Personen wagen of ombouwen LV

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Personen wagen of ombouwen LV

Ongelezen bericht door zeerover »

Ik ben me aan het afvragen of onze 110 2007 defender niet beter omgebouwd wordt naar Lichte vracht. Waarschijnlijk wordt deze volgend jaar verkocht nadat we nog een reis doen Spanje-Portugal. Ik weet niet hoelang we nog kunnen ombouwen naar LV en ik denk dat de koper liever een lichte vracht heeft. Wat denken jullie?
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 627
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Personen wagen of ombouwen LV

Ongelezen bericht door Waldorf »

Er zijn inderdaad al politieke ballonnetjes opgelaten om de lichte vracht af te schaffen voor particulieren. Dat is nog iets anders dan niet meer kunnen ombouwen naar LV. Ombouwen zal nog wel lukken, en mensen zullen misschien meer kiezen om een 110 StaWa om te bouwen naar camper. Maar als je volgend jaar wil verkopen zou ik het zo laten. De koper kan dan nog zien wat hij doet. Het is ondertussen weer stil geworden rond het LV-verhaal.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Personen wagen of ombouwen LV

Ongelezen bericht door De Rob »

In het Waals gewest....is dat al in voege van geen lichte vracht meer voor partikulieren .
Rob
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Personen wagen of ombouwen LV

Ongelezen bericht door baudts »

OK ben maandag bij de keuring gepasseert en daar heb ik volgend verhaal gekregen:

je moet de DIV contacteren en daar vragen voor een herinschrijvijng waar ze de wagen categorie veranderen van N1 (lichte vracht) naar categorie naar AC station wagen. Eenmaal dat gebeurt is kan je de zetels n bouwen en bij de keuring passeren om opnieuw te keuren en passen zei de plaatsen aan.

Heb hierop de DIV gecontacteerd met als antwoord:
"Om dit aan te passen dient er dan eerst een correctie te gebeuren via de keuring. We hebben een aanvraag van de keuring nodig met de correctie daarop + vignet van de verzekeraar + de beide originele delen van het inschrijvingsbewijs."

Dus met andere woorden blijkbaar weten ze het zelf niet waar het proces begint :S

Wat ze juist bedoelen met het vignet van de keuring weet ik zelf niet :S
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Personen wagen of ombouwen LV

Ongelezen bericht door zeerover »

baudts schreef: di 24 mei, 2022 13:46 OK ben maandag bij de keuring gepasseert en daar heb ik volgend verhaal gekregen:

je moet de DIV contacteren en daar vragen voor een herinschrijvijng waar ze de wagen categorie veranderen van N1 (lichte vracht) naar categorie naar AC station wagen. Eenmaal dat gebeurt is kan je de zetels n bouwen en bij de keuring passeren om opnieuw te keuren en passen zei de plaatsen aan.

Heb hierop de DIV gecontacteerd met als antwoord:
"Om dit aan te passen dient er dan eerst een correctie te gebeuren via de keuring. We hebben een aanvraag van de keuring nodig met de correctie daarop + vignet van de verzekeraar + de beide originele delen van het inschrijvingsbewijs."

Dus met andere woorden blijkbaar weten ze het zelf niet waar het proces begint :S

Wat ze juist bedoelen met het vignet van de keuring weet ik zelf niet :S
Gelukkig is dat al in orde. :mrgreen:
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Plaats reactie