offroad trailer

Wat staat er nog bij de diverse leden in ontwikkeling
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

offroad trailer

Ongelezen bericht door baudts »

Indertijd een remork gekocht gemaakt uit de achterkant van een 109. Het idee was om er een soort van multifunctionle remork van te maken. Indien ik niet aan het kamperen ben als gewone remork met enkel de back en er boven op een bach. (hier ben ik bijna klaar mee).

tijdens het kamperen zou ik dan de bovenkant van de bak erop monteren met zijruiten en dak defender. (dit heb ik er momenteel afgehaald).

Gezien tijd en geld dacht ik om er een tussen stap in te maken voor de korte kamping trips waarbij ik de remork gewoon kan gebruiken als een basis station (ook indien ik evnetueel met de gewone wagen weg ben).

Hiervoor zou ik dus de zijkanten eraf laten en gewoon het dak met de roofrack erop willen zetten.

Nu vroeg ik me af of iemand dit reeds heeft gedana en hoe je dit juist doet om het dak te laten scharnieren. (iemand een idee hoeveel zo een dak juist weegt?)

Foto's en dergelijke van mensen die een dergelijk project al hebben gedaan zijn altijd welkom.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: offroad trailer

Ongelezen bericht door baudts »

Kleine vraag.
de remmen op de remork werken momenteel niet omdat de remschoenen in de trommelremmen niet meer aanwezig zijn. is een 109 met en salsbury as.
Nu had ik nog een paar remschoenen gevonden (nooit gebruikt) van mijn ninety. zou dit passen? of kan je dit aanpassen?
op zich dient de remork niet te remmen zoals de auto echter gwn af te remmen als je rijdt en meer voornamelijk dat de rem kan opstaan als je deze aan de kant zet.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: offroad trailer

Ongelezen bericht door baudts »

Zou ruit terug in achterdeur moeten steken. Iemand een idee wat je daar tussen moet spuiten om af te dichten?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: offroad trailer

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef: di 29 sep, 2020 10:44 Kleine vraag.
de remmen op de remork werken momenteel niet omdat de remschoenen in de trommelremmen niet meer aanwezig zijn. is een 109 met en salsbury as.
Nu had ik nog een paar remschoenen gevonden (nooit gebruikt) van mijn ninety. zou dit passen? of kan je dit aanpassen?
op zich dient de remork niet te remmen zoals de auto echter gwn af te remmen als je rijdt en meer voornamelijk dat de rem kan opstaan als je deze aan de kant zet.
Klein antwoord,
Remmen passen niet.Veel te klein...109 en 110 zijn dezelfde.
Rob
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: offroad trailer

Ongelezen bericht door baudts »

Thx rob
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie