Pagina 1 van 1

nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 12:51
door roger
Wat valt er op te merken van de nw defenders . Motor 4 cyl. , idem als ford transit en heeft 6 versnellingen. De 5 cyl valt weg wegens problemen rond de 200000 km !
Kijk al naar de opmerkingen uit .

mvg

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 13:00
door Tijl
De huidige uitvoering, is een defender met "fordtransitmoter" Tdci 2.4 commonrail.
Wordt al gebouwd sinds 2007.
De onze is van 2009.
Wat komt er dan in te liggen in 2011?

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 14:00
door roger
Is het een verbetering t.o. de vorige uitvoeringen.

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 14:30
door eL Tee
roger schreef:De 5 cyl valt weg wegens problemen rond de 200000 km !
Wie heeft je dat wijsgemaakt??? Dikke BS...

De TD5 werd in 2007 vervangen omwille van niet langer te voldoen aan de vereiste Euro-normen (ik dacht dat een TD5 een Euro3 was, doch ben niet zeker)

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 15:34
door roger
xxx daar begrijp ik niet van , maar dat is niet erg .

Verschillende dealers van Landrover hebben mij hetzelfde verteld ivm motor die het begeeft rond de 200000 km. Ik neem het voor waarheid aan, gezien ik er te weinig van ken om hun woord in twijfel te trekken.
Vandaar mijn vraag hier op het forum.

mvg

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 16:16
door Tijl
xxx & Tornado schreef:
Tijl schreef:Wat komt er dan in te liggen in 2011?
TDV6 2,7 biturbotwin met 7 traps automaat en standaard 2x torsendiff en XZL's 255/85R16 op Wolven.
Wedden voor kreeftjes.
Tornado krijgt dat misschien ingelepeld dit jaar? Tornado wordt dan Darco?
Maar de gewone defender? :lol:
Heb wel zin in kreeftjes. 8)

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 16:20
door Tijl
roger schreef:xxx daar begrijp ik niet van , maar dat is niet erg .

Verschillende dealers van Landrover hebben mij hetzelfde verteld ivm motor die het begeeft rond de 200000 km. Ik neem het voor waarheid aan, gezien ik er te weinig van ken om hun woord in twijfel te trekken.
Vandaar mijn vraag hier op het forum.

mvg
De Tdci motor is inderdaad sterker en stiller, maar de TD5 vond ik persoonlijk fijner klinken. Er zijn Transits die met deze motor al 100000den kilometers gebold hebben, dus slechter dan de td5 zal 'm niet zijn.
Enkel de computer is net als bij de td5 het grootste probleem.

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 16:55
door roger
Dank je xxx dat begrijp ik beter .

Wat is er nu nog mis met de computer ?

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 17:35
door Kris
eL Tee schreef:
roger schreef:De 5 cyl valt weg wegens problemen rond de 200000 km !
Wie heeft je dat wijsgemaakt??? Dikke BS...

De TD5 werd in 2007 vervangen omwille van niet langer te voldoen aan de vereiste Euro-normen (ik dacht dat een TD5 een Euro3 was, doch ben niet zeker)
Inderdaad : TD5's tot 2001 zijn EURO2. Vanaf modeljaar 2002 zijn ze EURO3 (tenminste als je'r de EGR niet uitgebonjourd hebt). Door pompverstuivers te gebruiken kon men EURO2 realiseren zonder catalysator doch voor EURO4 hielpen pompverstuivers niet meer zodat men dan ook maar beter terugkeerde naar common rail. Voorts zal 't wel meegespeeld hebben dat Ford zijne transitmotor wilde gebruiken omdat de productiekosten van de relatief kleine TD5-volumes te groot waren.

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 17:57
door Tijl
roger schreef:Dank je xxx dat begrijp ik beter .

Wat is er nu nog mis met de computer ?
Gelijk alle computers: af en toe slaan ze tilt: gelijk bij alle andere auto's.
Gaan in safemodus en dan moet je ze uit zetten, en terug starten.
Onze rebel heeft dit dit een paar keer gedaan, als 'm koud is moet ge hem niet teveel willen opjagen.(gelijk heeft 'm, koud en diesels gaat niet samen)
Binnen geweest in de garage, computer uitgelezen: niks te vinden.
Mitsu L200(2009) van op't werk, valt dikwijls in safemodus op de autosnelweg, als onze mech's al 100 km onderweg zijn.
Dus: never mind....

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 17:59
door Reko
Ik heb blijkbaar een ferme moteur, want mn 5cylinderke zit al een eind boven de 200.000km, en rijdt nog vlotjes..

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 18:47
door roger
Dat de motor het kan begeven rond de 200000 km is uiteindelijk misschien een argument om je een nw te verkopen !

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 19:08
door Landy Bean
Roger ze maken je blaaskes wijs :roll:
Td5 bolt gemakkelijk 500.000km als je er goed voor zo en de ford motor zal dit zeker ook doen

Zie dat je van West Vlaanderen ben, ga eens langs bij Land Rover Spegelaere in Brugge daar maken ze je geen foefkes wijs

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 20:34
door Basil
ik dacht dat de Tdci motor binnenkort een 2200cc wordt ipv de huidige 2400cc

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 20:57
door roger
ik heb verschillende garages bezocht, maar niemand heeft daar iets van gezegd. Maar je moet misschien meer de technische toer op gaan .
Daar heb ik niet veel verstand van .

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: do 06 jan, 2011 21:20
door christiaan f
de 2.2 bestaat al lang in de donor (de trasssssit).
heeft tot +- 130 pony's aan boord.
is enkel leverbaar in de voorwielaangedreven transit.
blijkt tot nu even goed te zijn als de 2.4 .
hoe ze in de defender zullen marcheren weet k niet

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: vr 07 jan, 2011 00:03
door xecon
Ik heb onlangs een nieuwe defender besteld (nov 2010) en heb toen ook geruchten opgevangen dat de 2.2 van de huidige transit mogelijk nog in 2011 in de defender zou komen. Ik heb dit toen in de mate van het mogelijk nagetrokken via een bron in Nederland, forums in BE,NL,UK en via mijn dealer die hiervoor gebeld heeft naar LR belgie. Niemand kon het mij met zekerheid bevestigen maar er was wel sprake van, misschien tegen eind 2011 omwille van EURO norm. Niks concreet dus ....maar wel geruchten. Voor mij zal't dus nog ene 2.4 zijn, daarvan weet je ondertussen wat je eraan hebt. Een nieuwe motor heeft zowiezo opnieuw zijn kinderziekten en problemen...

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: vr 07 jan, 2011 13:21
door roger
Het klopt xxx, ik kom juist van bij Landrover . Ze hebben naar Brussel gebeld en inderdaad, in 2012 komt er een 2,2l motor. Maar het zal geen Freelander motor zijn . En dit om de nw uitstoot normen te halen .
roger

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: vr 07 jan, 2011 13:26
door 0502398
heb nen td5 van 2000
met 160000km en hoop toch dat dien ver over de 200000km gaat zenne

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: vr 07 jan, 2011 13:36
door roger
ik hoop het voor jou . volgens dat je hier kan lezen op het forum is dat niet onmogelijk !

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: vr 07 jan, 2011 14:35
door bartv
Weet iemand welke acties er gaan zijn op Defender op het autosalon dit jaar?

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: vr 07 jan, 2011 19:46
door fep739
bij aanschaf defender krijg je gratis dit
Afbeelding

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: vr 07 jan, 2011 20:50
door roger
en dat is ??

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: vr 07 jan, 2011 21:37
door jox
Ik wist niet dat ze zo optimistisch waren bij landrover om er maar 1 mee te geven. Ik heb er meerdere nodig. :P

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: vr 07 jan, 2011 23:12
door roger
xxx , wie een vraag stelt is een dwaas voor vijf minuten, wie geen vragen stelt is een dwaas voor de rest van zijn leven.
Chinees spreekwoord

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: za 08 jan, 2011 10:31
door nickv
"Can to change and keep used oil resulting
from car and motorcycle engines"

Re: nieuwe Defender 2011

Geplaatst: za 08 jan, 2011 17:58
door zeerover
roger schreef:xxx , wie een vraag stelt is een dwaas voor vijf minuten, wie geen vragen stelt is een dwaas voor de rest van zijn leven.
Chinees spreekwoord
+1 Chinezen zijn zeer wijs.