Pagina 1 van 1

Remolie voor 110

Geplaatst: zo 22 mei, 2011 21:26
door seriesfan
Hallo,welke remolie kan ik het beste gebruiken voor mijn 110 uit 1989, dot 3 of 4, of kan ik ook siliconenremvloeistof gebruiken dat geen water meer aantrekt ?

Re: Remolie voor 110

Geplaatst: zo 22 mei, 2011 21:42
door eL Tee
Dot 4, dot 4 of eventueel dot 4. Maar ik zou toch wel voor dot 4 gaan.

Opgelet, ook al beweren sommigen van niet, dot 4 vreet ook. Alleen niet zo erg als dot 3. Dus morsen = overvloedig met water opkuisen, of je kan later jouw wagen herspuiten...

Re: Remolie voor 110

Geplaatst: zo 22 mei, 2011 23:18
door Landy Bean
idd DOT 4

Re: Remolie voor 110

Geplaatst: ma 23 mei, 2011 11:40
door fredjes
DOT 4

Re: Remolie voor 110

Geplaatst: ma 23 mei, 2011 13:48
door Wolf
Zei iemand al DOT 4? en bij morsen spoelen met warm water.

Re: Remolie voor 110

Geplaatst: ma 23 mei, 2011 20:09
door the savage
eL Tee schreef:Dot 4, dot 4 of eventueel dot 4. Maar ik zou toch wel voor dot 4 gaan.

Opgelet, ook al beweren sommigen van niet, dot 4 vreet ook. Alleen niet zo erg als dot 3. Dus morsen = overvloedig met water opkuisen, of je kan later jouw wagen herspuiten...
'k denk dat ze bedoelden dat dot 5 niet vreet ;)
DOT5

DOT5 brake fluid is also known as "silicone" brake fluid.

Advantages:

DOT5 doesn't eat paint.
DOT5 does not absorb water and may be useful where water absorption is a problem.
DOT5 is compatible with all rubber formulations. (See more on this under disadvantages, below.)

Disadvantages:

DOT5 does NOT mix with DOT3, DOT4 or DOT5.1. Most reported problems with DOT5 are probably due to some
degree of mixing with other fluid types. The best way to convert to DOT5 is to totally rebuild the hydraulic
system.
Reports of DOT5 causing premature failure of rubber brake parts were more common with early DOT5
formulations. This is thought to be due to improper addition of swelling agents and has been fixed in recent
formulations.
Since DOT5 does not absorb water, any moisture in the hydraulic system will "puddle" in one place. This can
cause localized corrosion in the hydraulics.
Careful bleeding is required to get all of the air out of the system. Small bubbles can form in the fluid that will form
large bubbles over time. It may be necessary to do a series of bleeds.
DOT5 is slightly compressible (giving a very slightly soft pedal), and has a lower boiling point than DOT4.
DOT5 is about twice as expensive as DOT4 fluid. It is also difficult to find, generally only available at selected
auto parts stores.
5th dot 4