Pagina 1 van 1

Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: za 07 mei, 2011 18:46
door seriesfan
Hallo mannen,ik heb mijn 110 uit 1989 voorzien van een salisbury achteras met schijfremmen,was eerst voorzien van trommelremmen,welke hoofdremcilinder moet ik nu gebruiken,heeft iemand toevallig een partnummer ?

Re: Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: za 07 mei, 2011 20:33
door Wolf
ik weet het niet, maar gooi die andere as maar niet weg: als de TC dat ziet, keuren ze uw 110 af.

Re: Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: za 07 mei, 2011 20:44
door seriesfan
Is een ingevoerde auto,dus kunnen het niet afkeuren door de acceptatieplicht die geldt voor ingevoerde autos uit een eu land, ben benieuwt hoelang het duurt eer de papieren in ordr zijn.

Re: Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: zo 08 mei, 2011 09:29
door tom D.
seriesfan schreef:Is een ingevoerde auto,dus kunnen het niet afkeuren door de acceptatieplicht die geldt voor ingevoerde autos uit een eu land, ben benieuwt hoelang het duurt eer de papieren in ordr zijn.
Is dat zo? Ik dacht dat dit al lang gedaan was hoor. Vroeger deden wel meer mensen dit, auto prep, zogezegd in Engeland kopen en hier terug in schrijven. Ik dacht dat diene truc niet meer macheerde hier, ik ben benieuwd

Re: Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: zo 08 mei, 2011 20:24
door seriesfan
Hoi,je dient wel een aparte procedure te volgen,de keuring alleenstaand geval ,is toch al vaker besproken hier op het forum.

Re: Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: zo 08 mei, 2011 20:44
door Wolf
seriesfan schreef:Hoi,je dient wel een aparte procedure te volgen,de keuring alleenstaand geval ,is toch al vaker besproken hier op het forum.
Het is hier ook al verschillende keren gezegd dat LR-Belux daar geen attest voor geeft. Vergeet het dus... het blijft bij geluk hebben.

Re: Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: zo 08 mei, 2011 21:32
door seriesfan
Voertuig is nog nooit gekeurd in Belgie en moet nog ingevoerd worden en is in Nederland altijd gekeurd geweest, Belgie is dan verplicht volgens de EU richtlijnen het voertuig te accepteren waarbij bij eerste keuring alles opgemeten en omschreven wordt zodat alles op papier vastligt en het voertuig op de afwijkingen niet meer afgekeurd kan worden.

Re: Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: zo 08 mei, 2011 21:43
door Wolf
alléé vooruit, succes ermee.

Re: Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: zo 08 mei, 2011 22:33
door tom D.
Wolf schreef:alléé vooruit, succes ermee.
ik heb er ook geweten die dachten dat ze terug het warm water uitgevonden hadden, maar helaas bot vingen.
Volgens mij wat er op uw pvg nr staat mag er op de wagen staan en of hem nu uit afrika of van bobejaanland komt, maakt geen chic uit. De eigenaar moet zien dat de wagen conform is aan het pvg.
Vroeger werd dit foefje vaak toegepast maar dat zou al enkele jaren niet meer gaan

Anyway laat het ons weten, ben ook wel eens benieuwd of u het lukt.
Succes

Re: Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: ma 09 mei, 2011 08:42
door alanius
dat gaat nog.
heb ook, na een lange lijdens weg en vele euro's later, en light weight op spiraal veren met schijfremmen met 300Tdi automaat zo in orde gekregen.
Dit heeft echter wel 1.5jaar geduurt en 1000 euro aan veel te dure A4'kes. Dit is nu wel 2jaar geleden.

De regel van ze kunnen hem niet weigeren dat klopt. maar bij, extreme verbouwingen, kunnen ze zo moeilijk doen tot je uw gelijkvormigheids attest hebt. Daarvoor kunnen ze u van't kaske naar de muur sturen voor de meest belachelijke papieren.

Re: Hoofdremcilinder 110 met achterschijfremmen

Geplaatst: ma 09 mei, 2011 18:39
door seriesfan
Dan wordt het eens hoog tijd dat we dit probleem eens bij de RU aankaarten dat Belgie hier zo lastig over doet,in Nederland is dit op een week geregeld,of komt dit doordat er in Belgie te veel ambtenaren zijn op de ministeries ?