Boskar, de details
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Boskar, de details
Blijkbaar is er veel interesse in onze Boskar, dus heb ik een foto verslag gemaakt voor de nieuwsgierige onder ons.
De unit is gebouwd bij http://globe-camper.com/ een bedrijf die actief is in Narbonne, Frankrijk.
Wij waren al een tijdje opzoek om onze Defender 130 om te bouwen tot camper, vorig jaar op de beurs in Duitsland te Bad Kissingen https://www.abenteuer-allrad.de de mensen van Globe leren kennen, daar ter plaatse een zeer goed gesprek gehad en hun levenswerk kunnen bewonderen.
Thuis gekomen, blijven dromen, blijven naar de foto’s kijken,… denk dat jullie dit gevoel wel kennen.
We zijn ook bij andere bedrijven gaan kijken zoals Matzker, Tom’s, Desert-Tec,…
Buiten de buitensporige prijzen zit je ook met de Belgische wetgeving, de meeste van die firma’s bouwen alles in 1 ruimte en dit mag niet bij ons, pickup moet pickup blijven.
Onze voorwaarden waren, comfortabel slapen met vier personen, koken, afwassen, … en dit alles binnen omdat winter reizen ook op de planning staan, een goede isolatie en een deftige verwarmingen horen hier uiteraard bij.
Er zijn wel wat kilometers gereden geweest voor we definitief beslist hebben, eerst zijn we naar La Roche gereden omdat er daar een jong bedrijf zit die op termijn Globe Camper gaat verdelen en omdat er daar juist één op onderhoud was vlug van geprofiteerd zodat mijn madam ze ook eens in real life kon bewonderen. Ze was meteen mee in het verhaal.
Dan ben ik samen met een vriend richting Narbonne gereden omdat ik het atelier wilde zien waar ze gebouwd worden en om de laatste punten te bespreken omdat zo iets via mail niet altijd vlot verloopt, daar waren we wederom onder de indruk van de kwaliteit en vooral de manier van werken en vooral de passie die erachter zit.
Dus offerte getekend, datum vast gelegd en thuis begonnen met de voorbereidingen.
Zo hebben we ze in Narbonne afgeleverd
4 weken later zo afgehaald
Het interieur:
Deur voorzien voor een Porta Potti
Weabasto koelkast met schuifdeur en schuiven om makkelijk toegankelijk te zijn van binnen en buiten.
Dan het buiten luik voor de buiten keuken, let vooral op de kast dit van binnen en buiten toegankelijk is wat zeer praktisch is.
Voor het elektrisch gedeelte was het een voor de hand liggende keuze, Landreiziger stond bovenaan onze lijst, eigenlijk was Martin de enige die erop stond.
Dus terug de baan op om alles te gaan bespreken en een datum vast te leggen.
Hier wat foto’s van zijn werk, de Boskar moet wel nog eens terug naar Dordrecht om verder afgewerkt te worden, nu alles staat erop maar er moet nog veel aangesloten worden.
We gaan beginnen met de batterijbak
Diep achter de batterijen zit nog een Victron acculadder weggestopt die met een stekken van buitenaf ingeschakeld kan worden.
Om alles in de gaten te kunnen houden deze monitor geïnstalleerd, geef ook de info van het zonnepaneel door.
De buitenverlichting werd ook grondig besproken omdat wij veel vrij kamperen, zijverlichting, achteraan een goeie werklicht, top verlichting en nachtverlichting.
Voor de zijkanten heb ik Labcraft S18 gekocht, is klein maar heeft veel licht
Werklicht achteraan is de Hella Seahawk geworden, deze heeft twee standen, het groot licht is geschakeld op de achteruit en het klein licht met een schakelaar te bedienen.
Op deze foto zie je ook mijn camera, MXN 22C Deze camera’s werken optimaal bij temperaturen tussen de -20°C en de +70°C. Ingebouwde automatische verwarming
die ingeschakeld zal worden onder 10 graden. Shockproof
10G.
Meteen ook een foto van het scherm, mooi ingebouwd en met een prachtig beeld.
De top verlichting
Dit is de stekker om de acculadder in te schakelen
Omdat de unit voor de Belgische wetgeving moet kunnen verwijderd worden van de Defender is deze stekker voorzien om de elektra af te koppelen.
Nog de kleine triestige lichten van de 130 vervangen door heldere LED verlichting.
Het paneel van 100 Watt, zeer mooi aangesloten met Blue Sea onderdelen.
Achteraan de cubby box nog wat USB stekkers en een omvormer
Onze zwarte doos, zeer handig om geen tafel en stoelen in de unit te moeten leggen.
We hebben 130 lt water mee verdeeld in twee tanks, één onder de achterbank en één in de unit
Brandstof hebben we in t het totaal 150 lt mee, in het subfarm zit een extra tank van 80 lt, deze vult mijn originele tank via de ontluchting.
Nog wat detail foto’s van de unit zelf
Dit zijn de panelen van buiten naar binnen, aluminium, isolatie 30mm, polyester.
Dak en vloer zijn 43mm geïsoleerd. De houten latten zitten erin verlijmd om alles na verlijming met schroeven aan elkaar te zetten.
Het dak under construction
Het geheel wordt dan nog eens met alu profielen en extra hoeken afgewerkt, dit alles is een zeer stevige constructie.
De deur scharnieren zijn ook sterke jongens
Vooraan komt er nog een koffer op het dak, extra verlichting, andere veren eronder, we zijn nog verre van klaar.
Landy
De unit is gebouwd bij http://globe-camper.com/ een bedrijf die actief is in Narbonne, Frankrijk.
Wij waren al een tijdje opzoek om onze Defender 130 om te bouwen tot camper, vorig jaar op de beurs in Duitsland te Bad Kissingen https://www.abenteuer-allrad.de de mensen van Globe leren kennen, daar ter plaatse een zeer goed gesprek gehad en hun levenswerk kunnen bewonderen.
Thuis gekomen, blijven dromen, blijven naar de foto’s kijken,… denk dat jullie dit gevoel wel kennen.
We zijn ook bij andere bedrijven gaan kijken zoals Matzker, Tom’s, Desert-Tec,…
Buiten de buitensporige prijzen zit je ook met de Belgische wetgeving, de meeste van die firma’s bouwen alles in 1 ruimte en dit mag niet bij ons, pickup moet pickup blijven.
Onze voorwaarden waren, comfortabel slapen met vier personen, koken, afwassen, … en dit alles binnen omdat winter reizen ook op de planning staan, een goede isolatie en een deftige verwarmingen horen hier uiteraard bij.
Er zijn wel wat kilometers gereden geweest voor we definitief beslist hebben, eerst zijn we naar La Roche gereden omdat er daar een jong bedrijf zit die op termijn Globe Camper gaat verdelen en omdat er daar juist één op onderhoud was vlug van geprofiteerd zodat mijn madam ze ook eens in real life kon bewonderen. Ze was meteen mee in het verhaal.
Dan ben ik samen met een vriend richting Narbonne gereden omdat ik het atelier wilde zien waar ze gebouwd worden en om de laatste punten te bespreken omdat zo iets via mail niet altijd vlot verloopt, daar waren we wederom onder de indruk van de kwaliteit en vooral de manier van werken en vooral de passie die erachter zit.
Dus offerte getekend, datum vast gelegd en thuis begonnen met de voorbereidingen.
Zo hebben we ze in Narbonne afgeleverd
4 weken later zo afgehaald
Het interieur:
Deur voorzien voor een Porta Potti
Weabasto koelkast met schuifdeur en schuiven om makkelijk toegankelijk te zijn van binnen en buiten.
Dan het buiten luik voor de buiten keuken, let vooral op de kast dit van binnen en buiten toegankelijk is wat zeer praktisch is.
Voor het elektrisch gedeelte was het een voor de hand liggende keuze, Landreiziger stond bovenaan onze lijst, eigenlijk was Martin de enige die erop stond.
Dus terug de baan op om alles te gaan bespreken en een datum vast te leggen.
Hier wat foto’s van zijn werk, de Boskar moet wel nog eens terug naar Dordrecht om verder afgewerkt te worden, nu alles staat erop maar er moet nog veel aangesloten worden.
We gaan beginnen met de batterijbak
Diep achter de batterijen zit nog een Victron acculadder weggestopt die met een stekken van buitenaf ingeschakeld kan worden.
Om alles in de gaten te kunnen houden deze monitor geïnstalleerd, geef ook de info van het zonnepaneel door.
De buitenverlichting werd ook grondig besproken omdat wij veel vrij kamperen, zijverlichting, achteraan een goeie werklicht, top verlichting en nachtverlichting.
Voor de zijkanten heb ik Labcraft S18 gekocht, is klein maar heeft veel licht
Werklicht achteraan is de Hella Seahawk geworden, deze heeft twee standen, het groot licht is geschakeld op de achteruit en het klein licht met een schakelaar te bedienen.
Op deze foto zie je ook mijn camera, MXN 22C Deze camera’s werken optimaal bij temperaturen tussen de -20°C en de +70°C. Ingebouwde automatische verwarming
die ingeschakeld zal worden onder 10 graden. Shockproof
10G.
Meteen ook een foto van het scherm, mooi ingebouwd en met een prachtig beeld.
De top verlichting
Dit is de stekker om de acculadder in te schakelen
Omdat de unit voor de Belgische wetgeving moet kunnen verwijderd worden van de Defender is deze stekker voorzien om de elektra af te koppelen.
Nog de kleine triestige lichten van de 130 vervangen door heldere LED verlichting.
Het paneel van 100 Watt, zeer mooi aangesloten met Blue Sea onderdelen.
Achteraan de cubby box nog wat USB stekkers en een omvormer
Onze zwarte doos, zeer handig om geen tafel en stoelen in de unit te moeten leggen.
We hebben 130 lt water mee verdeeld in twee tanks, één onder de achterbank en één in de unit
Brandstof hebben we in t het totaal 150 lt mee, in het subfarm zit een extra tank van 80 lt, deze vult mijn originele tank via de ontluchting.
Nog wat detail foto’s van de unit zelf
Dit zijn de panelen van buiten naar binnen, aluminium, isolatie 30mm, polyester.
Dak en vloer zijn 43mm geïsoleerd. De houten latten zitten erin verlijmd om alles na verlijming met schroeven aan elkaar te zetten.
Het dak under construction
Het geheel wordt dan nog eens met alu profielen en extra hoeken afgewerkt, dit alles is een zeer stevige constructie.
De deur scharnieren zijn ook sterke jongens
Vooraan komt er nog een koffer op het dak, extra verlichting, andere veren eronder, we zijn nog verre van klaar.
Landy
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
Ik sta te popelen om dit eens in real live te kunnen bekijken
Het ziet er in elk geval heel ferm uit
Het ziet er in elk geval heel ferm uit
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
knap! knap! en mooi voorgesteld.
een fotoke van de slaap-inrichtingen?
een fotoke van de slaap-inrichtingen?
avatar = Hammerite-user.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Boskar, de details
Het is idd mogelijk om met vier volwassen te slapen, zal eens foto's van de bedden posten, is er dan nog veel plaats over, nee 1 per 1 in of uit het bed maar je gaat wel comfortabel slapen.
Wij reizen nog met twee of drie personen max, dochter zal geen 2 jaar meer mee gaan.
Er zijn gezinnen die met dit concept reizen met drie kinderen, deze slapen dan boven naast elkaar en de ouders beneden, dak gaat dan wel in de andere richting, zijwaarts open.
Als het bed boven uitgeschoven is kan je nog makkelijk aan tafel zitten om bv te lezen terwijl de andere al slaapt.
Wij reizen nog met twee of drie personen max, dochter zal geen 2 jaar meer mee gaan.
Er zijn gezinnen die met dit concept reizen met drie kinderen, deze slapen dan boven naast elkaar en de ouders beneden, dak gaat dan wel in de andere richting, zijwaarts open.
Als het bed boven uitgeschoven is kan je nog makkelijk aan tafel zitten om bv te lezen terwijl de andere al slaapt.
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
voor winter/slecht weer kamperen heb je ruimte nodig om natte kleren op te hangen en vooral te drogen en tevens de vochtigheid uit je slaapgerief te houden, dat zie ik als praktisch probleem met 4 personen.
Met 2 in onze 110 was de inboedel na een aantal natte dagen ne rommel van jewelste.
Met 2 in onze 110 was de inboedel na een aantal natte dagen ne rommel van jewelste.
avatar = Hammerite-user.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Boskar, de details
Dat klopt Willy, maar zoals ik schreef meestal ga het mijn vrouw en ik zijn, vier kan Is leuk maar niet meer praktisch...
Bedoeling is om met de standkachel de unit en de Defender te verwarmen, dat was ook zo met mijn hardtop, webasto heeft geïsoleerde buizen om buiten onder de auto te plaatsen om zo overal te komen.
Dan kunnen we de kleren en schoenen in de def drogen, dit werkt super, een grote droogkast
Bedoeling is om met de standkachel de unit en de Defender te verwarmen, dat was ook zo met mijn hardtop, webasto heeft geïsoleerde buizen om buiten onder de auto te plaatsen om zo overal te komen.
Dan kunnen we de kleren en schoenen in de def drogen, dit werkt super, een grote droogkast
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
succes ermee ; ik geef maar mijn ervaring na 16j. kamperen in/op/naast LR's.
avatar = Hammerite-user.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Boskar, de details
Dat mag, moet je zeker doen Willy, reis ervaring van andere interesseert mij zeer veel.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
Looking good! Wil hem nu wel in het echt bekijken
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
volgende praatcafe een demo op de parking, dan zoek ik nog eens ne chauffeur om da spel ook te kunnen bewonderen.
avatar = Hammerite-user.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
Mini "overland" treffen
De 5de op de 2de handsbeurs?
De 5de op de 2de handsbeurs?
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Boskar, de details
Heb nog eens een poging ondernomen om de slaap inrichting te fotograferen, niet zo makkelijk in zo’n kleine ruimte.
Het bed boven bestaat uit twee delen van 1 meter, uitgeschoven heeft dit een bed van 1.7m x 2.00, voeten naar de voorkant van de wagen anders heb je perskop…
Hier zie je mooi dat er nog veel ruimte aan de tafel is als het bed boven is opgemaakt
Er zijn twee zitbanken met een ruime tafel, deze wordt gebruikt om de beenruimte tussen de zetels dicht te leggen, kussen samen schuiven en je kan nog eens met twee personen slapen, in deze situatie wordt het wel heel krap en vraagt een goeie organisatie, voor ons niet zo belangrijk omdat we meestal maar met twee op stap zullen zijn, maar deze mogelijkheid moest er voor ons zijn.
Nog een poging gedaan om een panorama foto te maken, een beetje mislukt maar heeft toch een goed beeld van de ruimte
De tent die erin zit is vervaardigd door James Baroud, bekent van de daktenten
Het bed boven bestaat uit twee delen van 1 meter, uitgeschoven heeft dit een bed van 1.7m x 2.00, voeten naar de voorkant van de wagen anders heb je perskop…
Hier zie je mooi dat er nog veel ruimte aan de tafel is als het bed boven is opgemaakt
Er zijn twee zitbanken met een ruime tafel, deze wordt gebruikt om de beenruimte tussen de zetels dicht te leggen, kussen samen schuiven en je kan nog eens met twee personen slapen, in deze situatie wordt het wel heel krap en vraagt een goeie organisatie, voor ons niet zo belangrijk omdat we meestal maar met twee op stap zullen zijn, maar deze mogelijkheid moest er voor ons zijn.
Nog een poging gedaan om een panorama foto te maken, een beetje mislukt maar heeft toch een goed beeld van de ruimte
De tent die erin zit is vervaardigd door James Baroud, bekent van de daktenten
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brasov, Roemenie
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
lekker vet.....
Jammer dat ze geen Engels kunnen die Fransen.
Heb nog een 130 projectje, maar de afstand om eens een klapke te gaan doen is wat ver he.
Hopelijk kan ik hem deze zomer eens live zien.
Gr.
Ides
Jammer dat ze geen Engels kunnen die Fransen.
Heb nog een 130 projectje, maar de afstand om eens een klapke te gaan doen is wat ver he.
Hopelijk kan ik hem deze zomer eens live zien.
Gr.
Ides
- Yohani
- LROCB-Member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
- lrocb_lidnr: 64
- Woonplaats: Putte (Mechelen)
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
Ziet er knap uit
Waar heb je die led achterlichten gehaald en rond welke prijs zitten die? Want wil op termijn de achterlichtunits op die van mij vervangen (geven gemakkelijk slecht contact).
PS die haken om je dak mee vast te zetten: neem daar maar reserve van mee. Had er dergelijke op een Toyota Hilux met vaste unit met een vergelijkbaar dak (maar ging volledig recht omhoog), ik was er op een reis van 4 weken al eentje kwijt... .
Yohani
Waar heb je die led achterlichten gehaald en rond welke prijs zitten die? Want wil op termijn de achterlichtunits op die van mij vervangen (geven gemakkelijk slecht contact).
PS die haken om je dak mee vast te zetten: neem daar maar reserve van mee. Had er dergelijke op een Toyota Hilux met vaste unit met een vergelijkbaar dak (maar ging volledig recht omhoog), ik was er op een reis van 4 weken al eentje kwijt... .
Yohani
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
- Fetzl
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
@Landy: kan je specs eens posten van de camera en het schermpje ?
is het puur camera of zitten er ook van die geleide-lijnen op
zelfmontage of door Landreiziger ?
ben op zoek naar een goed systeem en dit is wel mooi ingebouwd zeg
is het puur camera of zitten er ook van die geleide-lijnen op
zelfmontage of door Landreiziger ?
ben op zoek naar een goed systeem en dit is wel mooi ingebouwd zeg
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Boskar, de details
yohani, die haken draaien idd makkelijk rond maar ik zal ze nog vast zetten met een borgmoer om het verliezen hopelijk te vermijden
Fetzl, Camera en scherm door Landreiziger geleverd en geplaatst
Is geen goedkoop cameraatje http://shop.global.nl/assortiment/camer ... amera.html
Scherm is door Liz ingebouwd in de zonneklep, welke weet ik niet maar ik heb super mooi beeld en in combinatie met deze camera zie ik heel breed dicht achter de auto en heel ver in de straat, veel beter dan mijn vorige setup die hier nu licht te slingeren
Fetzl, Camera en scherm door Landreiziger geleverd en geplaatst
Is geen goedkoop cameraatje http://shop.global.nl/assortiment/camer ... amera.html
Scherm is door Liz ingebouwd in de zonneklep, welke weet ik niet maar ik heb super mooi beeld en in combinatie met deze camera zie ik heel breed dicht achter de auto en heel ver in de straat, veel beter dan mijn vorige setup die hier nu licht te slingeren
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
Goed spel, maar dat is toch niet de prijs die je betaald heb? (hoop ik)
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Boskar, de details
Daar zijn oplossingen voor en Skander spreekt toch een aardig woordje Engels hoorIdes schreef:
Jammer dat ze geen Engels kunnen die Fransen.
Altijd welkom hé da weet je, de Boskar zal ook wel eens bij jullie kunnen passerenIdes schreef:
Hopelijk kan ik hem deze zomer eens live zien.
Nu als je iets wil weten, wij hebben er toch redelijk wat tijd en studie in gestoken, ben er zelfs een job aangeboden geweest, jammer dat het zo ver is anders werkte ik nu bij Globe Camper
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
- Yohani
- LROCB-Member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
- lrocb_lidnr: 64
- Woonplaats: Putte (Mechelen)
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
Leuk filmpje
En hoe vallen de ervaringen mee nu je er al wel een paar keer mee onderweg geweest bent (veronderstel ik)?
Ik ga met mijn camper in April naar onderstaande treffen, zou mooi zij als er nog een paar Land Rover campers bijstonden:
Yohani
En hoe vallen de ervaringen mee nu je er al wel een paar keer mee onderweg geweest bent (veronderstel ik)?
Ik ga met mijn camper in April naar onderstaande treffen, zou mooi zij als er nog een paar Land Rover campers bijstonden:
Yohani
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Boskar, de details
Staat genoteerd.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Boskar, de details
Ervaringen zijn positief, enkel wat veel condens bij het winter kamperen maar dat is normaal, ga waarschijnlijk nog een dakraam installeren om nog beter te kunnen ventileren bovenaan en zo het vocht te verdrijven.
Deze zomer gaan we er geen last van hebben daar we naar het zuiden trekken
Treffen staat in de agenda
Deze zomer gaan we er geen last van hebben daar we naar het zuiden trekken
Treffen staat in de agenda