Never-ending dream.

Wat staat er nog bij de diverse leden in ontwikkeling
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Beste leden,

Tegen beter weten in heb ik te lang van alles bekeken over Land Rovers, stond al een keer op het punt van een aankoop (maar besefte dat ik te snel was), terwijl ik nog van alles moet regelen en het onverwacht druk heb soms. Toch kon ik het niet laten om op een aanbieding in te gaan voor gratis banden van een vriendelijke man. Het gevoel van een stukje bezit en ook in de gedachte dat het van pas zou komen als ik iets koop met vlakke banden.

Eenmaal thuis neergelegd voelde ik mij erg blij, maar een paar uur later voelde ik mij anders... een soort vreemde jeuk dat het niet goed was en een gevoel dat er meer moet komen. Dus wie weet kom ik binnenkort een setje oude stalen velgen tegen om netje's te maken (handig tijdens een lekke band, ik vind het mooi en vervolgens zwart gespoten), en daarna... :think:


235/85/16 Een universele maat die wereldwijd wel te verkrijgen is.
IMG_1581.JPG

Een heel langzaam rustig project met heel af en toe een update als er weer iets is aangeschaft en/of gereviseerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

5x performance velg 16" J8 om op te knappen, vervolgens goed opbergen en wie weet kom ik ooit een set goede banden tegen die erbij passen.

IMG_1793.JPG

En nu.... :think: OM606 (177PS niet uitgeperst) Blijkt een 130 zonder blok te koop te staan... Dat komt later nog wel een keer voor. En dan een Puma ernaast leggen... met 122PS voor een vermogen... :think: Spannend. Uitboren en nieuwe zuigers en injectors.... Goedkoper dan een 2e hands Puma blok en je ramt hem zo door tot 250PK 8) Soms moet je ff lekker gedachten spuien voor de lol en de dromen.

Vandaag naast een super mooie 130 gestaan zonder aanpassing voor de Europese markt, en wat een verschil in body! :shock: Echt wel mooier!

Kat Dahlia - I Think I'm In Love
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Steeksleutel op vr 23 apr, 2021 01:17, 8 keer totaal gewijzigd.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door De Rob »

als ik u was deed ik die velgen weg om te laten zandstralen/parelstralen en poederlakken.Zelf krijgt ge die niet opgekuist zoals het hoort.
Rob
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

We gaan het morgen zien als ik ga speed-blasten met een super ondergeschikte compressor en straalpistool (heb het uitgerekend dat het moet lukken). Ik ga uit van 100% teleurstelling. Maar mocht het lukken dan maak ik mij verder 0,0 zorgen. :lol: Dan lukt het verder ook wel. Heel spannend omdat ik denk dat het lukt, maar weet wel dat ik per velg een dag bezig ben i.v.m. koelen van de compressor, maar dat was een keuze die ik heb gemaakt.

Zo spannend: stralen zou niet kunnen, slagmoersleutel zou niet kunnen en etc. Maar nam ook genoegen met domweg een luchtpistool kunnen gebruiken.

Ik moet wel bij het forum van de buren het verslag doen uit respect omdat ik via dat forum de velgen heb gekocht en men verwacht dat ik daar dan een verslag ga doen. Dat is wel zo netjes.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Vogler »

Voor je er kosten aan doet misschien even uitzoeken of de load rating van die velgen wel geschikt is voor een 130.

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Henk »

Die velgen mogen dacht ik 1300 of 1500kg per stuk hebben. Heb je de moeren er ook bij want anders heb je een probleem...
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

De velgen mogen 1400kg hebben en zijn compleet. Stralen heb ik niet kunnen testen omdat ik niet de gehele levering heb ontvangen vandaag. Ze versturen het vanuit 2 locatie's dus helaas. Weet ook niet wanneer het binnenkomt.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Stukje voor de verzameling en leuk om op te knappen om te oefenen. Zeer spijtig kon ik niet ingaan op twee p14 blokken voor 250 euro, ergens ver achter en België en heb daar geen vervoer voor op dit moment. Had ze echt heel graag willen hebben!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Mag weer van heel veel geluk spreken over deze deal (feitelijk gewoon gegund). En een prachtig professioneel project mogen zien met super tips voor mij! Verder nog van plan om een tussenvorm over te nemen maar moet financieel goed uitkijken nu.

Ergens aankomende dagen een motorkap ophalen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Voor de verzameling:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Niet heel slecht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Never-ending dream.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Alles bij elkaar met benzine nu 435 euro. eindelijk beschikking tot een x ton pers, straalspul, banden machines, verfspuiten en etc. Dus kan mijn lol nu op en hoef geen gereedschap meer te kopen.

En nu de aanhanger even opknappen, net achter het huis gezet om alvast verder te strippen. Kan ik tenminste ook een blok en etc ophalen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Steeksleutel op di 03 aug, 2021 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.
His name shall be: Lullaby
Plaats reactie