Pagina 1 van 2

Keuring

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 17:09
door Renaat
Land rover series III afgekeurd in Rotselaar op de keuring om wille van paraboolveren. :x
Je heb uw wagen verhoogd klonk het.
Dank u nu mogen we terug bladveren gaan steken.
Proficiat keuring
Geod bezig

Re: Keuring

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 17:20
door eL Tee
Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten...

Los van het feit of het al dan niet beter/comfortabeler/veiliger/etc. is om parabooltjes te hebben zitten, je hebt de in het PVG nummer beschreven ophanging gewijzigd met een niet door de fabrikant of invoerder gehomologeerde onderdelen. En dat mag niet.

Dura lex, sed lex.

Ja, ze zijn goed bezig en verdienen gefeliciteerd te worden.




(maar 't is inderdaad soms te gek voor woorden)

Re: Keuring

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 19:07
door Penguin
+1

Da's zoals kreften dat ze u weer geflitst hebben.

Re: Keuring

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 20:02
door Kris
Penguin schreef:+1

Da's zoals kreften dat ze u weer geflitst hebben.
Da's niet helemaal 't zelfde. Sommige verbouwingen zijn verbeteringen waarbij een betaalbare TUV-achtige keuring zou moeten kunnen mogen toegepast worden om goedgekeurd te geraken.

Re: Keuring

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 20:12
door Penguin
Da blijft gelijk.
Er is een verschil tussen hoe het zou moeten en hoe het nu eenmaal is.
130 op de snelweg zou ook beter zijn, maar het is nu eenmaal niet.
Niet conforme verbouwing mag nu eenmaal niet, en dat is mooi op voorhand te weten.

Dus moet er nadien niet over gejangt worden.

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 09:05
door Escape
eL Tee schreef:Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten...
Zeker als ge bewust 't vuur opzoekt... :roll:

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 09:53
door De Rob
het is dikwijls zo.....Ge hangt er iets onder wat niet mag????Mooi geschilderd of nieuw.Ja dat hebben ze direkt gezien.
Als men zoiets doet ga dan eerst gewoon naar de keuring.Verander dan.Dan heeft u er al een jaar mee gereden tot de volgende keuring.Neem dan het risico op ontdekking.

Rob

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 13:24
door Renaat
Allemaal goed en wel maar ik die wagen gekocht met die vering. Op de keuring bij verkoop staat dat de vering voldoet 'zwart op wit' en dan drie jaar gekeurd zonder enige opmerking.
En dan komt er ne slimme die daar een probleem van maakt.
Technisch konden ze geen opmerkingen geven.
Hetgeen mij boos maakt is dat ik ter goeder trouw ben en dat men geen, maar dan ook geen verhaal heeft tegen een keuringsverslag.
Maar oplossing in de maak, YES

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 13:29
door Wolf
tzal de week van de "vering" geweest zijn op de TC hé.

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 13:33
door Renaat
Escape schreef:
eL Tee schreef:Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten...
Zeker als ge bewust 't vuur opzoekt... :roll:

Wees maar gerust dat er veel land rovers zijn die vijswerk hebben de avond voor de keuring, bullbars winchen etc
ze mogen er allemaal vanaf, als ze niet 'factory fitted' zijn.
zelfs een zetel vervangen vergeet het, het mag niet meer tenzij een original part.

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 13:37
door Penguin
Dat is zo al enkele jaren, en al zeker sinds de tuning wet

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 13:46
door De Rob
Renaat schreef:Allemaal goed en wel maar ik die wagen gekocht met die vering. Op de keuring bij verkoop staat dat de vering voldoet 'zwart op wit' en dan drie jaar gekeurd zonder enige opmerking.
En dan komt er ne slimme die daar een probleem van maakt.
Technisch konden ze geen opmerkingen geven.
Hetgeen mij boos maakt is dat ik ter goeder trouw ben en dat men geen, maar dan ook geen verhaal heeft tegen een keuringsverslag.
Maar oplossing in de maak, YES

Op de tweedehands keuring voldeed die ook niet.U kan zelfs nu niet bewijzen dat die er toen onder stond.Maar goed hij is toen gepaseert.
Het pvg nr zegt ....vooraan ...achteraan ,bladveren met 9,10 of 11 lamellen.U heeft er nu maar 2 of 3.Dat is de enige reden dat hij is afgekeurd.
Rob

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 15:09
door Renaat
De Rob schreef:
Renaat schreef:Allemaal goed en wel maar ik die wagen gekocht met die vering. Op de keuring bij verkoop staat dat de vering voldoet 'zwart op wit' en dan drie jaar gekeurd zonder enige opmerking.
En dan komt er ne slimme die daar een probleem van maakt.
Technisch konden ze geen opmerkingen geven.
Hetgeen mij boos maakt is dat ik ter goeder trouw ben en dat men geen, maar dan ook geen verhaal heeft tegen een keuringsverslag.
Maar oplossing in de maak, YES

Op de tweedehands keuring voldeed die ook niet.U kan zelfs nu niet bewijzen dat die er toen onder stond.Maar goed hij is toen gepaseert.
Het pvg nr zegt ....vooraan ...achteraan ,bladveren met 9,10 of 11 lamellen.U heeft er nu maar 2 of 3.Dat is de enige reden dat hij is afgekeurd.
Rob
je hebt gelijk maar dat zegt wel iets over het systeem hoe dat een keuring werkt. Men moet het systeem aanpakken, maar dat is een politieke kwestie
A propos gepasseerd is met een d, en is eigenlijk geen goed nederlands woord...
maar dit geheel ter zijde

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 16:00
door gLObetrotter
Renaat schreef:Allemaal goed en wel maar ik die wagen gekocht met die vering. Op de keuring bij verkoop staat dat de vering voldoet 'zwart op wit' en dan drie jaar gekeurd zonder enige opmerking.
Het document van de keuring (voor verkoop) is in feite enkel maar correct geldig tot....... moment dat het voertuig de poort van het keuringsstation is voorbij gereden......, achteraf kunnen er vanalles en nog wat aanpassingen aan het voertuig gebeuren!!!!

En dan komt er ne slimme die daar een probleem van maakt.
Technisch konden ze geen opmerkingen geven.
Hetgeen mij boos maakt is dat ik ter goeder trouw ben en dat men geen, maar dan ook geen verhaal heeft tegen een keuringsverslag.
Maar oplossing in de maak, YES

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 17:44
door Renaat
gLObetrotter schreef:
Renaat schreef:Allemaal goed en wel maar ik die wagen gekocht met die vering. Op de keuring bij verkoop staat dat de vering voldoet 'zwart op wit' en dan drie jaar gekeurd zonder enige opmerking.
Het document van de keuring (voor verkoop) is in feite enkel maar correct geldig tot....... moment dat het voertuig de poort van het keuringsstation is voorbij gereden......, achteraf kunnen er vanalles en nog wat aanpassingen aan het voertuig gebeuren!!!!

En dan komt er ne slimme die daar een probleem van maakt.
Technisch konden ze geen opmerkingen geven.
Hetgeen mij boos maakt is dat ik ter goeder trouw ben en dat men geen, maar dan ook geen verhaal heeft tegen een keuringsverslag.
Maar oplossing in de maak, YES

Allemaal goed en wel.
Ik begrijp perfect dat de vering niet kan.
Maar mijn punt is dat wanneer het voertuig voor verkoop is aangeboden op de keuring, de beamte had moeten vaststellen dat er iets niet klopte met de vering en het proces-verbaal.
Het probleem is dat de keuringen nooit maar dan ook nooit voor hun fouten aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Zolang iedereen maar braaf ja blijft knikken gaat dit nooit veranderen.
zij trekken hun paraplu open en daarmoet je het mee doen.

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 18:15
door Penguin
Ge leest niet goed wat Rob schreef...

Als ik met met die series met bladveren ga aanmelden voor verkoop, en nadien er andere veren ondersteek om zo te verkopen, dan is het alsof hij zo gekeurd is...

Als jij op je verkoopsdocument staan hebt dat hij in de staat is dat hij ook gekeurd is voor verkoop kan je zelfs bij de verkoper niet gaan zagen.

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 18:50
door Wolf
Het goede weer helpt precies ook niet :
mijn maat (na 3j.) afgekeurd omdat zijn werklamp achteraan kan bediend worden door een schakelaar op het dashboard.

En dat wordt dan opgemerkt/gevraagd door de man in de put!
(die moet zijn hoofd nogal wringen om die lamp te zien hangen.)
Waarschijnlijk was zijn aantal "afgekeurde auto's" te laag.

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 21:08
door Vae Victus
Wolf schreef: mijn maat (na 3j.) afgekeurd omdat zijn werklamp achteraan kan bediend worden door een schakelaar op het dashboard.
en wa is daar verkeerd aan?

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 21:22
door Penguin
Witte lichten achteraan mogen enkel aangaan als de wagen in achteruit staat

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 21:48
door Wolf
Penguin schreef:Witte lichten achteraan mogen enkel aangaan als de wagen in achteruit staat
Voila, maar 't was vooral die schakelaar op 't dashboard dat niet mocht.

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 21:58
door Landy Bean
Wolf schreef:
Penguin schreef:Witte lichten achteraan mogen enkel aangaan als de wagen in achteruit staat
Voila, maar 't was vooral die schakelaar op 't dashboard dat niet mocht.


En zo vinden ze wel altijd iets :roll: ken het verhaal :crazy:

Re: Keuring

Geplaatst: di 29 mar, 2011 22:29
door seriesfan
Ben ook met mijn wagen op verkoopkeuring geweest,toen ik thuis het verslag nakeek stond er op vermeld dat er lichtmetalen velgen oplagen terwijl een kind nog kon zien dat er gewoon stalen velgen opliggen,het wordt eens hoog tijd dat de keuringsstations gekontroleerd worden door de overheid zoals dit in Nederland gebeurt,3keer waarschuwen ze,daarna wordt de keuringslicentie ingetrokken.......

Re: Keuring

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 00:51
door Messias
iedereen is het er over eens dat de keuring broodnodig is,
maar waarom kunnen ze hier niet gewoon het systeem van engeland
toepassen, alles mag mits het veilig en verantwoord gemaakt is
dat ze al die politiekers die met heel die verkeers retemeteut bezig zijn
eens naar school sturen en dat ze ook hetgene waarvoor ze verantwoordelijk
zijn snappen en onder de knie hebben want mr ettiene schoeppe kent geen
knijt van auto's en dit zal dan ook wel en samenwerking met vanalles en
iedereen zijn dat alles wordt opgesteld maar het is allemaal zo onlogisch
kjik maar naar de schokdemper test, waar wordt dit nog gedaan?
deze test is niet eens correct, ge merkt vanzelf wel als u schokdempers
versleten zijn hoor, daar heb je die testbank niet voor nodig maar die testbank
zorgt er wel voor dat gloednieuwe auto's worden afgekeurd vb fiat 500
en wat doen ze dan, dan krijgt ge een voorlopige keuring van 3 maanden omdat
het dan toch een nieuwe auto is en u schokdempers wel werken maar dat hun
testbank mis is omdat uwe auto te weinig gewicht heeft
wat is het nut daar dan van???

greetz

Re: Keuring

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 08:35
door Vae Victus
Wolf schreef:
Penguin schreef:Witte lichten achteraan mogen enkel aangaan als de wagen in achteruit staat
Voila, maar 't was vooral die schakelaar op 't dashboard dat niet mocht.
owlaa dat is het eerste dat ik daarvan hoor. dus alle knopjes voor extra voor en achterlichten en winch moet ik weghalen dan? pffff

Re: Keuring

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 08:37
door Penguin
Het geheel lezen... ;)
De schakelaar om dat achterlicht apart te bedienen mocht niet.

Re: Keuring

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 08:46
door Vae Victus
gesnopen!

Re: Keuring

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 10:44
door Renaat
seriesfan schreef:Ben ook met mijn wagen op verkoopkeuring geweest,toen ik thuis het verslag nakeek stond er op vermeld dat er lichtmetalen velgen oplagen terwijl een kind nog kon zien dat er gewoon stalen velgen opliggen,het wordt eens hoog tijd dat de keuringsstations gekontroleerd worden door de overheid zoals dit in Nederland gebeurt,3keer waarschuwen ze,daarna wordt de keuringslicentie ingetrokken.......
VOILA dat is nu pas een goed antwoord

Re: Keuring

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 11:12
door Renaat
Renaat schreef:
seriesfan schreef:Ben ook met mijn wagen op verkoopkeuring geweest,toen ik thuis het verslag nakeek stond er op vermeld dat er lichtmetalen velgen oplagen terwijl een kind nog kon zien dat er gewoon stalen velgen opliggen,het wordt eens hoog tijd dat de keuringsstations gekontroleerd worden door de overheid zoals dit in Nederland gebeurt,3keer waarschuwen ze,daarna wordt de keuringslicentie ingetrokken.......
VOILA dat is nu pas een goed antwoord
Nog iets om over na te denken,
Wat de keuring doet is strikt juridisch 'valsheid in geschriften'
en daar gaan ze vodden mee krijgen

Re: Keuring

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 20:12
door Reko
Wat ik niet echt versta, dit is eigenlijk terzijde, is dat men niet kan verdragen dat de keuring zijn werk goed doet, maar dat men eist dat iedere ander persoon die te maken heeft met de wagen zijn werk WEL goed moet doen...

:problem:

Re: Keuring

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 20:37
door P
Ze moeten op de keuring aannemen dat ze ook fouten kunnen maken.
Ik koop een auto van 1j en 4mnd oud met 14.800 km. Op de carpass staat 4400 km. Dat was op het moment van de tweedehandskeuring de stand van de dagteller net onder de eigenlijke kilometers. Foto's met datum bewijzen mijn gelijk. Leg het maar eens uit.

CAR-PASS staat garant voor de juiste kilometerstand...laat me nie lachen.

Re: Keuring

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 20:46
door tom D.
Renaat schreef:
Escape schreef:
eL Tee schreef:Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten...
Zeker als ge bewust 't vuur opzoekt... :roll:

Wees maar gerust dat er veel land rovers zijn die vijswerk hebben de avond voor de keuring, bullbars winchen etc
ze mogen er allemaal vanaf, als ze niet 'factory fitted' zijn.
zelfs een zetel vervangen vergeet het, het mag niet meer tenzij een original part.
U bent aan het jangelen, zetels mogen wel nog verwisseld worden enkel ze MOETEN op de originele bevstigingspunten zitten :twisted: Maar het is al zo vaak gezegd keuring is een (k)loterij

Re: Keuring

Geplaatst: do 31 mar, 2011 17:16
door Reko
Ik reed met Recarozetels, verstelbare gemonteerd op de originele rails. De wagen werd afgekeurd..

Re: Keuring

Geplaatst: do 31 mar, 2011 22:18
door tom D.
Reko schreef:Ik reed met Recarozetels, verstelbare gemonteerd op de originele rails. De wagen werd afgekeurd..
En uw gordelpunten zijn origineel?

Re: Keuring

Geplaatst: vr 01 apr, 2011 09:37
door Renaat
tom D. schreef:
Reko schreef:Ik reed met Recarozetels, verstelbare gemonteerd op de originele rails. De wagen werd afgekeurd..
En uw gordelpunten zijn origineel?

Kijk mijn standpunt is het volgende
"Pas op voor de keuring de dag van vandaag, het is niet éénduidig wat men doet,het lijkt soms een loterij"
Gejangel of niet maar het is nu eenmaal zo.
Oppassen is de boodschap

Re: Keuring

Geplaatst: vr 01 apr, 2011 09:41
door Vae Victus
Absoluut, maar dat weten we al lang....
Tussenschot LV met bouten. Al jaar en dag zo, vorig jaar ineens "ik moet u hiervoor afkeuren".
Vering 2" ook al lang, 2 jaar geleden ervan onderuit mogen halen. En vorig jaar "mag niet maar ze zitten er al lang onder zie ik , dus laat ze maar steken".

Re: Keuring

Geplaatst: vr 01 apr, 2011 10:33
door tom D.
Renaat schreef:
tom D. schreef:
Reko schreef:Ik reed met Recarozetels, verstelbare gemonteerd op de originele rails. De wagen werd afgekeurd..
En uw gordelpunten zijn origineel?

Kijk mijn standpunt is het volgende
"Pas op voor de keuring de dag van vandaag, het is niet éénduidig wat men doet,het lijkt soms een loterij"
Gejangel of niet maar het is nu eenmaal zo.
Oppassen is de boodschap
Akkoord,

maar er bestaat (ongeloofelijk maar waar) een tuningwet, waar duidelijk in staat wat mag en wat niet. Als je afgekeurd wordt om andere zetels en je voldoet aan de 3 voorwaarden, wel dan haal je de stationchef er bij. En indien je niet aan de voorwaarden voldoet moet je niet klagen want dan is het huiswerk niet goed gemaakt.

Dat er mensen doorgeraken met een kapotte veer en andere met gloednieuwe verhoogde veren niet zijn jammer genoeg dagelijkse voorbeelden van dit apenland

Re: Keuring

Geplaatst: vr 01 apr, 2011 20:46
door Erwin
@Renaat, ik begrijp je volledig.
Wij hebben iets gelijkaardigs meegemaakt.

Vorig jaar kochten wij onze Def. Gekeurd met Car-pass.
Dus ging ik er vanuit dat mijn voertuig wettelijk in orde is (daar dient die keuring en car-pass toch voor).
Dezelfde week reed ik naar de keuring voor een vignet en weging.
Terwijl een van die mannen bezig was met de papieren aan het ingeven komt de onder-chef aan gelopen en roept van ver "geef die maar een rode kaart".
De keurder begreep niet goed waarom en zei dat ik kwam voor een vignet en weging (lichte vracht).
De onder-chef beweerde dat mijn voertuig was verhoogd.
Ik zei nog dat mijn voertuig nog geen week geleden is goed gekeurd voor verkoop.
Om een lang verhaal kort te maken, de keurder heeft een opmerking genoteerd ivm met de vering, die ik dan tegen de volgende keuring in orde moet maken.

Dit zou echt niet mogen gebeuren.
Als er een probleem was met mijn voertuig, dan had dit moeten gezien zijn bij de keuring voor verkoop.
Dan was het probleem voor de verkoper, om dit in orde te brengen.


Een ander verhaal, wat ik voor had met mijn vrouw hare buikschuiver.
We hadden besloten om er een LPG installatie in te laten leggen.
Nu moet je dit laten doen bij een erkend installateur.
Na de installatie bieden wij onze wagen aan op de keuring. Dit is verplicht.
Ik begrijp niet goed waarom want het werd gedaan door een "erkende" installateur.
Maar los daarvan volgen wij de wettelijke paden en laten de wagen keuren.
De hele installatie wordt goed gekeurd. Verder wordt de installatie nog eens 3 jaar op rij goedgekeurd.
Maar het vierde jaar komen ze af dat het dekseltje van de tank niet volledig kan worden weggenomen. :wtf:
De tank zit in de ruimte waar het reserve wiel lag en er is dus niet veel ruimte.
Het dekseltje gaat open en er is voldoende ruimte om te meten (voor een lek meeting).

Je begrijpt dat ik na vier jaar niet kan gaan klagen bij mijn installateur.
Dit bedoel ik dus, hadden ze het bij de eerste keuring goed gedaan dan kon ik terug gaan en moesten ze het maar in orde maken.
Nu heb ik in alle woede een dikke hamer genomen en er een paar blustsen in geklopt.
Dankzij deze ontstane ruimte gaat het dekseltje er wel vanaf.


Ik heb er geen probleem mee als ze iets aan mijn voertuig afkeuren, het is nl. mijn en andere hun veiligheid.
Verder zouden ze ook kunnen streven naar andere oplossingen ipv. altijd maar afkeuren.
Ik bedoel dan de TUV gekeurde onderdelen of verbeterde aanpassingen.
Het is niet altijd om dat het afwijkt van uw PVG dat het onveilig/verkeerd MOET zijn.
Maar dat zal wel te veel gevraagd zijn zeker.

Re: Keuring

Geplaatst: za 02 apr, 2011 08:19
door seriesfan
Op de keuring kennen ze zelf niet eens de wet,ik kocht jaren geleden een Series in Nederland van 30 jaar oud,vervolgens zelf ingevoerd,toen de keuring in Alken gebeld voor een afspraak te maken voor een invoerkeuring aldaar,kreeg ik van hun te horen dat ik de Landrover ook bij mijn eigen keuringsstation kon laten keuren voor als oldtimer in te voeren,ik al blij en naar het keuringsstation bij ons in de buurt gereden waar ik direkt aan de beurt was,de keurder was bezig met alles te controleren toen de stationschef aan kwam lopen en aan hem vroeg waar hij met bezig was, waarop hij antwoorde dat hij een ingevoerde oldtimer aan het keuren was,ho antwoorde de chef verbaasd,dat mogen wij helemaal niet daarvoor moet je naar Alken, ik uitgelegd dat ik naar Alken gebeld had en dat ik te horen had gekregen dat dat ook in As kon waarop de chef antwoorde dat dat toch echt niet kon,waarna hij naar Alken belde voor het probleem uit te leggen,ik moest vervolgens toch naar Alken rijden waar ik direkt terecht kon, waar de desbetreffende persoon zich aardig verontschuldigde,alles werd goed bevonden, daarna heb ik 3 uur zitten wachten voordat de papieren in orde waren......................

Re: Keuring

Geplaatst: za 02 apr, 2011 11:48
door olav
Die Belgische keuring begint me een beetje te verontrusten.

Stel dat ik beslis om een Td5 te kopen en ik wil de volgende verbeteringen aanbrengen:

Rolkooi (laro's zijn nu éénmaal niet stevig bij overkop gaan)
Sidebars/treeplanken
Betere zetels
Standverwarming

Dan is er veel kans dat dit dus allemaal afgekeurd wordt?

Re: Keuring

Geplaatst: za 02 apr, 2011 20:42
door wodan
LV of personen wagen is de eerste vraag.

Rolkooi: Intern of extern, gebout of gelast?
Andere zetels: Op originle rails en met E-keur of niet?

Sidebars en standkachel is geen probleem bij mijn weten.

Wilt ge zeker zijn, ga naar een keuringsstation en doe een klapke met de stationschef, weet ge direct alles.

Re: Keuring

Geplaatst: za 02 apr, 2011 22:45
door Renaat
olav schreef:Die Belgische keuring begint me een beetje te verontrusten.

Stel dat ik beslis om een Td5 te kopen en ik wil de volgende verbeteringen aanbrengen:

Rolkooi (laro's zijn nu éénmaal niet stevig bij overkop gaan)
Sidebars/treeplanken
Betere zetels
Standverwarming

Dan is er veel kans dat dit dus allemaal afgekeurd wordt?
Euh ik heb schrik van wel ja
Check alles grondig voorafgaandelijk

Re: Keuring

Geplaatst: za 02 apr, 2011 22:47
door Wolf
en waarom zou je geen standverwarming mogen plaatsen?

Re: Keuring

Geplaatst: zo 03 apr, 2011 11:00
door olav
Een interne rolkooi, dat zou toch geen probleem mogen zijn: wie doe ik daar nu kwaad mee?

Is trouwens ronduit belachelijk dat veiligheidsverhogende aanpassingen verboden zouden zijn. Ik droom al lang van een Def en wou nu de knoop doorhakken door naar een Td5 uit te kijken, mits de nodige aanpassingen (zoals hierboven beschreven).

Enfin, ik zal toch alles nog eens natrekken vooraleer verder te kijken :(

Re: Keuring

Geplaatst: zo 03 apr, 2011 16:59
door Basil
olav schreef:Een interne rolkooi, dat zou toch geen probleem mogen zijn: wie doe ik daar nu kwaad mee?
misschien breng je daar verwondingen mee toe tijdens een ongeval aan de inzittenden
Is trouwens ronduit belachelijk dat veiligheidsverhogende aanpassingen verboden zouden zijn. Ik droom al lang van een Def en wou nu de knoop doorhakken door naar een Td5 uit te kijken, mits de nodige aanpassingen (zoals hierboven beschreven).

Enfin, ik zal toch alles nog eens natrekken vooraleer verder te kijken :(
ga gewoon eens kijken op de site van GOCA vooraleer hier te beginnen gissen wat (niet) kan/mag :think:
;)

Re: Keuring

Geplaatst: zo 03 apr, 2011 18:36
door Wolf
olav schreef:Enfin, ik zal toch alles nog eens natrekken vooraleer verder te kijken :(
gewoon even binnen stappen bij de stationschef van de TC?
Die mannen bijten niet, integendeel: altijd goed ontvangen.

Re: Keuring

Geplaatst: zo 03 apr, 2011 19:54
door christiaan f
toch al andere ervaringen (aanvaring ) met stationchef gehad.

t zijn achterlijken .

-een keer kon de stationchef niet duidelijk zeggen waarom mijn banden waren afgekeurd . (bleek toen gewoon te lage snelheidsindex).
lang rond de pot draaien en zeveren dat de banden onveilig waren om op de weg te rijden ( mijn allereerste set bg goodrige mud) .

-een keer was de chef niet bereikbaar om te spreken .
(nee, ik zag er toen niet kwaad of gevaarlijk uit :) )
vorige zomer hadden ze de papieren van de Z plaat van t werk kwijt gespeeld .
was s'morgens voor t werk geweest om mijne rrc te laten keuren .
en tot op de koop toe kon k zelf gaan uitvissen welke mongool het formulier had. lag nog bij de keurder zelf . stationjef was nergens te vinden om toen mijn ongenoegen te uiten . :evil: .

christiaan F

Re: Keuring

Geplaatst: zo 03 apr, 2011 20:03
door Wolf
Tsja, uitzonderingen ......

Re: Keuring

Geplaatst: zo 03 apr, 2011 20:28
door christiaan f
uitzonderingen ... die de regel bevestigen ??
t zal mischien streek gebonden zijn .

wekelijks kijken we op t werk meerdere wagens na om naar de tc te laten gaan.
soms gaat klant zelf of soms een collega.
en toch komen er soms wagens terug met een rode kaart
voo onozelheden. de klasiekers zijn :
te hoge roetuitstoot bij diesels . de absurde plankgastest .
in de gagage word deze ook zo getest , maar dan ietwat voorzichtiger.
soms rijd de klant dan nog veeel te zuinig wat niet goed is voor zo n test .

koplamen waarbij de afstelling niet goed is. terug naar garage, daar terug nazien, staan toch correct.
dan terug naar tc,ZONDER dat aan koplampen geregeld is, en dan zijn ze plots wel goed.

uitlaatgasmeting bij benzine , afgekeurd voor te hoge waarden.
in garage terug gemeten, dan maar teruggestuurd naar tc, en plots is t wel in orde .
bij t absurd lang aanschuiven motor stilleggen en katalisator en motor koelen af. en als deze dan de tijd niet krijgt om terug op te warmen heb je een FOUTE METING.

afgelopen week hadden ze een ford puma afgekeurd (deze was helaas niet voor de tc langs de garage geweest) voor versleten ophangingsrubbers ACHTERAAN.
na snel onderzoek bleken de achterste rubbers vrij recent en in perfecte staat te zijn
MAAR de rubbers van de VOORSTE draagarmen waren snotversleten.
dus: op de tc zijn ze te stom om voor- en achterkant van een auto te onderscheiden .

splinternieuwe camionette afkeuren omdat de spatflappen ietsje te kort zijn
is ook een goeie .

Re: Keuring

Geplaatst: zo 03 apr, 2011 21:11
door Wolf
Ik heb het niet over de keuring zelf hé, maar wel over het feit dat je met vragen wat kan en niet kan het best eens gaat aankloppen bij een stationschef.
Mijn ervaringen daarmee waren altijd positief..

Re: Keuring

Geplaatst: ma 04 apr, 2011 07:59
door Escape
Wolf schreef:Ik heb het niet over de keuring zelf hé, maar wel over het feit dat je met vragen wat kan en niet kan het best eens gaat aankloppen bij een stationschef.
Mijn ervaringen daarmee waren altijd positief..
Ik deel eerder de ervaringen van Christiaan.
Als ge een vraag stelt, krijgt ge zelden een duidelijk antwoord, wat dan bovendien nog waardeloos is ook want niemand wil iets op papier zetten. Dus vandaag braaf gaan vragen of iets mag, even braaf luisteren naar de chef en morgen nog steeds geen garantie dat het niet afgekeurd wordt.
Omgekeerd werkt (soms) wel, wetteksten afdrukken om onder hunne neus te duwen als ze niet door hebben dat iets wel mag.

De grootste ergernis, 't is een loterij, ze kijken na waar ze goesting in hebben en zijn te streng als ze goesting hadden maar hun vrouw/minnares/schaap niet. :mids

En ja, natuurlijk zijn da uitzonderingen, en zit de grote fout bij het systeem (monopolie, geen controle, zelfs geen verantwoordelijkheid), maar ge kunt moeilijk ontkennen dat er door de samenloop van omstandigheden veel wrevel ontstaat. En da's dan heel spijtig voor die andere uitzonderingen die wel hun best doen op een menselijke manier te keuren...