Pagina 1 van 1

200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: ma 18 apr, 2011 15:12
door DEU
200 tdi motor van defender.

Wat moet er allemaal aan vervangen worden, vooraleer in te bouwen?Misschien enkele nuttige tips.

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: ma 18 apr, 2011 17:15
door the savage
temperatuurcontact en mss de aansluiting op de alternator (te zien welke er op staat)

een 200tdi uit een def is plug and play.

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: ma 18 apr, 2011 20:28
door Wolf
Aks ge spreekt over en 90, dan heeft die nu waarschijnlijk een 2.5NAD?
Dan moet er natuurlijk nog wat vervangen worden.
ik denk zo aan;
- oa radiator + intercooler
- luchtfiltersteun + huis
- dieselfilter
vul aan...

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: ma 18 apr, 2011 22:03
door steven 90
Wolf schreef:Aks ge spreekt over en 90, dan heeft die nu waarschijnlijk een 2.5NAD?
Dan moet er natuurlijk nog wat vervangen worden.
ik denk zo aan;
- oa radiator + intercooler
- luchtfiltersteun + huis
- dieselfilter
vul aan...
gloeisysteem

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: ma 18 apr, 2011 22:11
door Wolf
steven 90 schreef: gloeisysteem
?? Hey Rob, heb je daar iets aan veranderd bij mij??

Wat moet daar dan aan veranderd worden?

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: ma 18 apr, 2011 22:13
door the savage
je kan daar een timer tussen steken, maar 'k heb dat ook achterwege gelaten.
bepaal liever zelf de tijd :)

alsook m'n oud dieselfilter set up heb ik behouden (de reden hiervoor was dat ik en dieselverwarming heb voor de filter en dat kon niet op een 200tdi filterhuis) ;)

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: ma 18 apr, 2011 22:18
door Wolf
aaahn moet dus ni, maar mag. ;)

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: ma 18 apr, 2011 22:59
door De Rob
Wolf schreef:
steven 90 schreef: gloeisysteem
?? Hey Rob, heb je daar iets aan veranderd bij mij??

Wat moet daar dan aan veranderd worden?
...


Hey Willy,
Daar moet geen timer tussen.Gewoon dezelfde manier van aansluiting als een nad. Draaien en tellen.......Een tdi start zelfs met vier kapotte gloeibougies.

Wat heeft men nodig voor inbouw 200tdi Defender motor.Als men van een 2,5 nad en 2,5 td komt.
Motor,luchtfilter+steun+flexibel naar turbo,radiator met ingebouwde oliekoeler+ intercooler,Alle turboslangen en buizen,Alle koelwaterslangen,waarschijnlijk de tuben die naar de chaufage lopen,tunnel waar de ventilator in draait, Oliekoelerleidingen,powersteering leidingen met olierezervoir als men een pws stuur wil......natuurlijk ook een vier bolt stuurhuis.
Tenminste de voorste uitlaatbuis,Langere gaskabel dan een 2,5 nad.Eigenlijk ook de langere leiding van de vacuumpomp naar de rembooster.....maar niet noodzakelijk.
Aanvoer en terugvoer van diesel moet wat aan geprutst worden.
Wel best het fuelfiltersysteem van een 200tdi nemen omdat dit veel makkelijker ontlucht dan een 2,5 nad en td.Komt ook beter uit met de Bosch injectiepomp.
Rob

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: di 19 apr, 2011 08:45
door DEU
Is het voorste stuk van de uitlaat voldoende, mag de rest van de 2.5 na zitten blijven?
Voorste stuk tot aan de eerste pot is er bij.
Luchtfilter met houder en buis naar de turbo is erbij.
Aanzuigleiding van spatbord naar luchtfilter is er niet bij.
Mag de aanzuiging niet onder motorkap blijven zoals origineel bij de na motor?
Wat vervang ik nu ook het best aan de motorblok zelf.

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: di 19 apr, 2011 10:41
door De Rob
DEU schreef:Is het voorste stuk van de uitlaat voldoende, mag de rest van de 2.5 na zitten blijven?
Voorste stuk tot aan de eerste pot is er bij.
Luchtfilter met houder en buis naar de turbo is erbij.
Aanzuigleiding van spatbord naar luchtfilter is er niet bij.
Mag de aanzuiging niet onder motorkap blijven zoals origineel bij de na motor?
Wat vervang ik nu ook het best aan de motorblok zelf.

Eerste buis van uitlaat 200TDI kan aangepast worden aan de rest.Is wel wat laswerk dan. Ik heb steeds een volledige uitlaat nieuw er onder gehangen als ik een 200tdi inbouwde.Men moet dan wel de bijkomende ophangsteunen voor tdi uitlaat op de chassissteunen vijzen.Geen aanpassingen vereist, gewoon de ophangsteunen op de bestaande schroeven en andere rubbers gebruiken.
Aanzuigbuis naar voorvleugel is niet meer verkrijgbaar bij LR.
Best volledige distributie en alle oliekeerringen vervangen,vooraan en achteraan de motor ,kleppen regelen.
Rob

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: di 19 apr, 2011 12:30
door MichaëlG
Zonder deze thread te hijacken, maar ik zit met een gelijkaardig probleem. Ik heb een 110 met een disco 200tdi er in gelepeld. Deze loopt prima maar ik zie dat de luchtfilter zonder behuizing los in het compartiment hangt. Welke behuizing zou hiervoor passen, enkel die van een 200tdi (is er een verschil tussen def en disco?), of ook van 2.5TD, 2.5 NAD? Met dank!

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: di 19 apr, 2011 12:37
door the savage
MichaëlG schreef:Zonder deze thread te hijacken, maar ik zit met een gelijkaardig probleem. Ik heb een 110 met een disco 200tdi er in gelepeld. Deze loopt prima maar ik zie dat de luchtfilter zonder behuizing los in het compartiment hangt. Welke behuizing zou hiervoor passen, enkel die van een 200tdi (is er een verschil tussen def en disco?), of ook van 2.5TD, 2.5 NAD? Met dank!
heb je de versnellingsbak van een disco mee overgebouwd?
als dat het geval is (zoals bij mij) komt de motor ver genoeg naar voor om een td5-stijl luchtfilter set up te maken achter de motor.

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: di 19 apr, 2011 12:49
door MichaëlG
ik neem aan dat dat niet het geval is (ik heb het zelf niet gedaan voor alle duidelijkheid) want ik heb heel veel plaats vooraan (bij radiator).

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: di 19 apr, 2011 13:10
door Wolf
In mijn 90 stak ook een disco-motor en daar hebben we de luchtfilter van de 90 behouden.
Die lag horizontaal en dwars vooraan naast de motor - jant injectiepomp (een beetje fantaseren om een bevestiging te maken)

@Rob: inderdaad die gloeibougies heb ik nog nooit gebruikt.

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: di 19 apr, 2011 22:53
door zeerover
De vliegwiel behuizing moet aan gepast worden als je de Na versnellingsbak gebruikt. De 4 onderste bouten moeten zoals bij een defender zitten.
http://www.steve-parker.co.uk/proddetai ... c6922bd38c
Ook moet er schroefdraad in getapt worden.

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: do 21 apr, 2011 12:33
door baudts
MichaëlG schreef:ik neem aan dat dat niet het geval is (ik heb het zelf niet gedaan voor alle duidelijkheid) want ik heb heel veel plaats vooraan (bij radiator).
ik heb dienen luchtfilter verticaal geplaatst vooraan links, over de schokdemper voor een deel. nadeel is wel dat om hem te vervangen moet ik alles eruit halen om hem te kunnen openen omdat de buizen langs boven kunnen komen. anders geraakten ze er niet in en omdat mijn snorkel aan de linkerkant staat en niet aan de rechter kant zoals de meeste (of heb ik toch willen merken).

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: do 21 apr, 2011 13:35
door Wolf
Oml geen verwarring te stichten: deze laatste inbrengen gaan over een DISCO-motor.

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: do 21 apr, 2011 19:09
door seriesfan
Ik heb de luchtfilter boven de brandstofpomp geplaatst,gaat net,zal eens enkele fotos trekken.

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: vr 22 apr, 2011 22:14
door seriesfan
Bij deze enkele fotos van mijn motorombouw
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: vr 22 apr, 2011 23:08
door Wolf
Knap, maar we dwalen hier serieus af: Deu gaat een defender-motor inbouwen, geen discomotor :angel:

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: za 23 apr, 2011 10:58
door zeerover
Wolf schreef:Knap, maar we dwalen hier serieus af: Deu gaat een defender-motor inbouwen, geen discomotor :angel:
Dan is de enige aanpassing het brandstoffilter en de uitlaat. Zeker de complete radiator en interkoeler met slangen en leidingen steken, ook de leidingen van de oliekoeler.

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: za 23 apr, 2011 16:22
door steven 90
Wolf schreef:Knap, maar we dwalen hier serieus af: Deu gaat een defender-motor inbouwen, geen discomotor :angel:

Ja want bij een disco motor moet je ook de stuurcardan omdraaien :mrgreen:

Re: 200 tdi van defender inbouwen in 90

Geplaatst: za 23 apr, 2011 19:08
door baudts
zeerover schreef:
Wolf schreef:Knap, maar we dwalen hier serieus af: Deu gaat een defender-motor inbouwen, geen discomotor :angel:
Dan is de enige aanpassing het brandstoffilter en de uitlaat. Zeker de complete radiator en interkoeler met slangen en leidingen steken, ook de leidingen van de oliekoeler.
en brandstof filter is niet meteen nodig bij mij staat er nog altijd enen op van ne gwne 2.5 liter. en dat werkt ook perfect, het kan wel zijn dat als je vast zit dat je mss wat meer moeite moet doen maar voor de rest nog niet echt probleem aan ontdekt, ook in de garage hebben ze mij gezegd dat da op zich geen kwaad kan. want anders moet je ok een volledige nieuwe steun kopen voor uw filter.