Omzetten van Lichte vracht naar personenwagen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Bobtail
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1434
Contacteer:

Omzetten van Lichte vracht naar personenwagen

Ongelezen bericht door Bobtail »

Mijn defender is 25 jaargewonden en is ingeschreven als lichte vracht.
Om van de keuringsperikelen af te zijn wil ik hem (opnieuw) omzetten naar personenwagen en dus als oldtimer inschrijven.
Heeft iemand hiermee ervaring?
Ik heb op forums gelezen dat dit enkel zou kunnen als hij ooit als personenwagen is ingeschreven, anderen zeggen dat het PVG nummer hetzelfde moet gebleven zijn.... kortom er is veel onduidelijkheid.

Greetz,
Bobtail
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Re: Omzetten van Lichte vracht naar personenwagen

Ongelezen bericht door De Rob »

Bobtail schreef:Mijn defender is 25 jaargewonden en is ingeschreven als lichte vracht.
Om van de keuringsperikelen af te zijn wil ik hem (opnieuw) omzetten naar personenwagen en dus als oldtimer inschrijven.
Heeft iemand hiermee ervaring?
Ik heb op forums gelezen dat dit enkel zou kunnen als hij ooit als personenwagen is ingeschreven, anderen zeggen dat het PVG nummer hetzelfde moet gebleven zijn.... kortom er is veel onduidelijkheid.

Greetz,
Bobtail
Als hij ooit personenwagen is geweest...wel ja.
Dezelfde pvg nr ..zekers niet.
Als wie hem ooit omgebouwd heeft naar LV...en destijds het pvg attest van PW en zilveren stickertje heeft bijgehouden ....zou het nu makkelijk hebben gehad .Gewoon naar de t.c er mee nadat de zetels er terug zijn ingebouwd.
Rob
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

Je zult naar een dealer moeten om dat geregeld te krijgen

gr, Henk

PS Welcome back :)
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Escape
lrocb_lidnr: 532
Contacteer:

Ongelezen bericht door Escape »

Sinds de laatste wijziging kan ook een lichte vracht ingeschreven worden als oldtimer vanaf 25 jaar. Dus als je de extra zitplaatsen niet per se nodig hebt, is er geen enkel probleem. ;-)
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Beerke
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 519

Ongelezen bericht door Beerke »

Escape schreef:Sinds de laatste wijziging kan ook een lichte vracht ingeschreven worden als oldtimer vanaf 25 jaar. Dus als je de extra zitplaatsen niet per se nodig hebt, is er geen enkel probleem. ;-)

Tenzij je in Wallonië woont, daar is het ondertussen 30 jaar voor alle voertuigen.
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Henk

Maar de wegentaks voor een oldtimer LV is veel meer dan van een personenwagen.
Dus beter omzetten, de kosten heb je er na een drietal jaar uit en eventueel kun je dan achteraan ook bankjes zetten mocht je dat willen
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Koen110
lrocb_lidnr: 0

Ongelezen bericht door Koen110 »

Ik zou hier graag even inpikken.. Heb momenteel een oldtimer LV die altijd al LV geweest is, en die ik ook nog eens geïmporteerd heb uit NL. Gisteren de wegenbelasting gehad, 148EUR.

Graag had ik in de toekomst hem omgebouwd naar personenwagen, dus echt de achter tub vervangen en zetels installeren. Is het mogelijk om die dan als personenwagen in te schrijven?
Henk

Als die motorisatie als Personenwagen bestaan heeft moet dat lukken.
Volgens mij kun je hem ook zo laten en omzetten naar personenwagen en later de zetels toevoegen

LROCB Afbeelding
Bobtail
LROCB-Member
Contacteer:

De bedoeling is om mijn defender aan te passen om zwaar offroad te kunnen rijden. Als ik hem als oldtimer geregistreerd krijg ben ik van de regeltjes verlost én van de de discussies bij de technische controle.
Wat moet ik precies doen om hem als oldtimer ingeschreven te krijgen, is dit louter een administratieve procedure of is er meer te doen?
En gelukkig, ik woon in Vlaanderen, Wezembeek Oppem, net op de rand :D

Greetz
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

Bobtail schreef:De bedoeling is om mijn defender aan te passen om zwaar offroad te kunnen rijden. Als ik hem als oldtimer geregistreerd krijg ben ik van de regeltjes verlost én van de de discussies bij de technische controle.
Wat moet ik precies doen om hem als oldtimer ingeschreven te krijgen, is dit louter een administratieve procedure of is er meer te doen?

Greetz

Net op de rand...Dan kunde toch bij de Franskiljons naar de keuring gaan. :think:
Gewoon naar de t.c en bij binnenkomst zeggen dat het voor Oldtimer keuring is.
Rob
Wolf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 316
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wolf »

Gaat dat pakken Rob? TC is regionale bevoegdheid, ik ben curieus of dat ze je in Wallonie zullen aanvaarden?
Penguin
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1396
Contacteer:

Ongelezen bericht door Penguin »

Wolf schreef:Gaat dat pakken Rob? TC is regionale bevoegdheid, ik ben curieus of dat ze je in Wallonie zullen aanvaarden?
Waarom niet?
Ik heb onze Def in Wallonië gekocht. Als ik nu aan mijn garage vraag om in mijn plaats naar de TC te gaan, waarom zou hij dat dan niet mogen?

Hoog tijd dat al die verschillen eens worden aangepakt.
Het is al erg genoeg dat een wagen in het ene EU land wel mag rijden, en in een ander EU land niet conform is, en in zo een klein land gaan ze het dan nog eens opsplitsen.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Wolf
LROCB-Member
Contacteer:

ik ben er toch heel curieus naar als jijzelf in Wallonie zou gaan of dat zou lukken.
Beerke
LROCB-Member

De Rob schreef:
Bobtail schreef:De bedoeling is om mijn defender aan te passen om zwaar offroad te kunnen rijden. Als ik hem als oldtimer geregistreerd krijg ben ik van de regeltjes verlost én van de de discussies bij de technische controle.

Greetz

Net op de rand...Dan kunde toch bij de Franskiljons naar de keuring gaan. :think:
Gewoon naar de t.c en bij binnenkomst zeggen dat het voor Oldtimer keuring is.
Rob
En wat is het verschil met in Vlaanderen naar de keuring te gaan?
Beerke
LROCB-Member

Wolf schreef:ik ben er toch heel curieus naar als jijzelf in Wallonie zou gaan of dat zou lukken.

Waarom denk je dat dat niet zou lukken? (of bedoel je specifiek voor die oldtimerkeuring? )
Ik ga (in Wallonië wonende en ingeschreven) naar de keuring in Vlaanderen.
Het enigste wat je kan tegenkomen is een waal die niet tegen Vlamingen kan en daardoor wat moeilijker doet.
Dat laatste is gelijk de reden waarom ik in Vlaanderen ga!
Onlangs nieuwe lpg installatie laten steken en daarmee naar de keuring in Werbomont geweest en afgekeurd (verboden tot verkeer).
De rolmeter van de keuring aldaar meet blijkbaar anders dan in Vlaanderen want volgens hun hangt mijn gastank te laag en is deze slecht geïsoleerd.
Dan maar rechtstreeks naar Geel gereden en daar was alles in orde!
Wolf
LROCB-Member
Contacteer:

goed om weten.
Bobtail
LROCB-Member
Contacteer:

Een update:

Zoals Escape hierboven vertelde is het sinds een tijdje mogelijk om een lichte vracht om te zetten naar old timer vanaf die 25 jaar is geworden.
Het enige wat je hiervoor moet doen is je wagen als old timer te laten keuren op de technische controle. Da's alles!
Op de site van GOCA staat in detail beschreven wat er wordt nagekeken en op welke manier dit gebeurt: http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-oldtimer

Volgende week ga ik naar de keuring in Vilvoorde. Iemand ervaring met die mannen?

Groet!
Henk

Als oldtimer lichte vracht blijf je dan wel dezelfde relatief dure wegentaks betalen (+/- 125€) terwijl een oldtimer personenwagen je veel minder kost

LROCB Afbeelding
Plaats reactie