Kan er iemand met een groene nummerplaat mijn Defender naar de keuring brengen?

Heb je iets gekocht aan de andere kant van het land en je kunt er zelf niet om, stel hier dan je vraag
Constant
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 07 mar, 2021 10:12
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Zaffelare

Kan er iemand met een groene nummerplaat mijn Defender naar de keuring brengen?

Ongelezen bericht door Constant »

Hoi,

Ik ga mijn pas gekochte Defender van 2002 ombouwen naar een licht vracht. Deze is nog niet ingeschreven op mijn naam.

Vóór ingebruikname moet de Defender worden voorgereden in een keuringsstation voor een administratieve keuring en weging. Voor mij is dat in Sint-Denijs-Westrem (of Wondelgem). Probleem is dat ik geen nummerplaat op eigen naam heb en er dus niet zelf mee naar de keuring kan.

Ik zoek iemand met een garageplaat die dat voor mij kan doen of die de platen wil lenen.

Alvast bedankt voor de feedback.

Grtn,

C
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Kan er iemand met een groene nummerplaat mijn Defender naar de keuring brengen?

Ongelezen bericht door Henk »

Zoek eens op 2dehands.be, daar ga je mensen vinden die die service aanbieden
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Kan er iemand met een groene nummerplaat mijn Defender naar de keuring brengen?

Ongelezen bericht door Fetzl »

Je vraag doet mij vermoeden dat de wagen uitgeschreven was en zonder "keuring voor verkoop" is overgenomen ?
Want anders kon jij die toch gewoon inschrijven, plaat aanvragen en daarna voor een weging LV gaan ?
of zie ik het verkeerd ?

Praktisch: gewoon even bij een lokale garagist binnenwippen -
de meeste willen dat wel doen... tegen betaling en zonder garantie op slagen
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Kan er iemand met een groene nummerplaat mijn Defender naar de keuring brengen?

Ongelezen bericht door De Rob »

Fetzl schreef: ma 15 mar, 2021 17:53 Je vraag doet mij vermoeden dat de wagen uitgeschreven was en zonder "keuring voor verkoop" is overgenomen ?
Want anders kon jij die toch gewoon inschrijven, plaat aanvragen en daarna voor een weging LV gaan ?
of zie ik het verkeerd ?

Praktisch: gewoon even bij een lokale garagist binnenwippen -
de meeste willen dat wel doen... tegen betaling en zonder garantie op slagen
Ja dat is het probleem als ge een garage plaat met eigenaar moet huren.Als uw wagen wordt afgekeurt kan dieje mens nog eens terug en kost het u nog eens geld..
Tegenwoordig bent ge niet zeker meer als ge met een 4x4 op de tc buitenkomt met van de eerste keer groen.Het is echt erg aan het worden.
Rob
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Kan er iemand met een groene nummerplaat mijn Defender naar de keuring brengen?

Ongelezen bericht door Fetzl »

voor keuring Disco vorig jaar had ik ook garage gevraagd. Die zijn er mee geweest en was afgekeurd.
In die "kost" was een 2e bezoek voor herkeuring voorzien... heb i uiteindelijk niet gebruikt, maar toch
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Constant
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 07 mar, 2021 10:12
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Zaffelare

Re: Kan er iemand met een groene nummerplaat mijn Defender naar de keuring brengen?

Ongelezen bericht door Constant »

Hoi,

Inmiddels een lokale garage gevonden die dat wel wenst te doen... Gezien groene platen niet uitgeleend morgen worden, gaat de garagist zelf. Voordeel is ook dat ze op voorhand timeslots nemen en je dus geen 3 à 4 weken op een afspraak moet wachten.

Ter volledigheid nog even de kostprijs:
55 EUR om te gaan
50 EUR voor gebruik van de platen
30 à 40 EUR voor een quick check van bv. de lichten

Voor 150 EUR dus geregeld... nu nog hopen dat de keuring OK is.

Grtn,

C
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Kan er iemand met een groene nummerplaat mijn Defender naar de keuring brengen?

Ongelezen bericht door Fetzl »

da's ook ongeveer wat ik heb betaald....
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
yabba
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 29 dec, 2008 13:36
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Laakdal

Re: Kan er iemand met een groene nummerplaat mijn Defender naar de keuring brengen?

Ongelezen bericht door yabba »

Voor 70€ kan je als particulier ook een "nationale nummerplaat " aanvragen, ook groen :D , en 20 dagen geldig om je auto voor de keuring aan te bieden. (wel niet verlengbaar)
Aquila non captat muscas

Proud Belgian member of the Ychcya2pdthf-club
Plaats reactie