Zweedse LR garage van Björn Brouwers afgebrand

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Zweedse LR garage van Björn Brouwers afgebrand

Ongelezen bericht door Fetzl »

Omdat samenhorigheid geen kleur kent, posten we dit even hier.
Het staat iedereen vrij om er wat mee te doen (van de foto's wordt je niet vrolijk...)
=========================
Beste,
Ik herinner me nog de leuke activiteiten en het samenhorigheidsgevoel die mijn ouders samen met mijn broer en ik vroeger beleefden via de Land Rover Club. Bij mijn broer Björn is de microbe blijven hangen en hij is geëmigreerd naar Zweden (Enköping) om daar zijn eigen Land Rover garage uit de grond te stampen: https://www.facebook.com/GroundZero4wd
Zijn levenswerk is echter vorige week vrijdag 3 september volledig in de as gelegd. De garage, inclusief gereedschap, eigen wagens en die van klanten zijn totaal verwoest. Gelukkig zijn er geen zwaar gewonden gevallen, maar de materiele schade is aanzienlijk. Ondertussen werd er in Zweden via één van de klanten een GoFundMe pagina opgestart: https://www.gofundme.com/f/hjlp-ground- ... 3f95735195
Deze pagina is in het Zweeds geschreven, maar ik heb onderaan deze mail een vertaling geplaatst.
Vanuit België lijkt het of ik enkel hulpeloos kan toekijken, maar toen kwam ik op het idee om zoveel mogelijk Vlaamse Land Rover eigenaars te bereiken en te vertellen over de GoFundMe pagina. Zou het mogelijk zijn om deze mail onder uw leden te delen. Ik hoop dat de Land Rover eigenaars van vandaag nog diezelfde verbondenheid voelen als pakweg 25 jaar geleden en er misschien iemand een kleine bijdrage wil schenken. Als is het maar 1 iemand, dan heb ik toch het gevoel iets te hebben kunnen doen.
Ter info, de donatie wordt in Zweedse Kroon gedaan. Ruw geschat komt 1 euro overeen met 10 Zweedse Kroon, maar ik raad aan dat diegene die wil doneren zelf de wisselkoers even nakijkt.
Alvast bedankt.
Ik wens u en de club nog vele fijne activiteiten toe.
Met vriendelijke groeten,
Bianca Brouwers.

Vertaling van de tekst op de GoFundMe pagina
Ground Zero 4WD en zijn eigenaar Björn Brouwers zijn al een aantal jaren veruit de meest competente monteur die Land Rover-Zweden heeft gezien. Naast schoon werk, tegen zeer fatsoenlijke uurkosten, moet worden opgemerkt dat hij altijd buitengewoon genereus is geweest met advies en ondersteuning via de telefoon en internet aan degenen onder ons die zijn getroffen door storingen en andere problemen met onze auto's . Velen, misschien zelfs de meesten van jullie die hier rondhangen, kennen Björn.
Vandaag, 3 september, slechts een dag nadat Björn en Rachael op vakantie waren gegaan, brandde het pand tot de grond toe af. Daarmee verdwenen niet alleen klantnummers, maar ook hun eigen auto's, speciaal gereedschap, foutcodelezers etc etc.
Er is geen verzekering ter wereld die dit alles kan dekken en op dit moment weet Björn niet of hij zijn bedrijf weer zal kunnen opstarten. Ik denk niet dat wij in de Zweedse Land Rover-gemeenschap het ons kunnen veroorloven om de bron van GZ4WD te verliezen, en daarom probeer ik nu dat probleem op te lossen. Ik begin met duizend Kroon te doneren, en als slechts de helft van de leden van de Zweedse Land Rover Club hetzelfde doet, hebben we het doel dat ik heb gesteld al overschreden. Maar als u niet in de gelegenheid bent voor dat soort som - zet wat u kunt. Elke Kroon wordt geteld.
Nu lossen we dit op!
=============================
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Zweedse LR garage van Björn Brouwers afgebrand

Ongelezen bericht door Peter Puma »

De GoFundMe link werkt niet?
Dit zou de juiste moeten zijn.

https://www.gofundme.com/f/hjlp-ground- ... e=customer
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Zweedse LR garage van Björn Brouwers afgebrand

Ongelezen bericht door Fetzl »

Peter Puma schreef: di 14 sep, 2021 00:26 De GoFundMe link werkt niet?
Dit zou de juiste moeten zijn.

https://www.gofundme.com/f/hjlp-ground- ... e=customer
copy paste gedoe... aangepast

tnx for info
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Zweedse LR garage van Björn Brouwers afgebrand

Ongelezen bericht door Vogler »

Jezus, wat een enorme brand en trieste beelden, doet zeer om te zien. Daar zijn véél dromen in rook opgegaan.
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Zweedse LR garage van Björn Brouwers afgebrand

Ongelezen bericht door De Rob »

1Zweedse Kroon is 0,0098 €.
Eer dat hij dat sommeke (Zkr 500.000) bij mekaar heeft gesprokkelt waar hij terug mee kan beginnen..... :think:
Heel erg wat em meemaakt.Pas een dag op verlof vertrokken.De zweedse politie onderzoekt de zaak.
Rob
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Zweedse LR garage van Björn Brouwers afgebrand

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Het is 0,098 (0,1 zeg maar) € voor 1 Zweedse Kroon.
Dus hij is op zoek naar 50.000€.

Ze hebben nu ca 8500€ bij elkaar ...

Dikke miserie ginder
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
elbekko
Berichten: 111
Lid geworden op: di 15 jul, 2008 14:29
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Boutersem
Contacteer:

Re: Zweedse LR garage van Björn Brouwers afgebrand

Ongelezen bericht door elbekko »

Pijnlijk om te zien, hij heeft mij begin dit jaar nog geholpen om mijne Range terug in België te krijgen nadat de boite het had begeven in Uppsala.

Vriendelijke mens, en het was een heel goed uitgeruste garage.
Ben
Range Rover P38a '99, 4.6 HSE
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Zweedse LR garage van Björn Brouwers afgebrand

Ongelezen bericht door Escape »

Beelden om stil van te worden (zeker voor mij)...
Ik hoop dat hij de moed vindt om terug te starten, al de rest valt op te lossen, hoe moeilijk ook.

Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Plaats reactie