hefbrug

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

hefbrug

Ongelezen bericht door baudts »

Dag iedereen. Ik dien mijn 2palen hefbrug te veranderen naar een 4 palen waar wanneer deze op hoogste stand staat ik een defender kan onderzetten. In huidige uitvoering is mijn defender 2,142 meter hoog.

De switch dient te gebeuren gezien mijn vader een oldtimer heeft gekocht die bij mij in de garage zou moeten gestockeerd worden. echter gezien de defender het voertuig is dat het meeste zal gebruikt worden dient deze onderaan te komen.

Blijkbaar is dit een opgave die moeilijker is dan gedacht om een brug te vinden met deze hefhoogte (op geblokkeerde stand).
Iemand die een idee heeft waar ik deze kan vinden?

Om er makkelijk aan te werken zou ik wel willen zien dat er eventueel een rolkrik op de brug kan gemonteerd worden.

thx voor de info.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: hefbrug

Ongelezen bericht door Escape »

Hoge bruggen bestaan, maar zijn opvallend duur. De meeste 4-palen geven een hoogte van ca 1.8m, dus niet genoeg voor een Defender (ik ken het probleem). Je kan eens kijken naar de modellen die bedoeld zijn om toegang te geven tot een verdiep (verdiepingslift), bvb https://wolftools.nl/product/verdieping ... e-brengen/
Heb ik effe overwogen maar afgevoerd omdat het prijsverschil (voor mij) niet te verantwoorden was. Je kan altijd eens tweedehands zoeken ook natuurlijk.
Een kameraad gebruikt een standaard lift van 1.8m voor toegang tot zijn kelder, en heeft de kolommen op extra sokkels gezet om de vereiste hoogte te halen. Niet erg voor zijn sporadisch gebruik, wel lastig als je de brug regelmatig wil gebruiken voor onderhoud etc, want altijd gedoe met rijplaten.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: hefbrug

Ongelezen bericht door baudts »

Escape schreef: zo 16 jan, 2022 10:51 Hoge bruggen bestaan, maar zijn opvallend duur. De meeste 4-palen geven een hoogte van ca 1.8m, dus niet genoeg voor een Defender (ik ken het probleem). Je kan eens kijken naar de modellen die bedoeld zijn om toegang te geven tot een verdiep (verdiepingslift), bvb https://wolftools.nl/product/verdieping ... e-brengen/
Heb ik effe overwogen maar afgevoerd omdat het prijsverschil (voor mij) niet te verantwoorden was. Je kan altijd eens tweedehands zoeken ook natuurlijk.
Een kameraad gebruikt een standaard lift van 1.8m voor toegang tot zijn kelder, en heeft de kolommen op extra sokkels gezet om de vereiste hoogte te halen. Niet erg voor zijn sporadisch gebruik, wel lastig als je de brug regelmatig wil gebruiken voor onderhoud etc, want altijd gedoe met rijplaten.
Had er ook ff naar gekeken echter zoals je zegt zeer duur. En jij de meeste die ik hè. Gezien kan je het midden er precies ook niet uithalen om aan de wagen te werken nog een rolkrik installeren.
Dus denk niet dat deze handig zullen zijn om aan te werken?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: hefbrug

Ongelezen bericht door Escape »

Bij die van Wolf kunnen de centrale platen er zeker uit. Of er voorzieningen zijn voor een rolkrik is een andere vraag, maar dat is rap opgelost met een zelfgemaakte beugel voor een krik. Dat hebben wij ook gedaan voor een tweedehands brug omdat de brugkrik er niet meer bij was.
Maar inderdaad duur...
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: hefbrug

Ongelezen bericht door baudts »

Indertijd had ik eens bij iemand gezien weet niet of het hier van de club was echter die had een zijeren paneel bevestigt bovenop de rolkooi en deze lag zo goed als gelijk met de bovenkant van de rolkooi.

Iemand een idee waar je zo een paneel kan vinden? of hoe stevig zo een paneel is (kan je er bijvoorbeeld op lopen)
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: hefbrug

Ongelezen bericht door baudts »

Voila uiteindelijk een hefbrug gevonden die aan de noden voldoet. parkeerburg van RSF (xl) versie.
Voldoet aan de eisen van rolrik en door de brug in zijn geheel te verhogen met ijzeren platen (4 cm) past de defender er juist onder.

Ik heb wel de de plaat die op de rolkooi was bevestigt als roofrack eraf moeten halen. Dit kwam juist niet uit om er onder te rijden. (om de 1 of andere reden is de defender een paar millimeter hoger aan de passagier kant dan aan de bestuurder kant waardoor deze er rechts juist niet onder kon rijden :S


https://goo.gl/photos/69vYoZ3aW4Hw69jc8
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie