Elektriciteit

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
defender90
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 05 apr, 2006 21:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: 3920 LOMMEL

Elektriciteit

Ongelezen bericht door defender90 »

Als ik mijnen Def een weekje laat staan is steeds de batterij leeg! Vandaag heb ik er eens een meterke tussen gehangen. Heb hem op 20A gezet en ik kreeg als waarde 0,30. Als ik dan de zekeringen 1 voor 1 verwijder, bleef de waarde hetzelfde tot ik de zekering van de radio verwijderde. Toen kreeg ik een waarde van nog maar 0,09. Dus zal ik daar de oorzaak moeten zoeken of is die waarde van 0.30 niet zo hoog?
Gebruikersavatar
sammels
LROCB-Member
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 23:29
lrocb_lidnr: 1160
Woonplaats: Wolvertem
Contacteer:

Re: Elektriciteit

Ongelezen bericht door sammels »

Het geheugen van een autoradio kan tot 0.3A verbruiken dus uw 0.21A verbruik is zeker niet abnornaal.
Batterij ver kapot?
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Elektriciteit

Ongelezen bericht door Kris »

Je hebt waarschijnlijk de beide voedingsdraden van de radio rechtstreeks aan de batterij aangesloten (via zekering natuurlijk) : 1 voedingsdraad moet id rechtstreeks naar de batterij (om geheugenverlies te vermijden) doch de andere voedingsdraad moet via het kontakt lopen.

0,3A ruststroom is veel te veel; da's bijna 8 Ah per dag.
Kris
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Elektriciteit

Ongelezen bericht door Wolf »

ik had ook maar 1 voedingsdraad aangesloten, MAAAR moest daar dan rekening mee houden bij het afzetten van de radio (vb. lang op de power-off drukken), als ik dat niet deed bleef hij voortdurend in standby staan.
Op mijn 110 was de ruststroom kleiner dan 0.0A
(meter geeft maar 1 cijder na komma weer)
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
defender90
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 05 apr, 2006 21:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: 3920 LOMMEL

Re: Elektriciteit

Ongelezen bericht door defender90 »

Dat zal ik eens nakijken. Ligt zeker niet aan de batterij. Heb er pas een nieuwe in zitten. Zal echt wel aan het verbruik in rust liggen
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Elektriciteit

Ongelezen bericht door zeerover »

ruststroom mag nooit 80mA overschrijden. Normaal is dit zelfs minder dan 20mA dus 0,020A
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
defender90
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 05 apr, 2006 21:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: 3920 LOMMEL

Re: Elektriciteit

Ongelezen bericht door defender90 »

Zal tijdens het weekend eens kijken wat er allemaal op die ene zekering zit. probleem moet dus daar liggen.
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 860
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Elektriciteit

Ongelezen bericht door baudts »

Kris schreef:Je hebt waarschijnlijk de beide voedingsdraden van de radio rechtstreeks aan de batterij aangesloten (via zekering natuurlijk) : 1 voedingsdraad moet id rechtstreeks naar de batterij (om geheugenverlies te vermijden) doch de andere voedingsdraad moet via het kontakt lopen.

0,3A ruststroom is veel te veel; da's bijna 8 Ah per dag.
is deze voeding niet gwn om er voor te zorgen dat hij met het contact opstart? want ik heb gwn 1 directe voeding na de batterij maar moet de radio wel apart opstarten nadat de wagen is gestart :s
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Elektriciteit

Ongelezen bericht door Kris »

baudts schreef:
Kris schreef:Je hebt waarschijnlijk de beide voedingsdraden van de radio rechtstreeks aan de batterij aangesloten (via zekering natuurlijk) : 1 voedingsdraad moet id rechtstreeks naar de batterij (om geheugenverlies te vermijden) doch de andere voedingsdraad moet via het kontakt lopen.

0,3A ruststroom is veel te veel; da's bijna 8 Ah per dag.
is deze voeding niet gwn om er voor te zorgen dat hij met het contact opstart? want ik heb gwn 1 directe voeding na de batterij maar moet de radio wel apart opstarten nadat de wagen is gestart :s
Dat kan correct zijn : rechtstreekse voeding trekt de ampères doch de kontaktdraad schakelt alles af (behalve geheugenverliesbescherming). Zou effe in't electrisch schema moeten duikelen maar wat je schrijft is logisch.
Kris
Plaats reactie