Pagina 1 van 1
ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 08:55
door x ray
heb net een defender gekocht van 2009 met 30000 km rijd super maar vind dat de koppelings pedaal zo zwaar is , kan men daar iets aan doen ? ( KHOOR HET JULLIE AL ZEGGEN

HARDER STAMPEN )
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 09:38
door Thieu
Die koppeling is idd wat harder maar t'is ook geen "mietjes auto" he

nee ik heb het persoonlijk liever zo dan weet je tenmisten wat je doet en gaat ze minder snel "slepen" als je met je voet op de pedaal blijft rijden (dit laatste is zeer dom maar er zijn er zoveel die het doen).
kan je ook keer foto's zetten? kleur? staat waarin hij nu is?
grtz en welkom dus
Thieu
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 09:43
door eL Tee
Met een veer kan je meer...
Er zou een "optie" bestaan die er voor zorgt dat kwaffeurs en pittazaakuitbaters, die gewoon zijn om met X5-en e.d. te rijden, gemakkelijker de overstap naar terreinwagens voor échte venten kunnen maken zonder hun beenspiertjes al te veel te moeten belasten. Wordt ook voor geblondeerde juffrouwtjes (artificiële domheid) met Delvoo sjakkossen aanbevolen.
De optie bestaat uit een veer die het indrukken van de ontkoppeling vereenvoudigt...
Je kan ook nen Evoque overwegen, idealiter ne witte mé zwette velgen en laagprofielbanden. Sjieptjunen, een powerbokske ernaast, en sjezen maar... Een échte Hallal pussymagnet. Succes verzekerd in en rond Anderlecht, Schaarbeek en Molenbeek.
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 10:50
door MichaëlG
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 11:07
door Messias
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 12:21
door P
eL Tee schreef:Met een veer kan je meer...
Er zou een "optie" bestaan die er voor zorgt dat kwaffeurs en pittazaakuitbaters, die gewoon zijn om met X5-en e.d. te rijden, gemakkelijker de overstap naar terreinwagens voor échte venten kunnen maken zonder hun beenspiertjes al te veel te moeten belasten. Wordt ook voor geblondeerde juffrouwtjes (artificiële domheid) met Delvoo sjakkossen aanbevolen.
De optie bestaat uit een veer die het indrukken van de ontkoppeling vereenvoudigt...
Je kan ook nen Evoque overwegen, idealiter ne witte mé zwette velgen en laagprofielbanden. Sjieptjunen, een powerbokske ernaast, en sjezen maar... Een échte Hallal pussymagnet. Succes verzekerd in en rond Anderlecht, Schaarbeek en Molenbeek.
Ik meen ergens te hebben gelezen, dat je de veer van een Discovery 2 TD5 kan gebruiken? Die zou lichter zijn.
Van geblondeerde pussies geproken!

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 12:45
door x ray
@EL TEE . hoe dat je het weet men auto is een x5 en als 2 de wagen nw defender , ma tis ne grijze , ben wel kapper maar dan wel boomkapper en snoeier dus geen mietje , twas en vraag omdat men vrouwke er soms ook mee rijd , ik rij gans den dag met tractoren vrachtwagens en kranen enja ne powerbox heb ik ook , kdenk dat je het en beetje op mij gemund had , sorry voor de vraag

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 12:48
door x ray
ale op al die antw . toch 2 serieuze antw
thanks
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 13:53
door eL Tee
Je hebt waarschijnlijk nog nooit van interpunctie gehoord? Kan best handig zijn voor de lezer. Dan weet deze waar je het over hebt...
x ray schreef:...ik rij gans den dag met tractoren vrachtwagens en kranen...
Pfff... Klein grut...
P schreef:Ik meen ergens te hebben gelezen, dat je de veer van een Discovery 2 TD5 kan gebruiken? Die zou lichter zijn.
Van geblondeerde pussies geproken!

1. Ik kan mijn haar niet blonderen. 'k Heb er geen.
2. De D2 is voor Mme. eL Tee. Ik heb een Series III. Da's pas een auto veur venten!
3. Een RRS, is dat niet zowat de voorloper van de Evoque? 'k Zie toch een pak van die pittaboite-eigenaars in de Brusselse soeks er mee rond rijden...

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 13:59
door x ray
thanks el tee

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 14:16
door Kris
x ray schreef:@EL TEE . hoe dat je het weet men auto is een x5 en als 2 de wagen nw defender , ma tis ne grijze , ben wel kapper maar dan wel boomkapper en snoeier dus geen mietje , twas en vraag omdat men vrouwke er soms ook mee rijd , ik rij gans den dag met tractoren vrachtwagens en kranen enja ne powerbox heb ik ook , kdenk dat je het en beetje op mij gemund had , sorry voor de vraag

eT is in de grond gene slechte gast maar ge moet wel diep graven ;-) (en 'm rijdt hoogstzelden met zijne SIII maar met een bak met wielen die de bmw-stealer verkoopt aan zij die géén bmw kunnen of willen kopen ;-))
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 14:29
door eL Tee
Kris schreef:eL Tee is in de grond gene slechte gast maar ge moet wel diep graven ;-)
Dankt u. Denk ik.
Kris schreef:en 'm rijdt hoogstzelden met zijne SIII maar met een bak met wielen die de bmw-stealer verkoopt aan zij die géén bmw kunnen of willen kopen ;-))
The Boar komt weldegelijk geregeld buiten. Ik denk zelfs meer dan jouw S3...
En je loopt wat betreft da Minike een beetje achter: ik heb 6 maanden terug de wereld van de gebakken lucht ingeruild voor deze van de
zware machinerie. Vandaar dat ik X-Ray's tracteurkes en cammionnekes maar klein grut vind... De Mini werd ingeruild voor nen echten Beemer. Eindelijk weer iets onder m'n gat met achterwielaandrijving :-D
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 14:43
door x ray
mijn kraanen zijn gans geen grut tov u bobcatke daar kem 22 ton 25 ton 7 ton en e kleintje van 1,5 ton , met je mini zat je ook lekker de mijne staat te koop op kapaza mini cooper cabrio , en bmw met acherwielaandrijving dan moet het al een m of 330 zijn voor je er plezier van hebt
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 15:43
door nielsc
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: wo 20 apr, 2011 17:30
door eL Tee
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: do 21 apr, 2011 14:26
door Reko
Ik moet ok zeggen dat ik zo een extra veer goed zou kunnen gebruiken.. Doordat ik niet godganse dagen op mijn gat zit te vergaderen is niet mijn tong scherp van snee, maar zijn mijn knieën scherp.. En dan wil ik ze op de weg van en naar mn werk wat sparen

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: do 21 apr, 2011 14:42
door eL Tee
Reko schreef:Ik moet ok zeggen dat ik zo een extra veer goed zou kunnen gebruiken...
Reko schreef:Doordat ik niet godganse dagen op mijn gat zit te vergaderen is niet mijn tong scherp van snee
Nochtans zou je, wanneer je jou bezighoort, het tegendeel denken

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: do 21 apr, 2011 18:21
door Tijl
@ X Ray,
Een defender van 2009(tdci) heeft een "zachte" ontkoppelingspedaal, boterzacht. Ge duwt dat in gelijk een warm mes in de boter...
Ne td5 van voor 2007 die heeft een "harde" ontkoppelingspedaal.
Ne 300tdi, die heeft een "harde" ontkoppelingspedaal.
Dus indien ge nog garantie hebt, ga even langs de garage.
Grtz
Bart
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: do 21 apr, 2011 19:07
door seriesfan
Hallo,heeft nog niemand van hier geprobeerd om er een vacuumbekrachtiging op te bouwen,wil dit zel toch een proberen mbv een lucht cilinder;
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: do 21 apr, 2011 20:31
door x ray
@ el tee ik heb je een pm gestuurd
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: vr 22 apr, 2011 08:03
door P
eL Tee schreef:De Mini werd ingeruild voor nen echten Beemer. Eindelijk weer iets onder m'n gat met achterwielaandrijving :-D
Ge zijt van een Engelse vlag op uw dak naar een Turkse vlag langs uw nummerplaat gegaan. Nogal ne vooruitgang.

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: vr 22 apr, 2011 08:39
door Peter Puma
Tijl schreef:@ X Ray,
Een defender van 2009(tdci) heeft een "zachte" ontkoppelingspedaal, boterzacht. Ge duwt dat in gelijk een warm mes in de boter...
Ne td5 van voor 2007 die heeft een "harde" ontkoppelingspedaal.
Ne 300tdi, die heeft een "harde" ontkoppelingspedaal.
Dus indien ge nog garantie hebt, ga even langs de garage.
Grtz
Bart
Aangezien hier zowel een Td5 als een TDCi op den hof staan kan ik dat alleen maar beamen.
Sterker nog, de koppeling van de TDCi is reeds af fabriek uitgerust met die bewuste veer waar eerder naar verwezen werd.
Mij lijkt het dus inderdaad dat je best eens naar die koppeling laat zien

.
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: vr 22 apr, 2011 10:52
door De Rob
P schreef:eL Tee schreef:Met een veer kan je meer...
Er zou een "optie" bestaan die er voor zorgt dat kwaffeurs en pittazaakuitbaters, die gewoon zijn om met X5-en e.d. te rijden, gemakkelijker de overstap naar terreinwagens voor échte venten kunnen maken zonder hun beenspiertjes al te veel te moeten belasten. Wordt ook voor geblondeerde juffrouwtjes (artificiële domheid) met Delvoo sjakkossen aanbevolen.
De optie bestaat uit een veer die het indrukken van de ontkoppeling vereenvoudigt...
Je kan ook nen Evoque overwegen, idealiter ne witte mé zwette velgen en laagprofielbanden. Sjieptjunen, een powerbokske ernaast, en sjezen maar... Een échte Hallal pussymagnet. Succes verzekerd in en rond Anderlecht, Schaarbeek en Molenbeek.
Ik meen ergens te hebben gelezen, dat je de veer van een Discovery 2 TD5 kan gebruiken? Die zou lichter zijn.
Van geblondeerde pussies geproken!

Geblondeerde pussies??
Zijn de landingsbanen met markeerlichtjes ??
Rob
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: vr 22 apr, 2011 17:21
door ducatix
Peter Puma schreef:Tijl schreef:@ X Ray,
Een defender van 2009(tdci) heeft een "zachte" ontkoppelingspedaal, boterzacht. Ge duwt dat in gelijk een warm mes in de boter...
Ne td5 van voor 2007 die heeft een "harde" ontkoppelingspedaal.
Ne 300tdi, die heeft een "harde" ontkoppelingspedaal.
Dus indien ge nog garantie hebt, ga even langs de garage.
Grtz
Bart
Aangezien hier zowel een Td5 als een TDCi op den hof staan kan ik dat alleen maar beamen.
Sterker nog, de koppeling van de TDCi is reeds af fabriek uitgerust met die bewuste veer waar eerder naar verwezen werd.
Mij lijkt het dus inderdaad dat je best eens naar die koppeling laat zien

.
Idem hier, ook beide op den hof staan. Tdci koppeling is merkbaar lichter dan TD5
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: vr 22 apr, 2011 18:01
door eL Tee
Allez, nen in terreinwagen gecamoufleerden Turkenbus is eigenlijk nen wijvenbak of voor zich daaraan spiegelende heren...
'k Ben benieuwd hoe een leernicht staat in een bultneus. 'k Vermoed zoals de gelijkenis tussen een zwette prostituee en nen Lada: er naast staan is vrij beschamend, maar eens erin valt het mee

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: vr 22 apr, 2011 18:40
door ducatix
eL Tee schreef:Allez, nen in terreinwagen gecamoufleerden Turkenbus is eigenlijk nen wijvenbak of voor zich daaraan spiegelende heren...
'k Ben benieuwd hoe een leernicht staat in een bultneus. 'k Vermoed zoals de gelijkenis tussen een zwette prostituee en nen Lada: er naast staan is vrij beschamend, maar eens erin valt het mee

helahela... de ponguins rijden momenteel in X5 (sorry Xray), Q7 ed.
maar los daarvan is de koppeling van den bult inderdaad veel lichter
madam is net overgeschakeld van TD5 naar bult, en rapporteert "geen last meer van "trillend" linkerbeen" in file /stadsverkeer
(oké, madam weegt ook maar 47kg droog aan den haak, maar kom..)
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: vr 22 apr, 2011 20:26
door gLObetrotter
oeije joei....hier groeit/bloeit iets moois!!!
x ray schreef:@ el tee ik heb je een pm gestuurd
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: vr 22 apr, 2011 21:07
door x ray
kdacht eerst van wel

ma ka het zo laten

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: vr 22 apr, 2011 21:20
door x ray
just naast de x5 kunnen jullie staan volgen geen meter op de baan , daarmee dat ne tettenbak is , daarmee dat men vrouwke er nu mee rijd liever mijne lr ma vo kortere afstanden

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: za 23 apr, 2011 00:17
door nielsc
Ik begrijp geen hol van uwe zin.....
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: za 23 apr, 2011 08:56
door Peter Puma
Leestekens kunnen soms helpen

Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: ma 25 apr, 2011 00:45
door x ray
ja sorry , was in tjechiee en is daar een ander toetsenbord
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: ma 25 apr, 2011 09:08
door Peter Puma
Allè, 't is je vergeven

.
Re: ontkoppelings pedaal
Geplaatst: di 26 apr, 2011 00:17
door x ray
thanks , maat
