Tuin aanpassingen

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Volgende week een schutting vervangen waar deuren in komen zodat ik op het eerste deel van mijn terras kan komen.
Vandaag bezig geweest oom mijn kippenren om te bouwen zodat ik aan de achterkant ook naar binnen kan en maak een groot deel vrij zodat er een schuur(tje) op kan staan later.

Verder doorsparen zodat ik aan het einde of het begin van volgend jaar 10.000,00 euro heb voor een opknapper. 8)
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

O ja, ik aas ergens nog steeds op deze: https://www.hofman.nl/auto/11413/land-r ... tionwagon/ Staat verschrikkelijk lang te koop inmiddels (raken ze niet aan de straatstenen kwijt) en zou er aan het einde van het jaar gewoon een zeer belachelijk laag bod op willen doen. Ik denk dan aan 5000 euro; Dan is er direct veel geld over om hem links gestuurd te maken.


Edit: Zojuist een mail verstuurd, moet deze even slim uitspelen. Ben benieuwd wat zijn absolute bodemprijs is, en dan ga ik er rag hard onder door. Dan wacht ik een aantal maanden (ruimte en dood vermogen kost veel geld) en ga er nog eens flink onder door. 8) Ik bedoel, wat maakt het uit... Zijn wel meer mooie LaRo's voor mij. En om eerlijk te zijn vind ik 5000,00 nog teveel voor deze wagen dus wil hem nog goedkoper.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Fetzl »

veel te duur voor de staat waarin ie is... en dan wellicht ook nog niet origineel ?
Staat 2.5 diesel in de specs, maar wel logo van V8 op de body ?

maar is aanbod van garage he... die hebben er vaak niet zo'n probleem mee dat ie lang blijft staan.
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 627
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Waldorf »

:problem: Iemand heeft de originele V8 vervangen door een niet-LR diesel.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Vogler »

Dat ziet me er toch geen V8 uit op de foto's?
Lijkt idd veel geld. Ik vraag me af hoe die zo is kunnen verweren. Misschien een zuiders verleden met veel zon en, wie weet, een hard chassis en bulkhead?
De groeiende export naar de VS is volgens mij wel de prijzen van old timer defenders aan het opjagen.
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

In eerste instantie had ik wel wat leuks gevonden voor een 6.500 maar dat is dus nu allemaal al over de 10.000 gegaan. Mij is opgevallen dat de prijzen afgelopen oktober/november nog redelijk waren. Begin januari ging alles al met 2.500 omhoog en nu is het inmiddels allemaal een 5.000 omhoog gegaan. Ergens is het gewoon schrikbarend geworden dat de Defenders zo verschrikkelijk duur zijn geworden, maar ook de jongere versies zijn een stuk duurder geworden.

Af en toe vraag ik mij dan ook af of het nog wel een haalbare kaart is op dit moment, zo zou dit voorbeeld voor het chassis en wat onderdelen interessant kunnen zijn, maar idd er ligt een verkeerde motor in en hij is rechts gestuurd wat hem ook zeer onaantrekkelijk maakt (nog afgezien van de overige schade). Hij kan nog interessant zijn als ik er een OM603 in ga leggen die mij compleet met automaat 750 euro kost (hoewel ik liever geen automaat wil hebben), ik heb dan wel een blok die met goed onderhoudt nog een 5 ton+ kan draaien.

Zou ik voor een Range, Discovery of FreeLander gaan.... Tja die dingen zijn gewoon niet zo duur en is er een zeer ruim aanbod; maar het is geen Defender

Al met al, wachten en hopen dat ik eind van het jaar wat tegenkom of begin volgend jaar (mits ik al niet een echt goede exemplaar voor een redelijk bedrag kan vinden op termijn).
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door dvaerden »

Als ik de buitenkant van die 110 zo zie, wil ik niet weten hoe de onderkant, het schutbord, deurframes, ... er uitzien. Sommige noemen het patina, ik noem het een auto die er zwaar verwaarloosd uitziet.
De lagere prijsklasse heb ik geen idee van, maar heb juist de indruk dat Defenders in de prijsklasse van "kopen en rijden" of met hooguit wat kleine gebreken gemiddeld terug wat in prijs beginnen te dalen (al blijven ze idioot duur). Al baseer ik me ook maar enkel op wat ik voorbij zie komen, ben het niet bepaald gericht aan het volgen.

Ik snap dat een deel van de hobby/het plezier in het sleutelen en/of restaureren zit, maar je moet ook niet onderschatten hoeveel geld daar ook nog eens inkruipt. Zeker als ik kijk wat bepaalde carrosseriedelen van een Defender in redelijk staat tegenwoordig moeten kosten. Je kan een snotrot exemplaar kopen voor relatief weinig geld, maar als je schutbord en deuren niet meer te herstellen blijken ben je datzelfde bedrag daar al terug aan kwijt.

Als je een RRC wilt voor de prijs van een "bodemprijs" Defender haal je je waarschijnlijk vooral een hoop roest in de nek. Discovery's beginnen ook steeds duurder te worden heb ik de indruk en ook dan moet je vooral handig zijn met een laspost en staalplaat. Maar voor één gemiddelde Defender koop je nog steeds een aantal redelijke Discovery's :lol: . Bij de goedkopere D1's en RRC's heb je twee waarschijnlijke opties: 1. er zit "wat" laswerk aan en 2. een vorige eigenaar heeft er al aan gelast. Mijn ervaring is dat het in geval 1 in 90% van de gevallen uit de hand loopt en je meestal ipv een paar plekjes een paar m² staalplaat kan gaan vervangen, in geval 2 is er 40% kans dat het ok is en 60% kans dat het om wat lapwerk gaat waarmee het eigenlijk alleen erger geworden is.

Freelander is kwestie van ieder zijn ding, maar dan koop ik me eerder (terug) een Suzuki :lol: .
Gebruikersavatar
stinus
Berichten: 48
Lid geworden op: di 08 feb, 2005 20:49
lrocb_lidnr: 619
Woonplaats: Kapellen

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door stinus »

Momenteel zit de defender, euh de classic dan, in de top 10 van in waarde stijgende wagens. Als je er eentje koopt, in orde houdt, maar ook gebruikt, ga je altijd je geld terug krijgen. Zoals je zelf ziet, wordt dit ook onmiddellijk in de markt weerspiegeld.

Rationeel is de prijs voor zo'n rijdende zeecontainer ridicuul, maar het is plezanter dan een spaarrekening en geeft een betere return on investment.
De nieuwe defender is trouwens even scheef geprijsd, als je bekijkt wat voor auto je er voor in de plaats krijgt.
Desalniettem gaan ze voorlopig nog als zoete broodjes over de toonbank.
volvo ergo sum
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Fetzl »

Het ding is dat deze niet in orde is.... eer je op dat punt bent dat ie zijn waarde behoudt, ben je al vele 1000-en eurietjes armer.... en of je die er ook weer uithaalt. 't is een hobby
stinus schreef: za 26 jun, 2021 08:53 Momenteel zit de defender, euh de classic dan, in de top 10 van in waarde stijgende wagens. Als je er eentje koopt, in orde houdt, maar ook gebruikt, ga je altijd je geld terug krijgen. Zoals je zelf ziet, wordt dit ook onmiddellijk in de markt weerspiegeld.

Rationeel is de prijs voor zo'n rijdende zeecontainer ridicuul, maar het is plezanter dan een spaarrekening en geeft een betere return on investment.
De nieuwe defender is trouwens even scheef geprijsd, als je bekijkt wat voor auto je er voor in de plaats krijgt.
Desalniettem gaan ze voorlopig nog als zoete broodjes over de toonbank.
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
stinus
Berichten: 48
Lid geworden op: di 08 feb, 2005 20:49
lrocb_lidnr: 619
Woonplaats: Kapellen

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door stinus »

Ja dat klopt, maar geen enkele defender of one ten in dit geval van 8900 euro is in orde.

Net zoals geen enkele porsche 911 van 15000 euro in orde is.

Ik zit zelf zopas met een 110 td5 in de verkoop, ttz ze staat alleen nog maar hier en bij de buren, ik schuif de grote wasbeurt voor een echte advertentie nog een beetje voor me uit (stiekem blijf ik natuurlijk nog lang met mijn 110 rond bollen)

Maar ik heb me ook even in de haren gekrabt om er een prijs op te plakken en rationeel bekeken kunt ge voor 20k euro wel een 20 keer betere auto kopen.
Maar als ik even door AutoScout24 en 2dehands.be scroll en vergelijk, bied ik de goedkoopste 15p td5 in deze staat aan. Het is dus een beetje relatief aan de vraag en het stilaan uitdunnende aanbod.
volvo ergo sum
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Totaal niet meer verwacht of aan gedacht, maar krijg zojuist een mail met een bedrag van 7500,00 als bodemprijs. :lol: Mooi laten staan en zie aan het einde van het jaar wel weer als die er nog staat. En dan is 5000,00 nog steeds meer dan genoeg, mits die niet door en door rot is.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Hard spelen en de hele zooi afgekraakt inclusief het bedrijf zelf. Max bod gedaan van 4000. Geen rooie cent meer waard.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Fetzl »

Steeksleutel schreef: do 15 jul, 2021 01:59 Hard spelen en de hele zooi afgekraakt inclusief het bedrijf zelf. Max bod gedaan van 4000. Geen rooie cent meer waard.
Wat win je er bij om het bedrijf af te kraken ?
De kans zit er dik in dat ze nu in een kramp schieten en 'em nog liever voor minder dan 4 k€ aan iemand anders laten dan aan jou.

Je had ook een bod kunnen doen van 4 k€ met een onderbouwde omschrijving waaróm ie slechts dát waard is.
Beslagen op het ijs komen zorgt voor meer goodwill dan "roepen en tieren"

Ik zal nooit een concurrent afkraken;
Wél mijn eigen sterktes in de verf zetten op zo'n manier dat de toehoorder zélf de minder kanten van de concurrent ontdekt
my 2 cents
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Hmmm dat is een compleet andere aanpak, dacht juist dat je wat harder moest spelen als het om bedrijven gaat die consumenten een poot willen uittrekken. Maar idd goede tip, kan nog steeds laag bieden en dan op een genuanceerde toon met onderbouwing. Weer wat geleerd
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Wel, ik heb het over een andere boeg gegooid (genuanceerd gehandeld) en 400 van de prijs af en twee uur terug en heb een leuke Doblo gekocht en een trekhaak van de sloop. Verder uit Duitsland een zooi voor nieuwe remvloeistof en etc + een nieuwe v snaar en waterpomp. Alles bij elkaar denk ik een 1700 euro plus de aanhanger.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Heel blij met de tip Fetzl, heeft mij echt goed geholpen! Ben van 1800 naar 1200 gegaan uiteindelijk(600 van de prijs af)
maar alsnog wel een beetje brutaal. Het ging om 50 euro mis en wou niet toegeven, hij vertelde een verhaal van inkoop onzin dus zij dat hij dan een slechte deal heeft gemaakt met inkoop. Ben heel netjes geweest met een vleugje van mij. Bedankt voor de goede tip voor onderhandelen!

Mijn “vader” was mee en begreep er niets van hoe snel het ging en echt sterk handelen. Hij kan dat niet en en is bang op heel veel manieren van handelen. Maar het was simpel en we hebben weinig gesproken en snelle handel, erg Leuk op deze manier. Mijn pa was totaal van slag over hoe snel het ging allemaal.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Fetzl »

Fijn zo !
Steeksleutel schreef: vr 16 jul, 2021 02:23 Heel blij met de tip Fetzl, heeft mij echt goed geholpen! Ben van 1800 naar 1200 gegaan uiteindelijk(600 van de prijs af)
maar alsnog wel een beetje brutaal. Het ging om 50 euro mis en wou niet toegeven, hij vertelde een verhaal van inkoop onzin dus zij dat hij dan een slechte deal heeft gemaakt met inkoop. Ben heel netjes geweest met een vleugje van mij. Bedankt voor de goede tip voor onderhandelen!

Mijn “vader” was mee en begreep er niets van hoe snel het ging en echt sterk handelen. Hij kan dat niet en en is bang op heel veel manieren van handelen. Maar het was simpel en we hebben weinig gesproken en snelle handel, erg Leuk op deze manier. Mijn pa was totaal van slag over hoe snel het ging allemaal.
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

SLK alarm systeem aangepakt en het euvel gevonden, ruiken, proeven, voelen en een beetje internet. Pc box uitelkaar gehaald en component bestellen en weer solderen. Garage houder en twee anderen konden het niet vinden. 8) ASS is super soms

Quad losgekregen en lopende en komt deze aankomende week naar mijn huis voor verder opknappen en dan de verkoop in.

Streed fichter mee naar huis en opknappen en de verkoop in (wil niet lopen en electronica zooi goed maken)

Twee Honda preludes ombouwen (maar doe zelf geen las werk, geen ervaring mee “te lang geleden”)

4 Jaguars waarvan 1 restaureren en de andere drie voor onderdelen en schroot.

Er is echt heel veel werk voor mij en mag een grote werkplaats verbouwen voor projecten.

Heel tof allemaal en kan overdag ook alleen aan de slag en verder heel veel ritten te gaan voor schroot of blokken en etc

Aanhanger ook binnen en mag morgen zelf banden verwisselen (onder begeleiding) en gratis betonplex platen voor opknappen

Verder weer heel veel super tips gekregen. En dan wachten tot ik ooit mijn handen aan Ferrari mag vuilmaken :shh:

Prachtige dag zo!
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Verder staan er nog tig auto’s (lambo, corvet, 5x Mercedes, twee chevvy bussen, onbekende Amerikaanse dingen en motoren en etc etc.) Allemaal losse blokken en bakken en en en en.... alles voor opknappen en deels verkoop of onderdelen en sloop. Staan nu meer dan 30 auto’s, en weet ik het was aan ander spul. Ik kan mijn lol dus niet op! Maar ik doe alles gratis zodat hij een 110 of 130 voor mij regelt.

Niet te vergeten dat ik in dikke Amerikaanse bakken kleine stukjes mag rijden op den duur. (Maar dat is nog niet afgesproken en ga mijzelf eerst bewijzen).

Zal af en toe foto’s plaatsen.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

3 x Pontiac sport (weet model zo niet) klaar staan voor het maken van twee goede. Zelf geen banden gezet en eerst goed afkijken en vragen. Maar binnenkort tof te gaan

Geen tweede hands banden op de aanhanger maar gloed nieuwe banden gekregen voor nop :shock:. Verder de inrit leeghalen met extreem veel onderdelen en al een deel mooi schoon en netjes. Doe het ook een beetje voor zijn Meis lief. Verder leer ik heel veel van iedereen wat echt super is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Vandaag heel veel opruimwerkzaamheden gedaan en snoeien. Hier lagen allemaal uitlaten, benzine veegmachine, motorblok, en weet ik veel hoeveel losse onderdelen. En uiteraard heel veel rangschikken ondertussen. Uiteraard niet vergeten heel veel snoeiwerk van bramen en bomen, kan nu zonder bukken er weer langs aan alle kanten.

Zojuist (ben net thuis) een kleine les over bougie kabels en kabels om te testen. Hij heeft allemaal koppelstukken en daardoor een Clio weer goedlopend gekregen, dus weer kennis geleerd voor mijn toekomstige LaRo.

Later deze week leren lassen (afkijken) aan een dorpel die niet meer dan 30% rot mag zijn voor APK keuring. :thumbup:

Vergeten om een voor foto te maken dus moet er even op letten volgende keer (wel vragen of dat ook mag) En ik haat 7blad. Verder mocht ik een sleutel van het huis krijgen, maar dat wil ikzelf niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Zaterdag motorkap voor een defender ophalen (morgen eigen andere “busje” klaar, knipperlicht unit was stuk), en dan doorrijden naar Rotterdam voor een comp. Pomp van 500L om op een 500 liter tank te monteren, kan ik ook een beetje groter straal werk doen.

Verder veel week aan de garage waaronder totaal ombouw stroom aanleggen met kracht erbij. En machines verplaatsen en stellingen bouwen plus een hoop ander week. Maar de motorkap is gelukkig eindelijk geregeld :lol: erg blij mee en voor een net bedrag.


Verder wat handel in de pijplijn, maar moet dat geld nog verdienen door te werken en het mogen verkopen van heel veel spullen. Wat ik goed verkoop kan ik ook een beetje aan verdienen (maar heb dat bod nog niet aangenomen) omdat ik al speciale spullen thuis heb liggen.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Tuin aanpassingen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

:D Wel, knipperlicht unit, airbag, stuur gebeuren en een hijack weer wat over geleerd. Mooi om te leren voor mijn eigen project en leer ondertussen heel veel mensen kennen met allemaal specifieke expertise in ruil voor dingen uitzoeken en meehelpen.
His name shall be: Lullaby
Plaats reactie