Pagina 1 van 2

Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: za 26 feb, 2011 21:22
door zeerover
Afbeelding

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: za 26 feb, 2011 21:55
door wodan
Wordt 't een revisie of totaal nieuwe paardjes?

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: za 26 feb, 2011 21:59
door zeerover
wodan schreef:Wordt 't een revisie of totaal nieuwe paardjes?
Juist zuigerveren en lagerschaaltjes, natuurlijk ook alle dichtingen en keerringen.

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 08:25
door Reko
Zie ik nu zo slecht of heeft die nu een turbo in zijn handen? :think:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 12:43
door Peter Puma
Reko schreef:Zie ik nu zo slecht of heeft die nu een turbo in zijn handen? :think:
Een stil verlangen sluimert ...

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 17:30
door Kris
Schoon geposeerd. :clap:

Suc6 met de herstelling. :idea:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 20:03
door one life live it
Reko schreef:Zie ik nu zo slecht of heeft die nu een turbo in zijn handen? :think:

Dat is zijne hyclone :lol: :lol: :lol:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 20:18
door eL Tee
Ik wist niet dat er zoiets bestond als "spray on mud" maar dan met olie- en vetplekken... 'k Heb zitten Googleën naar "Spray on oil stain", doch zonder succes...

Trouwens, reageert dat spul niet met drukkersinkt?

Afbeelding

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 20:39
door Vae Victus
uw te propere handen geven u weg :-)
suc6 met de operatie!

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 28 feb, 2011 02:02
door brutus 2-zak
da was sinds uwe legerdienst (ergens tussen WOI en WOII) geleden dat ge diene overall aanhad zeker :lol:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 28 feb, 2011 11:11
door De Rob
Volgens mij zijn de kettingen veel te lang om de motor er uit te heffen.
Rob

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 28 feb, 2011 13:54
door Kris
brutus 2-zak schreef:da was sinds uwe legerdienst (ergens tussen WOI en WOII) geleden dat ge diene overall aanhad zeker :lol:

'k Dacht eerder aan de honderdjarige oorlog.

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 28 feb, 2011 16:48
door Kris
xxx & Tornado schreef:
Kris schreef:'k Dacht eerder aan de honderdjarige oorlog.
Niet teveel denken gij, laat het denken aan ons over, wij zijn geboren denkers.
Denk je dat echt ? Denk eens echt na ;-)

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 01 mar, 2011 13:34
door zeerover
De Rob schreef:Volgens mij zijn de kettingen veel te lang om de motor er uit te heffen.
Rob
Rob, ik laat de kettingen liever wat langer om de platen van de cilinderkop niet teveel te laten plooien. Beter zou zijn een rechte plaat met een gat in't midden en 2 korte kettingen, maar dat heb ik niet. 8)

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 01 mar, 2011 13:47
door zeerover
Het uitgebreid vervolg kunnen jullie volgen op xrover, ik ga het geen 2x posten ( zoals zovelen)
Ik zal hier de halfrevisie posten van de 200tdi na pasen.

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 01 mar, 2011 13:48
door De Rob
zeerover schreef:
De Rob schreef:Volgens mij zijn de kettingen veel te lang om de motor er uit te heffen.
Rob
Rob, ik laat de kettingen liever wat langer om de platen van de cilinderkop niet teveel te laten plooien. Beter zou zijn een rechte plaat met een gat in't midden en 2 korte kettingen, maar dat heb ik niet. 8)
Ja,ik weet wel.Maar ik dacht dat de giraffe niet zo hoog zou gaan met de kettingen zo lang. ;)
Rob

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 01 mar, 2011 13:50
door zeerover
De Rob schreef:
zeerover schreef:
De Rob schreef:Volgens mij zijn de kettingen veel te lang om de motor er uit te heffen.
Rob
Rob, ik laat de kettingen liever wat langer om de platen van de cilinderkop niet teveel te laten plooien. Beter zou zijn een rechte plaat met een gat in't midden en 2 korte kettingen, maar dat heb ik niet. 8)
Ja,ik weet wel.Maar ik dacht dat de giraffe niet zo hoog zou gaan met de kettingen zo lang. ;)
Rob
Ik heb gelukkig een hele grote giraffe, de bompa. :lol:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 07 mar, 2011 13:26
door Vae Victus
knap knap, Tornado zal lekker hevig staan eenmaal de operatie klaar is!

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 07 mar, 2011 14:59
door wodan
xxx & Tornado schreef:Zaterdag van 14.00 tot 19.00
Voorgloeikamertjes worden ook vervangen.
De schelpjes van de voorkamers? Waarom? Gaatje uitgesleten?
ter info: Kleiner gaatje => hoger rendement mogelijk, groter gaatje, hoger vermogen mogelijk.

Dit bedoel ik: (De komvormige dingetjes onder de gloeibougie)

Afbeelding

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 07 mar, 2011 19:28
door Kris
xxx & Tornado schreef:
wodan schreef:De schelpjes van de voorkamers? Waarom?
Ze vertonen barstjes.
Goed om lezen dat'm (nog) niet naar't vilbeluik moet.

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 07 mar, 2011 20:25
door wodan
Is toch logisch? Niet iedere wagen wordt direct ook ingeschreven.

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 07 mar, 2011 20:56
door brutus 2-zak
wodan schreef:Is toch logisch? Niet iedere wagen wordt direct ook ingeschreven.

+1

de jag van mijn pa indertijd was produktiejaar 1999 en in 2001 uit de showroom geplukt en ingeschreven

das toch allemaal geen rocket science he

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:12
door elliot
Ik denk ook dat iemand eerst gewoon 2j naar zijn nieuw pareltje heeft gekeken, zonder eraan te komen.

Dieë mens moest weten dat dat ding nu bij zo'n breker van een xxx is terechtgekomen :crazy:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 08 mar, 2011 09:01
door Reko
Mn pa zijn eerste Mercedes had zo een lelijk kleur dat de wagen niet verkocht werd.. Die heeft 3jaar in de toonzaal gestaan...

Maar dat was nog van in de tijd dat een merk 10 jaar deed met een model..

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 08 mar, 2011 14:02
door zeerover
xxx & Tornado schreef:
Kris schreef:Goed om lezen dat'm (nog) niet naar't vilbeluik moet.
Oude (wijze) man. Let op de haakjes.
Gij gaat nog rapper naar het crematorium dan Tornado naar het vilbeluik.
;)

De gemiddelde Landrover wordt 50 jaar oud, Tornado heeft er dus nog 25 te gaan.
De gemiddelde mens wordt 80, gij hebt er dus nog 24 te gaan.
't Zal spannen in de weddenschap.
Allez, soigneer U een beetje dan kunt ge in 2036 kreeftjes gaan eten op mijn kosten.

P.s. Tormado is nu donderdag 11 maart 25 jaar ingeschreven.
Maar zijn chassisnummer AA spreekt op bouwjaar 84.
Wie weet meer daarover.
Ik heb sporen van een gele kleur gevonden, stukken bamboe en rode modder, op de carrosserie sporen van een vroeger gemonteerde rolkooi. Blijkbaar is die van Jan een afgedankt Camel voertuig achtergelaten in de rimboe laten oproesten, het uiteindelijk opgekalifaterd hebben en verkocht aan een bijna blinde Italiaan. 8)

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 08 mar, 2011 17:29
door boots90
Wordt die nu nog in stukken verkocht of niet???

Grtz,


Boots

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 08 mar, 2011 22:17
door Kris
boots90 schreef:Wordt die nu nog in stukken verkocht of niet???

Grtz,


Boots
Neje : per kilo. 't Ijzer staat méér dan 10 cent en aluminium iets rond den euro of zo. Zeerover moet er eerst nog de zeldzame nog goede onderdelen uit laten verdwijnen voor zijne 90. :sick: :oops: :wave: :crazy: ;)

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 08 mar, 2011 22:35
door zeerover
Kris schreef:
boots90 schreef:Wordt die nu nog in stukken verkocht of niet???

Grtz,


Boots
Neje : per kilo. 't Ijzer staat méér dan 10 cent en aluminium iets rond den euro of zo. Zeerover moet er eerst nog de zeldzame nog goede onderdelen uit laten verdwijnen voor zijne 90. :sick: :oops: :wave: :crazy: ;)
Ik ga het lege motor blok naar het oud ijzer brengen, ik heb mij dus zwaar vertild. Weet iemand hoe zwaar het blok is, het is maar dat die ijzer opkoper mij niet oplicht?

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 08 mar, 2011 23:42
door Kerstman
xxx & Tornado schreef:
wodan schreef:Is toch logisch? Niet iedere wagen wordt direct ook ingeschreven.
OK, maar 2 jaar verschil.

Kan ook eind 84 zijn en begin 86 (maart) dan is het maar 16 maanden.
Maar toch.

En toen ik Joachim info vroeg sprak die van fabricatie maart '86 maar mijn chassisnummer slaat op '84 (staat AA in chassinummer)
Bij mijnen 110 zit er zelf 6 jaar verschil op. Is een militair voertuig geweest die waarschijnlijk wat lang op den hof heeft gestaan ;)

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: di 08 mar, 2011 23:49
door wodan
zeerover schreef:Ik ga het lege motor blok naar het oud ijzer brengen, ik heb mij dus zwaar vertild. Weet iemand hoe zwaar het blok is, het maar dat die ijzer opkoper mij niet oplicht?
Ge brengt het naar een betrouwbare oud ijzer handelaar met een weegbrug, dat is geijkt en op 10kg nauwkeurig.

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: za 12 mar, 2011 23:28
door zeerover
wodan schreef:
zeerover schreef:Ik ga het lege motor blok naar het oud ijzer brengen, ik heb mij dus zwaar vertild. Weet iemand hoe zwaar het blok is, het maar dat die ijzer opkoper mij niet oplicht?
Ge brengt het naar een betrouwbare oud ijzer handelaar met een weegbrug, dat is geijkt en op 10kg nauwkeurig.
Betrouwbaar en oudijzerhandelaar, ik denk niet dat ik die combinatie al ben tegengekomen. 8)

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 13 mar, 2011 00:50
door wodan
Die waar ik ga is meer dan correct... www.verbruggenoudemetalen.be

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 13 mar, 2011 02:09
door eL Tee
Dat wilt 'm je doen geloven... Maar ondertussen...








...droog, langs achter, etc... :o


:angel:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 13 mar, 2011 12:03
door boots90
xxx & Tornado schreef:...uit Lovendegem...
uit ZOMERGEM!
:roll:
En ik stoorde niet want ik kon helemaal zelfstandig werken, wat van u niet gezegd kan worden...
:mids
xxx & Tornado schreef:...met startmotorproblemen.
't is de batterij, Zeerover had (natuurlijk) gelijk...
:oops:

En waar is mijn koevoet???

Grtz,


Boots

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 13 mar, 2011 12:15
door boots90
xxx & Tornado schreef:
boots90 schreef:'t is de batterij, Zeerover had (natuurlijk) gelijk...
dankuwel sijmen :clap: :thumbup:
Inderdaad!
:clap:
En die andere lijst opmerkingen worden morgen in orde gebracht...

Grtz,


Boots

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 13 mar, 2011 15:30
door Vae Victus
fotoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo's!!!!

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 13 mar, 2011 20:44
door Kris
xxx & Tornado schreef:p.s. voorziene budget wordt lichtjes overschreden zo te zien . . . maar 't zal in orde zijn.
:lol: :lol:
De liefde voor de 90 is nu eenmaal onbetaalbaar...

... maar wel niet verschieten als ge morgenmiddag in uw brooddoos droge boterhammekes met mosterd vindt ;-)

Suc6 nog met de werken. Zolang ze duren is't nog veilig op't straat aan't Zuid.

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 13 mar, 2011 21:57
door zeerover
Vae Victus schreef:fotoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo's!!!!
http://foto.zita.be/5424794976

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 13 mar, 2011 23:57
door fep739
xxx & Tornado schreef: ... kunt ge veel kreeft eten. :lol:

:
Gij droomt daar 's nacht van zeker?

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 20 mar, 2011 20:53
door Peter Puma
Knap :clap:
Proficiat voor Sijmen :thumbup:

Nog veel plezier met jou historische 90 :lol:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: zo 20 mar, 2011 23:33
door wodan
Goed gewerkt! Op naar de volgende RB :)

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 21 mar, 2011 00:26
door zeerover
Hersteld:
-hoofd lagers en drijfstang lagers waren ingelopen, witmetaal was afgesleten.
-olie verlies aan het distributie huis, vervelend dat ik de oorzaak niet goed heb ingeschat, maar toch later gecorrigeerd.
-cilinderkoppakking, dit was de grootste oorzaak van olie verbruik en waarschijnlijk ook de lekkages.
-brandstofpompje, hier zorgde een boutje dat er olie verlies was, het pompje was daardoor scheef gemonteerd, het ringetje weglaten was al voldoende voor een goede montage.
-aanzuigleiding was gescheurd, heel veel lucht werd aangezogen, was waarschijnlijk niet te merken.
-retourleiding op het filter was gebrazeerd, slechte herstelling in een ver verleden het lekte.
-starter zat vast met 1bout en wat ringen, de flens was op verschillende plaatsen gebroken, hersteld met onderdeel van een kapotte starter.
-olieverlies van de koppeling werd veroorzaakt door de bouten zonder loctite te monteren. Nu op de juiste manier gemonteerd en de koppeling vervangen.
-kleppen waren gemonteerd zonder hoedjes die tussen de klep en tuimelaar zitten.
-voorkamers waren gescheurd, vervangen.
-dieselpomp lekte, deze laten herstellen, ik ben echt niet te spreken over de kwaliteit van de firma IDE in zwijnaarde.
voor de rest alles vervangen wat oud en versleten was en hoop dat Jan nu jaren zonder zorgen kan voortbollen. :D

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 21 mar, 2011 00:43
door Henk
Voor dieselpompen schijnt er in Heist o/d Berg een hele goede te zitten

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 21 mar, 2011 05:22
door Peter Puma
zeerover schreef: Hersteld:
- ****
- ****
Bedankt om dit overzicht nog mee te geven :thumbup:
Is zeer leerrijk ;)
zeerover schreef: -dieselpomp lekte, deze laten herstellen, ik ben echt niet te spreken over de kwaliteit van de firma IDE in zwijnaarde. ....
Wat was er mis met deze herstelling ?
Altijd hoort men altijd positieve commentaren over IDE :shock:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 21 mar, 2011 13:22
door zeerover
Ik ben nog maar 2 keer in contact gekomen met hun werk, en 2 keer was het goed mis. Nu bij de pomp van Jan waren er 2 dingen. Het alsluitventiel zal vast, ik kon het niet horen tikken, ik dacht de hele tijd dat lucht het probleem veroorzaakte maar ik heb al vaak zo een pomp ontlucht en deze start zeker bij de 2de of derde poging.
Toen de motor startte ging het toerental meteen de hoogte in, dus ik heb al die verzegelde instelling moeten veranderen.
Ze hebben de pomp wel heel schoon gemaakt. :clap: de kiekens :thumbdown:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 21 mar, 2011 15:10
door Arragon
xxx & Tornado schreef:Die Porsche die deze morgen naast mij aan de rode lichten stond (911 Turbo) poepje laten ruiken.
:mids :mids :mids
Was er dan zoveel zwarte doemp? :lol:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 21 mar, 2011 15:34
door Waldorf
xxx & Tornado schreef:Neen, blauwe.
4 Banden die doorspinnen geeft BLAUWE rook.
Hij remt nu echt wel zeer goed! :mrgreen:

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 21 mar, 2011 19:16
door Kris
Arragon schreef:
xxx & Tornado schreef:Die Porsche die deze morgen naast mij aan de rode lichten stond (911 Turbo) poepje laten ruiken.
:mids :mids :mids
Was er dan zoveel zwarte doemp? :lol:
Pors duwde nadje snel vooruit terwijl dat wanhopig in achteruitversnelling probeerde om weerwerk te bieden. Achterbalk staat nu krom wegens verborgen roest en kabine is opgestuikt. xxx is nu op zoek naar een vriend-carrossier.

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 21 mar, 2011 19:37
door De Rob
xxx & Tornado schreef:
Kris schreef:Goed om lezen dat'm (nog) niet naar't vilbeluik moet.
Oude (wijze) man. Let op de haakjes.
Gij gaat nog rapper naar het crematorium dan Tornado naar het vilbeluik.
;)

De gemiddelde Landrover wordt 50 jaar oud, Tornado heeft er dus nog 25 te gaan.
De gemiddelde mens wordt 80, gij hebt er dus nog 24 te gaan.
't Zal spannen in de weddenschap.
Allez, soigneer U een beetje dan kunt ge in 2036 kreeftjes gaan eten op mijn kosten.

P.s. Tormado is nu donderdag 11 maart 25 jaar ingeschreven.
Maar zijn chassisnummer AA spreekt op bouwjaar 84.
Wie weet meer daarover.

AA = tot 1986
BA = 1987
Rob

Re: Dr Barnard nu voor paarden.

Geplaatst: ma 21 mar, 2011 19:42
door De Rob
xxx & Tornado schreef:Ik betaalde 571 Euro (BTW inbegrepen) bij IDE.
1) Pomp (kuisen, nieuwe as, nieuwe joins, afstellen)
2) Onze 4 nozzles monteren in de injecteurs (demonteren, kuisen, monteren, regelen)
;)

Doch, eerlijk is eerlijk, ik voel dat ik DUIDELIJK meer "koppel" heb nu.
Lange hellingen gaan nu duidelijk beter.
Topsnelheid is dezelfde gebleven.
Deze morgen 50 km gereden, geen druppel olieverlies.
Straat is poerdroog.
Voorverwarmen, vroeger 30 seconden, nu 5.

Die Porsche die deze morgen naast mij aan de rode lichten stond (911 Turbo) poepje laten ruiken.
:mids :mids :mids

€ 571,00.???Ik heb er hier nieuwe op't schap liggen .Dan krijgt ge nog € 30,00 terug van hetgeen ge nu hebt betaald.
Rob