RRC vervangen door P38
Geplaatst: zo 15 mei, 2011 22:11
Dag forumleden
ik rij sinds 3 jaar met een RRC 2.5VM, die ik samen met een kameraad rijdende hou. Het beestje heeft 330.00km, is van 1991 en we rijden er per jaar zo'n 5000km mee. Tof om eens een beetje door het bos te rijden, regelmatig handig als ge nog wat te verbouwen hebt, en soms een toertje mee rijden in plaats van met de gewone auto.
Nu kost hij ons aan onderhoud gemiddeld à 600 euro per jaar, maar er blijft het terugkerende probleem van roest, ge doet binnen best oordopkes in en het is maar een tweezitter (LV). Spijtig, want de kindjes rijden ook graag mee.
Kortom, we zijn aan het uitkijken naar een P38 diesel, deze keer geen lichte vracht.
Is het mogelijk om met een vergelijkbaar budget voor onderhoud een P38 rijdende te houden bij een gelijklopend kilometeraantal? Of is dat iets waar we beter niet aan beginnen?
De RRC is een schitterende kar, heeft ons eigenlijk nog nooit in de steek gelaten (al gaat er soms wel eens een lampke branden...), maar hij is ons misschien iets te rudimentair.
Aan welk budget moeten we denken?
Hoge kilometerstanden vind ik niet zo'n probleem, de RRC gaat ook nog steeds mee.
Welke reparaties zijn prijzig en welke kunt ge zelf doen, als ge geen autoverstand hebt maar wel uw handen durft vuil maken?
Laatste vraagje: iemand interesse in een RRC die er goed gebruikt uitziet, beetje roest, maar ook geweldig charmante rammelbak is?
Bedankt alvast
Pieter
ik rij sinds 3 jaar met een RRC 2.5VM, die ik samen met een kameraad rijdende hou. Het beestje heeft 330.00km, is van 1991 en we rijden er per jaar zo'n 5000km mee. Tof om eens een beetje door het bos te rijden, regelmatig handig als ge nog wat te verbouwen hebt, en soms een toertje mee rijden in plaats van met de gewone auto.
Nu kost hij ons aan onderhoud gemiddeld à 600 euro per jaar, maar er blijft het terugkerende probleem van roest, ge doet binnen best oordopkes in en het is maar een tweezitter (LV). Spijtig, want de kindjes rijden ook graag mee.
Kortom, we zijn aan het uitkijken naar een P38 diesel, deze keer geen lichte vracht.
Is het mogelijk om met een vergelijkbaar budget voor onderhoud een P38 rijdende te houden bij een gelijklopend kilometeraantal? Of is dat iets waar we beter niet aan beginnen?
De RRC is een schitterende kar, heeft ons eigenlijk nog nooit in de steek gelaten (al gaat er soms wel eens een lampke branden...), maar hij is ons misschien iets te rudimentair.
Aan welk budget moeten we denken?
Hoge kilometerstanden vind ik niet zo'n probleem, de RRC gaat ook nog steeds mee.
Welke reparaties zijn prijzig en welke kunt ge zelf doen, als ge geen autoverstand hebt maar wel uw handen durft vuil maken?
Laatste vraagje: iemand interesse in een RRC die er goed gebruikt uitziet, beetje roest, maar ook geweldig charmante rammelbak is?
Bedankt alvast
Pieter