26 mei, 2011 11:16
door bibi
check pb :-p

Re: motor inbouw 90

Geplaatst: do 26 mei, 2011 11:37
door Henk
een 2.5NA in redelijke tot goede staat moet je rond de 500 euro kunnen vinden

een versleten NA laten boren en vlakken kost een goede 300€, dan nog nieuwe zuigers en lagers en je hebt weer een perfecte motor.
Je hebt alleen wat tijd nodig voor montage en demontage maar je leert er heel veel van en het is niet echt moeilijk (BTDT)

Re: motor inbouw 90

Geplaatst: do 26 mei, 2011 17:39
door the savage
Henk schreef:een 2.5NA in redelijke tot goede staat moet je rond de 500 euro kunnen vinden

een versleten NA laten boren en vlakken kost een goede 300€, dan nog nieuwe zuigers en lagers en je hebt weer een perfecte motor.
Je hebt alleen wat tijd nodig voor montage en demontage maar je leert er heel veel van en het is niet echt moeilijk (BTDT)
oei dan moet ik m'n prijzen aanpassen :lol:

Re: motor inbouw 90

Geplaatst: do 26 mei, 2011 20:32
door Henk
Heb 50 euro betaald voor een doodversleten 2.5 NAD (Temse)
300 euro voor boren en vlakken (Vilvoorde)
20 pond voor een injectiepomp (UK)
30 pond voor 4 overmaatse zuigers (Ebay UK)
Nieuwe nokkenas (Newbury)
Lagers, schelpen etc etc weet ik niet meer
Lenen van een motersteun gedurende een ganse winter was gratis (Westrode)
Momentsleutel: 85 euro

Ervaring opgedaan: onbetaalbaar

Re: motor inbouw 90

Geplaatst: do 26 mei, 2011 21:22
door seriesfan
Hoi Bbi,zie PB.

Re: motor inbouw 90

Geplaatst: do 26 mei, 2011 21:54
door MEIR DCPU
200TDI , kei content van het resultaat en da blijft macheren! Heb ook getwijfeld maar zou niet meer opteren voor de NA. Meer vermogen minder verstoken. Enkel zoals gezegd wat aanpassingen maar is zeker te doen! Ik vond een discovery op het internet ni zo ver m'n deur. Voor 900 euro me zo'n 120.000KM Ben eens gaan kijken en de discovery zag er heel goed uit, ik heb hem dan gekocht en naar huis gereden. Op 3 uur tijd was die motor er uit en kon ik hem volledig proper maken. Alle dichtingen filters en distrubutie vervangen waterpomp servo...
Motorsteunen / boite past allemaal van vroeger. Enkel de uilaatbocht is wat aanpassingswerk. Ik eb dat gedaan met 2 lasbochten en wat buizen en daar doe ik nu toch al een 10.000km mee. En als ge is wilt komen zien U bent welkom!

Cheers Meir

Re: motor inbouw 90

Geplaatst: vr 27 mei, 2011 20:11
door the savage
@meir

2nd

'k heb de mijne indertijd gereviseerd omdat ik geen 200tdi vond.
eens ik die disco vond was de keuze ook snel gemaakt.

alhoewel ik met die nad toch ook veel plezier heb gehad en er het nakijken heb mee gegeven :)

Re: motor inbouw 90

Geplaatst: vr 27 mei, 2011 22:44
door Wolf
Het hangt allemaal af van wat je met die 90 gaat doen.
Ik heb ook een paar jaar met een 2.5NAD rondgereden, maar daar ik die 90 hoofdzakelijk gebruikte om op vakantie te gaan, was ik die na een paar duizend kms. autoweg redelijk beu. Dan is een 200Tdi een wereld van verschil.
Met mijn 110 heb ik amper 1 vakantie gedaan met die nad, dan was die vlug vervangen door een 200Tdi.

Als je hem enkel gebruikt om wat in de modder te spelen, dan is een nad goed genoeg.