LANDROVER 90 Restauratie mechanieker project

Wat staat er nog bij de diverse leden in ontwikkeling
Jord_TJ200Tdi
LROCB-Member
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 02 nov, 2015 17:40
lrocb_lidnr: 1458
Woonplaats: Marcq (Edingen)
Contacteer:

LANDROVER 90 Restauratie mechanieker project

Ongelezen bericht door Jord_TJ200Tdi »

Hallo,
Ik heb een land rover 90 (2.5TD) met kapotte motor (gebarsten cullas) gekocht een aantal jaar geleden, met het idee deze te restaureren.
Maar ik vind de tijd niet meer om het zelf te doen. De basis/Chassis is nog in goede staat (enkel wat laswerk vooraan), de deuren en firewall hebben ook de gekende problemen en zijn op te lassen. Verder is de carrosserie nog mooi en gaaf.
Ik heb links en rechts al wat onderdelen kunnen opkopen om deze naar mijn zin te bouwen en op te maken.

Ik heb een mooi draaiende 200Tdi discovery als donorwagen, waarvan ik de servopomp / motor en de schijfgeremde achteras zou willen overbouwen. verder nog vele onderdelen om deze verder op te knappen (zetels/traanplaat/velgen/silentblocs/remklauwen...)
Kortom een leuk project dat staat te wachten om nieuw leven in te blazen.
Mijn idee is om deze om te bouwen naar een demonteerbare hardtop/cabrioversie met de halve deurtjes (heb ik reeds liggen).

Aangezien ik er gewoonweg de tijd niet meer voor vind en heb, zoek ik iemand met passie en kennis die de uitdaging zou willen of kunnen aangaan om deze op te knappen, voor of samen met mij. In mijn eigen atelier of bij jou. Uiteraard tegen de nodige vergoeding.


Als dit iets is waarmee jullie mij zouden kunnen helpen. hoor ik het graag.
0479/68.35.39 of jordythibaut@hotmail.com

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: LANDROVER 90 Restauratie mechanieker project

Ongelezen bericht door zeerover »

Mooi project. Reken er niet op dat een chassis met wat laswerk even sterk is als een nieuw chassis, bij mijn auto was dat echt een wereld van verschil. Ik zie ook dat het schutbord ook aan vernieuwing toe is. Voor de rest ga ik mee met jouw plan behalve de achteras met schijfremmen, dat mag niet en goed werkende trommelremmen remmen meer dan voldoende. Misschien nog een 200tdi defender versnellingsbak.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Jord_TJ200Tdi
LROCB-Member
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 02 nov, 2015 17:40
lrocb_lidnr: 1458
Woonplaats: Marcq (Edingen)
Contacteer:

Re: LANDROVER 90 Restauratie mechanieker project

Ongelezen bericht door Jord_TJ200Tdi »

De chassis op zich is goed en onverprutst. Het is enkel op de bumperbevestiging vooraan dat deze begint door te rotten.
Ik heb op mijn 200tdi 110, ook overgestapt van salisburry achteras naar disco 24splines as, om een locker te kunnen steken en tegelijk remschijven. Ik had met mijn trommels achteraan steeds problemen met ontluchten en slechte rem.
Ik vind geremd op schijven achteraan, toch een wereld van verschil en op de keuring nog nooit opmerking voor gekregen. Over de versnellingsbak op 1.2 of 1.4 verhouding twijfel ik idd nog, naar rijcomfort toe. Deze zou ook meer gebruikt worden voor baangebruik en sporadisch offroad.
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: LANDROVER 90 Restauratie mechanieker project

Ongelezen bericht door zeerover »

Tussenbak 1.4 zou ik zo laten maar de eindoverbrenging van de 5de versnelling moet aangepast worden. Bij een ongeval en een probleem met het PVG nummer zal de verzekering zich terugtrekken, het is niet omdat de keuring iets niet ziet dat het in orde is. Je moet je maar de vraag stellen, wat is het me waard? Een verzekeringsexpert zoekt naar trofeeën, ze kijken altijd eerst naar de staat van de banden en de remmen.
De ombouw van de motor en de versnellingsbak is ook niet 100% legaal maar komt overeen met het PVG nummer.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Jord_TJ200Tdi
LROCB-Member
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 02 nov, 2015 17:40
lrocb_lidnr: 1458
Woonplaats: Marcq (Edingen)
Contacteer:

Re: LANDROVER 90 Restauratie mechanieker project

Ongelezen bericht door Jord_TJ200Tdi »

@ zeerover, bedankt voor je reactie. Dit is idd wel iets waar ik rekening mee dien te houden. thx voor de feedback.
Plaats reactie