Dr Barnard nu voor paarden.
Geplaatst: za 26 feb, 2011 21:22
Land Rover Owners Club Belgium vzw LROCB
https://www.lrocb.be:443/lrocbeforum/
Juist zuigerveren en lagerschaaltjes, natuurlijk ook alle dichtingen en keerringen.wodan schreef:Wordt 't een revisie of totaal nieuwe paardjes?
Een stil verlangen sluimert ...Reko schreef:Zie ik nu zo slecht of heeft die nu een turbo in zijn handen?
Reko schreef:Zie ik nu zo slecht of heeft die nu een turbo in zijn handen?
brutus 2-zak schreef:da was sinds uwe legerdienst (ergens tussen WOI en WOII) geleden dat ge diene overall aanhad zeker
Denk je dat echt ? Denk eens echt na ;-)xxx & Tornado schreef:Niet teveel denken gij, laat het denken aan ons over, wij zijn geboren denkers.Kris schreef:'k Dacht eerder aan de honderdjarige oorlog.
Rob, ik laat de kettingen liever wat langer om de platen van de cilinderkop niet teveel te laten plooien. Beter zou zijn een rechte plaat met een gat in't midden en 2 korte kettingen, maar dat heb ik niet.De Rob schreef:Volgens mij zijn de kettingen veel te lang om de motor er uit te heffen.
Rob
Ja,ik weet wel.Maar ik dacht dat de giraffe niet zo hoog zou gaan met de kettingen zo lang.zeerover schreef:Rob, ik laat de kettingen liever wat langer om de platen van de cilinderkop niet teveel te laten plooien. Beter zou zijn een rechte plaat met een gat in't midden en 2 korte kettingen, maar dat heb ik niet.De Rob schreef:Volgens mij zijn de kettingen veel te lang om de motor er uit te heffen.
Rob
Ik heb gelukkig een hele grote giraffe, de bompa.De Rob schreef:Ja,ik weet wel.Maar ik dacht dat de giraffe niet zo hoog zou gaan met de kettingen zo lang.zeerover schreef:Rob, ik laat de kettingen liever wat langer om de platen van de cilinderkop niet teveel te laten plooien. Beter zou zijn een rechte plaat met een gat in't midden en 2 korte kettingen, maar dat heb ik niet.De Rob schreef:Volgens mij zijn de kettingen veel te lang om de motor er uit te heffen.
Rob
Rob
De schelpjes van de voorkamers? Waarom? Gaatje uitgesleten?xxx & Tornado schreef:Zaterdag van 14.00 tot 19.00
Voorgloeikamertjes worden ook vervangen.
Goed om lezen dat'm (nog) niet naar't vilbeluik moet.xxx & Tornado schreef:Ze vertonen barstjes.wodan schreef:De schelpjes van de voorkamers? Waarom?
wodan schreef:Is toch logisch? Niet iedere wagen wordt direct ook ingeschreven.
Ik heb sporen van een gele kleur gevonden, stukken bamboe en rode modder, op de carrosserie sporen van een vroeger gemonteerde rolkooi. Blijkbaar is die van Jan een afgedankt Camel voertuig achtergelaten in de rimboe laten oproesten, het uiteindelijk opgekalifaterd hebben en verkocht aan een bijna blinde Italiaan.xxx & Tornado schreef:Oude (wijze) man. Let op de haakjes.Kris schreef:Goed om lezen dat'm (nog) niet naar't vilbeluik moet.
Gij gaat nog rapper naar het crematorium dan Tornado naar het vilbeluik.
De gemiddelde Landrover wordt 50 jaar oud, Tornado heeft er dus nog 25 te gaan.
De gemiddelde mens wordt 80, gij hebt er dus nog 24 te gaan.
't Zal spannen in de weddenschap.
Allez, soigneer U een beetje dan kunt ge in 2036 kreeftjes gaan eten op mijn kosten.
P.s. Tormado is nu donderdag 11 maart 25 jaar ingeschreven.
Maar zijn chassisnummer AA spreekt op bouwjaar 84.
Wie weet meer daarover.
Neje : per kilo. 't Ijzer staat méér dan 10 cent en aluminium iets rond den euro of zo. Zeerover moet er eerst nog de zeldzame nog goede onderdelen uit laten verdwijnen voor zijne 90.boots90 schreef:Wordt die nu nog in stukken verkocht of niet???
Grtz,
Boots
Ik ga het lege motor blok naar het oud ijzer brengen, ik heb mij dus zwaar vertild. Weet iemand hoe zwaar het blok is, het is maar dat die ijzer opkoper mij niet oplicht?Kris schreef:Neje : per kilo. 't Ijzer staat méér dan 10 cent en aluminium iets rond den euro of zo. Zeerover moet er eerst nog de zeldzame nog goede onderdelen uit laten verdwijnen voor zijne 90.boots90 schreef:Wordt die nu nog in stukken verkocht of niet???
Grtz,
Boots
Bij mijnen 110 zit er zelf 6 jaar verschil op. Is een militair voertuig geweest die waarschijnlijk wat lang op den hof heeft gestaanxxx & Tornado schreef:OK, maar 2 jaar verschil.wodan schreef:Is toch logisch? Niet iedere wagen wordt direct ook ingeschreven.
Kan ook eind 84 zijn en begin 86 (maart) dan is het maar 16 maanden.
Maar toch.
En toen ik Joachim info vroeg sprak die van fabricatie maart '86 maar mijn chassisnummer slaat op '84 (staat AA in chassinummer)
Ge brengt het naar een betrouwbare oud ijzer handelaar met een weegbrug, dat is geijkt en op 10kg nauwkeurig.zeerover schreef:Ik ga het lege motor blok naar het oud ijzer brengen, ik heb mij dus zwaar vertild. Weet iemand hoe zwaar het blok is, het maar dat die ijzer opkoper mij niet oplicht?
Betrouwbaar en oudijzerhandelaar, ik denk niet dat ik die combinatie al ben tegengekomen.wodan schreef:Ge brengt het naar een betrouwbare oud ijzer handelaar met een weegbrug, dat is geijkt en op 10kg nauwkeurig.zeerover schreef:Ik ga het lege motor blok naar het oud ijzer brengen, ik heb mij dus zwaar vertild. Weet iemand hoe zwaar het blok is, het maar dat die ijzer opkoper mij niet oplicht?
uit ZOMERGEM!xxx & Tornado schreef:...uit Lovendegem...
't is de batterij, Zeerover had (natuurlijk) gelijk...xxx & Tornado schreef:...met startmotorproblemen.
Inderdaad!xxx & Tornado schreef:dankuwel sijmenboots90 schreef:'t is de batterij, Zeerover had (natuurlijk) gelijk...
De liefde voor de 90 is nu eenmaal onbetaalbaar...xxx & Tornado schreef:p.s. voorziene budget wordt lichtjes overschreden zo te zien . . . maar 't zal in orde zijn.
http://foto.zita.be/5424794976Vae Victus schreef:fotoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo's!!!!
xxx & Tornado schreef: ... kunt ge veel kreeft eten.
:
Gij droomt daar 's nacht van zeker?
Bedankt om dit overzicht nog mee te gevenzeerover schreef: Hersteld:
- ****
- ****
Wat was er mis met deze herstelling ?zeerover schreef: -dieselpomp lekte, deze laten herstellen, ik ben echt niet te spreken over de kwaliteit van de firma IDE in zwijnaarde. ....
Was er dan zoveel zwarte doemp?xxx & Tornado schreef:Die Porsche die deze morgen naast mij aan de rode lichten stond (911 Turbo) poepje laten ruiken.
Hij remt nu echt wel zeer goed!xxx & Tornado schreef:Neen, blauwe.
4 Banden die doorspinnen geeft BLAUWE rook.
Pors duwde nadje snel vooruit terwijl dat wanhopig in achteruitversnelling probeerde om weerwerk te bieden. Achterbalk staat nu krom wegens verborgen roest en kabine is opgestuikt. xxx is nu op zoek naar een vriend-carrossier.Arragon schreef:Was er dan zoveel zwarte doemp?xxx & Tornado schreef:Die Porsche die deze morgen naast mij aan de rode lichten stond (911 Turbo) poepje laten ruiken.
xxx & Tornado schreef:Oude (wijze) man. Let op de haakjes.Kris schreef:Goed om lezen dat'm (nog) niet naar't vilbeluik moet.
Gij gaat nog rapper naar het crematorium dan Tornado naar het vilbeluik.
De gemiddelde Landrover wordt 50 jaar oud, Tornado heeft er dus nog 25 te gaan.
De gemiddelde mens wordt 80, gij hebt er dus nog 24 te gaan.
't Zal spannen in de weddenschap.
Allez, soigneer U een beetje dan kunt ge in 2036 kreeftjes gaan eten op mijn kosten.
P.s. Tormado is nu donderdag 11 maart 25 jaar ingeschreven.
Maar zijn chassisnummer AA spreekt op bouwjaar 84.
Wie weet meer daarover.
xxx & Tornado schreef:Ik betaalde 571 Euro (BTW inbegrepen) bij IDE.
1) Pomp (kuisen, nieuwe as, nieuwe joins, afstellen)
2) Onze 4 nozzles monteren in de injecteurs (demonteren, kuisen, monteren, regelen)
Doch, eerlijk is eerlijk, ik voel dat ik DUIDELIJK meer "koppel" heb nu.
Lange hellingen gaan nu duidelijk beter.
Topsnelheid is dezelfde gebleven.
Deze morgen 50 km gereden, geen druppel olieverlies.
Straat is poerdroog.
Voorverwarmen, vroeger 30 seconden, nu 5.
Die Porsche die deze morgen naast mij aan de rode lichten stond (911 Turbo) poepje laten ruiken.