Werkplaatsje

Wat staat er nog bij de diverse leden in ontwikkeling
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Werkplaatsje

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Beste Leden,

Omdat ik nog geen plek heb om aan Land Rover onderdelen te klussen, is het eerst tijd om dit voor elkaar te maken. Mijn ruimte is zeer beperkt (2 bij 3 meter) en moet zo optimaal mogelijk benut worden. De doelstelling is om het compact, functioneel en overzichtelijk te maken. Met beperkte toelichting zal ik de foto's voor zichzelf laten spreken in dit onderwerp.

IMG_1372.JPG
IMG_1376.JPG
IMG_1394.JPG

Een langzaam en rustig project met heel af en toe een update als er weer iets is gedaan (of aangeschaft) wat de moeite waard is om te plaatsen via een foto (En dan ook alleen maar dat, wat direct met dit project te maken heeft).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Werkplaatsje

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Moge duidelijk zijn waarom aangeschaft voor het werkplaatsje :lol:
IMG_1703.JPG

Ondertussen een begin met de tegels die ik omdraai en tegel voor tegel waterpas sla (wil ik morgen afhebben op 1 hoekje na).
IMG_1705.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Werkplaatsje

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

1 keer de tegels opnieuw gelegd vandaag (lag te laag en zand tekort).
IMG_1777.JPG

Meermaals een poging gedaan om de compressor te laten zakken, maar past gewoon niet lekker in die hoek.
IMG_1784.JPG

4 poten en wat tussenbalken en keurig waterpas.
IMG_1778.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Steeksleutel op di 20 apr, 2021 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Werkplaatsje

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Gezaagd hout wat klaar lag op 1 pootje na (paar mm) perfect.
IMG_1779.JPG

Controleren of werkbanken waterpas liggen op elkaar en keurig voor mijn doen.
IMG_1780.JPG

Morgen basis verrolbare werkbank maken en zorgen dat deze er ook keurig tussen sluit.
IMG_1783.JPG

Morgen verder alle extra poten en tussen stukken maken waar mogelijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Werkplaatsje

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Heerlijk als je een rechte gaten moet hebben (voor de wielen).
IMG_1786.JPG

Apenkooi spelen in het schuurtje.
IMG_1788.JPG

Niet alles afgekregen wat ik wou, maar tevreden.
IMG_1791.JPG

Vrijdag weer verder met de rolbank :) Heb de slag nu te pakken en al het goede komt langzaam. Als het dan meezit en er hulp is, kan ik zaterdag of zondag de platen op maat zagen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Werkplaatsje

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Inmiddels wacht ik nu al heel lang op hulp wat maar niet komt, dus morgen maar creatief met tuintafels aan de slag die ik bij de buren heb weggehaald zodat ik het zelf kan doen. Het zal wel onhandig gaan worden met een creatieve opstelling, maar het zal lukken. 3 tuintafels, een stelling op maat maken voor de zaagtafel en wat stoeptegels om dingen op de juiste hoogte te krijgen. We zullen het morgen zien :P

IMG_1823.JPG

Edit 14.30 : Werkt 8) Niet perfect, maar het werkt. Achterste blad is in elk geval op maat.
IMG_1825.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Werkplaatsje

Ongelezen bericht door dvaerden »

Heb je achteraf niet veel aan, maar als je thuis zo'n platen zelf op maat wil zagen ben je in mijn ogen beter af met een invalzaag met geleider (al kan een lange metalen lat ook al genoeg zijn). Veel breder toepasbaar, pakt minder plek in en is zeker als je alleen werkt veel hanteerbaarder. Zeker in vergelijking met zo'n klein huis-tuin-en-keuken zaagtafeltje. Zo'n zaagtalfeltje kan leuk zijn voor het kleinere werk en smalle stroken, maar is al snel heel onhandig bij grotere stukken.
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Werkplaatsje

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Ik heb hem met de doelstelling gekocht om mijn kippenhok te kunnen veranderen, maar ook met de gedachte dat ik hem dan direct ook kan gebruiken voor het schuurtje. Handcircelzaag heb ik daarom ook bewust niet gekocht. Maar gelukkig is het allemaal gelukt en ook nog zeer mooi recht en kan weer verder. :D Had wel bijna een blunder gemaakt door vanuit een verkeerde kant te tekenen :oops: Gelukkig drie keer nameten alles en kwam er ineens achter dat er iets niet klopte.


Afijn, vandaag en morgen lekker verder.
IMG_1828.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Werkplaatsje

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

1 paal in de hoek op de rollende werkbank net te hoog, dus even een paar mm inkorten. Rolbank zelf moet nog verder in elkaar en verstevigd worden (scharen, hoekbeugels, middenplank en op elke manier waterpassen immers staat hij nog scheef op dit moment). Ik heb nog geen extra verstevigen aan bladen er op, anders smeer ik ze er direct onder voordat ik ze kan lakken. Ik gooi er later de extra platen op zodat ik nu ook weer ondertussen verder kan en heb ze ook niet vast zitten voorlopig (kan ook niet omdat ik nog dingen moet doen).

Al met al nog van alles te doen, maar het gaat wel goed komen 8)

IMG_1841.JPG
IMG_1840.JPG

De houten achterwand komt nog 2cm naar voren i.v.m. leidingen en lucht gebeuren (en ik wil ze van de muur of zodat het blijft luchten). Op het hout gedeelte kunnen ook wat zware bakje's met schroeven komen of houders voor zwaar gereedschap. Op de zwarte achterwanden komt licht gereedschap en anders boor ik door een gat om een beugel te gebruiken die aan de muur zit.

Het blad van de rolwerkbank moet nog met een 5 streep ingekort worden omdat er nu maar 2 streep is wat te weinig is om hem er makkelijk uit te kunnen trekken. Maar tot nu toe is alles net een mm of wat te groot wat ik ook bewust doe. Verder komt het frame nog naar voren zodat deze op de hoekpalen aansluit. Het werkblad stukje van 80x80 komt dan ook in lijn. Maar dat lijkt mij ergens ook wel logisch dat ik dat niet hoef uit te leggen.

Tot nu toe heb ook geen noemenswaardig houtafval of plaatafval (en wat over is ben ik ook nog weer direct nodig). De laden en kasten komen nog steeds perfect uit en alles blijft symmetrisch en straks ook nog mooi in kleur. Ik ben dus erg tevreden en heb amper een foutje gemaakt waar ik erg blij mee ben. storend foutje is 1 tegel die net te hoog ligt, dus die moet even klappen krijgen. :P Verder een paar week terug flink gestruikeld met een bout losdraaien en vanavond even vergeten dat ik de monitor op de plank had staan terwijl ik een stuk wegtrek (die viel dus even op het blad, maar geen schade). En ik heb een potloodstreep op een plaat zitten wat niet moest, maar dat kwam doordat ik bijna iets verkeerd had uitgemeten. (wellicht werkt een gummetje). Edit: Bedenk mij net dat ik die potloodstreep er toch uitzaag en dat het dus niets uitmaakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Werkplaatsje

Ongelezen bericht door Steeksleutel »



His name shall be: Lullaby
Plaats reactie