Pagina 1 van 2
Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 10 apr, 2011 20:12
door zeerover
De beste motor van Landrover is een 300 tdi zeggen de meesten. Ik hoor regelmatig dat de drijfstangen het blok doorboren of de krukas doen breken. Zolang dat ik de oorzaak niet ken, ben ik het oneens met deze stelling.
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=67093
Of een foto.

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 10 apr, 2011 20:39
door Wolf
ik dacht dat den 200Tdi den beste was.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 10 apr, 2011 21:14
door Basil
raar want veelal hoor ik dat dat de 200Tdi motorisch weinig verschilt met de 300Tdi maar dat de randapparatuur veel degelijker is van opbouw waardoor deze betrouwbaarder zou zijn
Dat er meer problemen opduiken met een 300 lijkt mij normaal; er zijn veel meer 300Tdi motoren gemaakt dan 200 modellen.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 10 apr, 2011 21:26
door tracker
ge weet wat ik voorhad he sijmen...
vorig jaar rond deze tijd...op weg naar de pyreneen!
300tdi???!!!...

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 10 apr, 2011 21:47
door Peter Puma
Da's niet best hè

.
Wat is hier gebeurd

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 10 apr, 2011 22:11
door zeerover
tracker schreef:ge weet wat ik voorhad he sijmen...
vorig jaar rond deze tijd...op weg naar de pyreneen!
300tdi???!!!...

Ja, dit verhaal is vergelijkbaar.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 10 apr, 2011 23:40
door fep739
Wolf schreef:ik dacht dat den 200Tdi den beste was.
+1
qua betrouwbaarheid , zeker 't beste
qua prestaties , td5 ;-)
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 08:02
door Vae Victus
onze 300tdi heeft toch al wat meegemaakt en blijft draaien...dat het af en toe "zorgenkinderen" zijn staat vast, maar ze blijven geven. In mijn ogen onverwoestbaar.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 10:08
door zeerover
Vae Victus schreef:onze 300tdi heeft toch al wat meegemaakt en blijft draaien...dat het af en toe "zorgenkinderen" zijn staat vast, maar ze blijven geven. In mijn ogen onverwoestbaar.
Ik probeer zo veel mogelijk info te verzamelen. Zodat we de problemen kunnen analyseren. Gelieve hier de foto's en info te posten over problemen met drijfstangen en kruk-assen.
Het verschil met een 200TDI is dat een 200tdi onder de cilinderkop niet veel verschilt met zijn voorgangers, vanaf de 2l diesel, de 300tdi is juist onder de cilinderkop vernieuwd.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 11:09
door Vae Victus
1) Door vuile radiator motor overhit en stop thermostaathuis ontploft. Geen JDC of andere schade
2) Door slijtage meelooprol van distributieriem over. Gevolg: alle klepstoters krom.
3) Door het diafragma 90° bij te draaien (snellere turborespons) lek aan waterpomp en weer overhit. Geen schade aan motor.
4) Door mishandeling TAT klepstoter afgebroken en paar km op 3 cilinders gereden: geen schade aan motor.
Dus onze 300tdi heeft al wa meegemaakt en blijft bollen zonder al te grote kosten...
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 21:00
door steven 90
Andy vanceulen van de gelijknamige garage heeft eens een 300 tdi gehad waarvan de krukas over was,bleek een gietfout in de krukas te zitten.
Ik heb de kapote piston van tracker hier nog altijd liggen,als ik hem soms zie staan dan denk ik nog altijd damned hoe is dat toch kunnen gebeuren.
Uploaded with
ImageShack.us
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 21:16
door mad max airbrush design
heb hier een 300tdi blok gehad waarop 450000km stonden
en nu gij
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 22:06
door elbekko
450k? Ik ken een paar P38 DSEs die dat hebben, dus da's geen maatstaf.
Bij mij (dingen dat niet mijn fout waren):
* Rocker shaft gebroken
* Middelste stud van rocker shaft draad in de culasse kwijt
* [zwaar gecensureerd] koelsysteem
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: di 12 apr, 2011 08:04
door Vae Victus
elbekko schreef:
* Middelste stud van rocker shaft draad in de culasse kwijt
* [zwaar gecensureerd] koelsysteem
Hier ook!
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: di 12 apr, 2011 12:24
door zeerover
Vae Victus schreef:elbekko schreef:
* Middelste stud van rocker shaft draad in de culasse kwijt
* [zwaar gecensureerd] koelsysteem
Hier ook!
Koelproblemen daar heb ook al over gehoord maar ik denk dat, dat niet specifieke 300tdi problemen zijn.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: di 12 apr, 2011 12:57
door steven 90
mad max airbrush design schreef:heb hier een 300tdi blok gehad waarop 450000km stonden
en nu gij
Zelf gereden ? of zat er misschien al een andere blok in,dan kun je niet weten hé
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: di 12 apr, 2011 13:27
door leysen dave
als ge u is informeert bij Turner Eng UK....revisiespecialist bij uitstek in LR motoren gaan ze u direct vertellen het hoe en waarom ivm de 300tdi motor.
voor diegene die Lombi hier in de club kennen , ga is ten rade bij hem. Die kan u het hele verhaal ook doen ivm 300tdi en zeker tov de 200tdi motor.( Is ook ten rade gegaan bij Turner )
Grtjs Dave
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: di 12 apr, 2011 17:22
door elbekko
Als ik ooit nog is zot genoeg ben om ne motorwissel te doen is het ne V8 of nen TD5 (en buiten de verzekering gaat diene V8 nog goeiekoper uitkomen ook). Ik heb mijn buikske wel vol van den 300TDi ondertussen.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: di 12 apr, 2011 18:15
door Vae Victus
uw portefeuile van leeg zekers?
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: di 12 apr, 2011 18:16
door tracker
steven 90 schreef:mad max airbrush design schreef:heb hier een 300tdi blok gehad waarop 450000km stonden
en nu gij
Zelf gereden ? of zat er misschien al een andere blok in,dan kun je niet weten hé
+1000000000
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: do 14 apr, 2011 17:25
door De Rob
Van dfe 1000den motoren die er van zijn...hoeveel zullen er zijn die dergelijke problemen als hierboven getoond hebben gehad.
Niet al te veel.
De foto van zeerover is waarschijnlijk afkomstig van een motor die water op zijn zuiger had.
Ik heb hier ook al een 300 gehad met de krukas gebroken naast de wang van de vierde lager.
Tuimelaarsassen die breken ...zowel van 200 als 300tdi.......dan twee weken later een tuimelaar die afbreekt.ja ook al gehad.
Een meelooprol of spanrol die het begeeft op de distributieriem........ja natuurlijk,als men alleen maar de riem vervangt en niet alles.
Ik heb hier een helper gehad die nu bij een officiele Porsche dealer werkt......Die heeft hier ook al wat verhaaltjes verteld.Over cayennes bvb.
Maar die daar mee rijden ...die halen gewoon hun schouders eens op.Als er maar een vervangwagen klaar staat.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: do 14 apr, 2011 20:51
door elbekko
Vae Victus schreef:uw portefeuile van leeg zekers?
Amai nog ni. En geduld is ook ver op.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 07:23
door christiaan f
zo slecht zijn die tdi's toch ni .
hoewel ik er zelf ook gene fan van ben.
en bij een motor waarvan de jongste exemplaren minstens 12 jaar zijn
en er wreed veel van bollen
en waarover er op tientallen forums word over geschreven .
lijkt het me normaal dat er t een en t ander
van mankementen bekent is.
er rijden er toch ook nog rond die de tdi redelijk hebben afgebeuld zonder al te veel problemen ?
en aan allen die de tdi beu zijn : de VM past daar ook in hoor

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 11:30
door Penguin
hmmm toch raar dan dat in die disco's die meededen tdi200 en tdi300's staken, die ook in de defs zitten.... LOL
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 12:44
door zeerover
De Rob schreef:Van dfe 1000den motoren die er van zijn...hoeveel zullen er zijn die dergelijke problemen als hierboven getoond hebben gehad.
Niet al te veel.
De foto van zeerover is waarschijnlijk afkomstig van een motor die water op zijn zuiger had.
Ik heb hier ook al een 300 gehad met de krukas gebroken naast de wang van de vierde lager.
Tuimelaarsassen die breken ...zowel van 200 als 300tdi.......dan twee weken later een tuimelaar die afbreekt.ja ook al gehad.
Een meelooprol of spanrol die het begeeft op de distributieriem........ja natuurlijk,als men alleen maar de riem vervangt en niet alles.
Ik heb hier een helper gehad die nu bij een officiele Porsche dealer werkt......Die heeft hier ook al wat verhaaltjes verteld.Over cayennes bvb.
Maar die daar mee rijden ...die halen gewoon hun schouders eens op.Als er maar een vervangwagen klaar staat.
Moderne motoren halen geen 200ton. Het gaat specifiek probleem van drijstangen in de 300tdi. Onder het motto voorkomen is beter dan genezen, ik wil geen onrust zaaien.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 13:34
door christiaan f
xxx & Tornado schreef:Mannekens, maak jullie zelf niet te veel blaaskens wij hé.
Er heeft nooit - lees goed NOOIT - een goede motor in de DEFENDER gezeten.
Dat is mede de belangrijkste reden dat ze met DEFENDERS nooit de Camel Trophy gereden hebben.
En kom nu niet zagen dat de Series wel goede motoren hadden, die waren zwaar ondergemotoriseerd met hun 2250 cc dieselke.

btw wat stak er in de rrc toen ze daar de kamel mee reden ?

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 15:20
door Escape
christiaan f schreef:xxx & Tornado schreef:Mannekens, maak jullie zelf niet te veel blaaskens wij hé.
Er heeft nooit - lees goed NOOIT - een goede motor in de DEFENDER gezeten.
Dat is mede de belangrijkste reden dat ze met DEFENDERS nooit de Camel Trophy gereden hebben.
En kom nu niet zagen dat de Series wel goede motoren hadden, die waren zwaar ondergemotoriseerd met hun 2250 cc dieselke.

btw wat stak er in de rrc toen ze daar de kamel mee reden ?

Op 1 jaar na, ne lekkere V8.

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 16:35
door De Rob
Wat Zeerover hier doet is gewoon paniek zaaien waar niet nodig.Deze motoren hebben hun deugdelijkheid meer dan bewezen.Als er eenders welke motor om de haverklap iets voorheeft is er ooit iets abnormaals mee gebeurt.Het één is altijd het gevolg van iets anders.
Zoals hij het hierboven laat uitschijnen zouden die drijfstangen gewoon door hun eigen gewicht of door de zon van "hunne sus" vallen.laat me niet lachen.Dattem naar zijn BMW moteurkes gaat, daar heeft hij al meer dan werk genoeg mee.
Ma Ja, ondertussen krijgen we weeral enkele bladzijden vol.
Rob
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 18:42
door the savage
De Rob schreef:Wat Zeerover hier doet is gewoon paniek zaaien waar niet nodig.Deze motoren hebben hun deugdelijkheid meer dan bewezen.Als er eenders welke motor om de haverklap iets voorheeft is er ooit iets abnormaals mee gebeurt.Het één is altijd het gevolg van iets anders.
2nd
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 20:06
door Fredd
xxx & Tornado schreef:Er heeft nooit - lees goed NOOIT - een goede motor in de DEFENDER gezeten.
Leg dan eens uit wat er zo slecht is aan de Rover V8 motor ?
Heb je er enige ondervinding mee ?
Ik wel, ik rij er al 38 jaar mee, in Range Rover's, in Defender's, in Rover SD1's, en in TVR's
xxx & Tornado schreef:Dat is mede de belangrijkste reden dat ze met DEFENDERS nooit de Camel Trophy gereden hebben.
Nu verdien je echt de eerste prijs voor de domste zever en leugen die je ooit hier geschreven hebt.
De OneTen/Ninety/Defender werd in de Camel gebruikt van 1984 tot en met 2000.
Defender 200tdi

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 20:15
door oldie4x4
heb hier ne Disco 300TDI staan met 450k km, start direct, lekt niet en draait zoals er niet veel draaien... in heel zen leven is er enkel onderhoud aan gebeurd, motorisch is er niks aan vervangen geweest dat niet zo door LR gepland was

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: za 16 apr, 2011 18:23
door christiaan
Ik heb den indruk dat de die-hard LR fans nogal behoudens gezind zijn.
Toen ik op zoek was naar een 2°hands defender in 2006, dacht ik ook dat ik een 300 tdi nodig had ...de TD5 zou volgens de kenners op niks trekken. Dit verhaaltje herhaald zich, nu is de TD5 weer een super motor in vergelijking met de Td4 ....
't Is simpel: wil je betrouwbaarheid, koop dan een Toyota!

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: za 16 apr, 2011 20:17
door Niki VK
xxx & Tornado schreef:
En kom nu niet zagen dat de Series wel goede motoren hadden, die waren zwaar ondergemotoriseerd met hun 2250 cc dieselke.
Diesel, ok. Maar liever een series met een benzine 2250cc dan een Ninety NAD.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: za 16 apr, 2011 20:54
door Wolf
xxx & Tornado schreef:
Voor diegenen die het helaas niet snappen: dit was HUMOR,
Wil je dat daar in 't vervolg bijzetten?
Dat maakt het wat eenvoudiger voor ons allemaal.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: za 16 apr, 2011 22:04
door Fredd
xxx & Tornado schreef:Wolf schreef:xxx & Tornado schreef:
Voor diegenen die het helaas niet snappen: dit was HUMOR,
Wil je dat daar in 't vervolg bijzetten?
Dat maakt het wat eenvoudiger voor ons allemaal.
Om humor te snappen moet je een bepaald minimum niveau hebben.
En dat niveau blijk je te missen.
Dus volgende maal zet ik het er zeker bij.
Goed, dat bespaart dan de moeite om op je "humor" te antwoorden.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: za 16 apr, 2011 22:46
door Wolf
Geen probleem met degenen die weggingen zulle...
wel met die die af en toe eens terugkomen.

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: za 16 apr, 2011 23:55
door Penguin
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 17 apr, 2011 01:59
door Fredd
zeerover schreef:Moderne motoren halen geen 200ton.
Veralgemeen je of bedoel je een specific motor ?
Gaarne de reden waarom je dat zegt.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 17 apr, 2011 10:08
door christiaan f
ik vermoed dat Zeerover bedoeld :ze halen geen 200 000 zonder zeer ingrijpende kosten te maken.
bij de diesels :een nad, dti, VM,... presteren prima tot ze ECHT versleten zijn . dus rijden die vrolijk + 200 000 km.
er zijn geen dubbelmassavliegwielen die om de 50 000 aan gort draaien,
geen hoge druk pompen die t begeven aals er een druppel waterin de diesel zit, geen injectoren die stiiletjesaan een fractie minder juist gaan doseren en daardoor al niet meer binnen de vooropgestelde toleranties werken en dus niet meet correct inspuiten.
zodat de motor vierkant draaid . EN niet meer voldoed aan emisie eisen.
motorstorings lampje gaat aan en eigenaar krijgt schrik.
is het dit wat ge bedoeld Z ?
of is t de psa 1.6 hdi, die we allen kennen ver over de grenzen van ons merk heen , die wreed loom word en olie zeiken als ze de 200 000 km naderen ?
christiaan F
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 17 apr, 2011 13:29
door the savage
christiaan f schreef:ik vermoed dat Zeerover bedoeld :ze halen geen 200 000 zonder zeer ingrijpende kosten te maken.
bij de diesels :een nad, dti, VM,... presteren prima tot ze ECHT versleten zijn . dus rijden die vrolijk + 200 000 km.
er zijn geen dubbelmassavliegwielen die om de 50 000 aan gort draaien,
geen hoge druk pompen die t begeven aals er een druppel waterin de diesel zit, geen injectoren die stiiletjesaan een fractie minder juist gaan doseren en daardoor al niet meer binnen de vooropgestelde toleranties werken en dus niet meet correct inspuiten.
zodat de motor vierkant draaid . EN niet meer voldoed aan emisie eisen.
motorstorings lampje gaat aan en eigenaar krijgt schrik.
is het dit wat ge bedoeld Z ?
of is t de psa 1.6 hdi, die we allen kennen ver over de grenzen van ons merk heen , die wreed loom word en olie zeiken als ze de 200 000 km naderen ?
christiaan F
2nd geen enkele moderne diesel haalt de 200k km, hebben we hier ook al gemerkt. net om dezelfde redenen als je hierboven aanhaalt. maar imho smijt al die eco sh!t der van en de betrouwbaarheid zou al veel hoger zijn.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 17 apr, 2011 14:07
door Peter Puma
the savage schreef: ... smijt al die eco sh!t der van en de betrouwbaarheid zou al veel hoger zijn.
Betrouwbaarheid is één ding, doch wat is de relatie t.o.v. levensduur
De zaken die hier initieel door Zeerover werden aangekaart hebben weinig tot niks te maken met evoluties die de zuiverheid van verbranding en het brandstof rendement ten goede komen.
Het gaat 'm over de intrinsieke mechanische sterkte van de onderdelen

.
Dat de "eco sh!t" de betrouwbaarheid niet ten goede komt hebben we (bijna) allemaal al persoonlijk mogen ondervinden, of het nu in een LR is of in een andere auto

Maar daar gaat het hier niet echt over

;
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: zo 17 apr, 2011 20:57
door Landy Bean
Als je het mij vraagt kan iedere motor in frut vallen
Der goed voor zorgen en hopen op het beste meer is er niet
Mijn 200Tdi krijgt al 8 jaar tegen zijn tanden en nee ben er niet zacht op, werken moet ze en doet ze
Heeft mij nog nooit in de steek gelaten maar ze is dan ook héél goed gepamperd en wordt zeer goed onderhouden
Mijn Td5 heeft ook nog nooit een scheet gelaten maar hier ook weer het zelfde verhaal, alle 10.000 naar de Land Rover dokter op onderhoud
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: do 21 apr, 2011 00:38
door westdiep
Hi,
Een paar jaar geleden op een wapenbeurs bij de LR-stand langsgeweest en hun nieuw te leveren defenders aan de MOD UK hadden toch allemaal een 300 TDI, volgens hen was het de beste keuze, omdat ze geen rekening dienen te houden met milieunormen, grappig was wel dat ze allemaal een bultneus hadden.
Zelf enkel jaren met TDI rondgereden en die motor heeft het begeven nadat er een klein lekje was in de radiator, koelwater langzaam leeggelopen en dan een joint de culasse getrokken en dan nooit meer goed gekomen (maar dat lag aan mij en niet de motor
mvg,
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: do 21 apr, 2011 01:54
door Basil
the savage schreef:christiaan f schreef:ik vermoed dat Zeerover bedoeld :ze halen geen 200 000 zonder zeer ingrijpende kosten te maken.
bij de diesels :een nad, dti, VM,... presteren prima tot ze ECHT versleten zijn . dus rijden die vrolijk + 200 000 km.
er zijn geen dubbelmassavliegwielen die om de 50 000 aan gort draaien,
geen hoge druk pompen die t begeven aals er een druppel waterin de diesel zit, geen injectoren die stiiletjesaan een fractie minder juist gaan doseren en daardoor al niet meer binnen de vooropgestelde toleranties werken en dus niet meet correct inspuiten.
zodat de motor vierkant draaid . EN niet meer voldoed aan emisie eisen.
motorstorings lampje gaat aan en eigenaar krijgt schrik.
is het dit wat ge bedoeld Z ?
of is t de psa 1.6 hdi, die we allen kennen ver over de grenzen van ons merk heen , die wreed loom word en olie zeiken als ze de 200 000 km naderen ?
christiaan F
2nd geen enkele moderne diesel haalt de 200k km, hebben we hier ook al gemerkt. net om dezelfde redenen als je hierboven aanhaalt. maar imho smijt al die eco sh!t der van en de betrouwbaarheid zou al veel hoger zijn.
2 collega's van mij rijden met VW TDI's (1 pompverstuiver en 1 met bosh VP44 pomp) en die zitten toch allebei +250.000km zonder abnormale kosten
mevr. Boots90 heeft haar TDI ook al rond gereden +300.000km ...
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: do 21 apr, 2011 02:04
door Fredd
westdiep schreef:Een paar jaar geleden op een wapenbeurs bij de LR-stand langsgeweest en hun nieuw te leveren defenders aan de MOD UK hadden toch allemaal een 300 TDI, volgens hen was het de beste keuze, omdat ze geen rekening dienen te houden met milieunormen, grappig was wel dat ze allemaal een bultneus hadden.,
Defenders bedoelt voor spec ops en voor ombouw tot pantser versies worden vandaag nog steeds geleverd af fabriek met een 300TDI en bultneus motorkap.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: do 21 apr, 2011 08:17
door Penguin
Reden is simpel: Geen electronics.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: do 21 apr, 2011 11:33
door Fredd
Penguin schreef:Reden is simpel: Geen electronics.
Inderdaad, en dat bewijst dat als een wagen echt optimum betrouwbaar moet zijn, er geen plaats is voor de electronic risico factor.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: do 21 apr, 2011 11:40
door Vae Victus
Fredd schreef:Penguin schreef:Reden is simpel: Geen electronics.
Inderdaad, en dat bewijst dat als een wagen echt optimum betrouwbaar moet zijn, er geen plaats is voor de electronic risico factor.
+1
D1 Britannia van Rangergirl binnenkort vrij omdat ze bedrijfswagen krijgt. Geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt deze wagen om te bouwen naar off-roader. ECU, Immobilizer, ABS,...allemaal nest die niet thuishoren in een off-roader. (imho)
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: do 21 apr, 2011 12:24
door Penguin
Toch wel, geen problemen mee, je kan het hier wel hersteld krijgen.
Maar als je in ver afgelegen en/of vijandig gebied zit moet je iets hebben dat betrouwbaar is en simpel te herstellen is.
Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.
Geplaatst: do 21 apr, 2011 20:29
door christiaan f
een beetje electronics in ni erg.
zolang er geen can-bus of modules die met software werken valt t eigenlijk goed mee
qua betrouwbaarheid.