Ninety

Wat staat er nog bij de diverse leden in ontwikkeling
Gebruikersavatar
Yohani
LROCB-Member
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
lrocb_lidnr: 64
Woonplaats: Putte (Mechelen)
Contacteer:

Re: Ninety

Ongelezen bericht door Yohani »

Toen ik mijn camper naar old-timer heb laten omkeuren, was dat ook niet meer dan bij de keuring zelf vragen voor een old-timer keuring, niet meer of minder dan dat... niets dossier of paperassen.

Yohani :P
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 627
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Ninety

Ongelezen bericht door Waldorf »

Lezen wat er in de link staat: zo'n dossier moet je opmaken als je aanpassingen wil doen aan je oldtimer. Om gewoon op O-platen rond te tuffen moet je dat gewoon melden aan de keurder.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Ninety

Ongelezen bericht door baudts »

Zal wel zien wat ze zeggen moet ergens in maart gaan. indien problemen dan zal ik eens zien met stationschef om dossier op te maken. Eerst zien of hij nu correct werkt. Testrit is voorzien op donderdag.
Fingers crossed dat alles nu correct werkt.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Ninety

Ongelezen bericht door baudts »

Gisteren test rit gedaan en verschil is enorm. Wagen rijdt zeer goed. :clap:

Nog aantal kleine puntjes die we hebben gemerkt. mss dat iemand me an helpen

- Bij opzetten van de lichtschakelaar om de hoofdlichten aan te zetten springt deze altijd terug naar de stand lichten. de schakelaar zelf heb ik 2 jaar geleden vervangen toen ik begonnen ben aan mijn projects.

- De pinkers vallen soms uit. Hebben gezien dat dit gelinkt is aan de knop van de vier pinkers. (is ook een nieuwe). Indien bij het uitzetten van de 4 pinkers je deze knop te ver indrukt dan werken pinkers niet meer. Als je deze dan lichtjes drukt om deze terug aan te zetten (zonder aanzetten) dus zodat die een beetje terug naar buiten komt kan ik de pinkers terug naar links of rechts zetten. Op zich niet zo een groot probleem buiten het feit dat als je rijdt door de trillingen de knop altijd terug wat naar achter gaat waardoor de pinkers ineens niet meer werken.

- De achterlichten moeten deze mee aangaan met de standlichten of enkel met de hoofd lichten. (ben dit vergeten. Ik zou ervan uitgaan net zoals op mijn wagen dat deze mee aangaan met de standlichten (kleine lichten). 1 gaat mee aan de andere gaat enkel aan wanneer ik de hoofd lichten opzet. Iemand een idee.

- kent iemand iemand in de buurt va steenhuffel / londerzeel die uitlijning kan doen van de wielen?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Ninety

Ongelezen bericht door Vogler »

baudts schreef: vr 31 jan, 2020 11:04 Gisteren test rit gedaan en verschil is enorm. Wagen rijdt zeer goed. :clap:
Goe gedaan, proficiat. 't Is een fijn gevoel om vast te tellen dat hij beter wordt.

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Ninety

Ongelezen bericht door Vogler »

baudts schreef: vr 31 jan, 2020 11:04 Gisteren test rit gedaan en verschil is enorm. Wagen rijdt zeer goed. :clap:
Goe gedaan, proficiat! :thumbup:
't Is altijd een fijn gevoel om vast te tellen dat hij beter wordt.

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Ninety

Ongelezen bericht door baudts »

Vogler schreef: vr 31 jan, 2020 11:17
baudts schreef: vr 31 jan, 2020 11:04 Gisteren test rit gedaan en verschil is enorm. Wagen rijdt zeer goed. :clap:
Goe gedaan, proficiat! :thumbup:
't Is altijd een fijn gevoel om vast te tellen dat hij beter wordt.

J
Indeed. nu nog ontdekken wat er mis is met die schakelaars.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Ninety

Ongelezen bericht door Peter Puma »

baudts schreef: vr 31 jan, 2020 11:04 - Bij opzetten van de lichtschakelaar om de hoofdlichten aan te zetten springt deze altijd terug naar de stand lichten. de schakelaar zelf heb ik 2 jaar geleden vervangen toen ik begonnen ben aan mijn projects.
Dat had ik ook op de HCPU nadat ik de lichtschakelaar vervangen heb. Uiteindelijk bleek dat een uitlijning te zijn met de plastic kap die rond de stuurkolom zit. De rubber hoes aan de schakelaar is nogal stijf en als de schakelaar niet mooi in het midden van het gat in die plastic kap steekt dan duwt de rubber de schakelaar terug naar de eerste positie. Vooral als het koud was trad dit op. E.e.a. opnieuw monteren heeft het probleem voor mij opgelost.


baudts schreef: vr 31 jan, 2020 11:04 - De pinkers vallen soms uit. Hebben gezien dat dit gelinkt is aan de knop van de vier pinkers. (is ook een nieuwe). Indien bij het uitzetten van de 4 pinkers je deze knop te ver indrukt dan werken pinkers niet meer. Als je deze dan lichtjes drukt om deze terug aan te zetten (zonder aanzetten) dus zodat die een beetje terug naar buiten komt kan ik de pinkers terug naar links of rechts zetten. Op zich niet zo een groot probleem buiten het feit dat als je rijdt door de trillingen de knop altijd terug wat naar achter gaat waardoor de pinkers ineens niet meer werken.
Lijkt me dat je de schakelaar moet vervangen.


baudts schreef: vr 31 jan, 2020 11:04 - De achterlichten moeten deze mee aangaan met de standlichten of enkel met de hoofd lichten. (ben dit vergeten. Ik zou ervan uitgaan net zoals op mijn wagen dat deze mee aangaan met de standlichten (kleine lichten). 1 gaat mee aan de andere gaat enkel aan wanneer ik de hoofd lichten opzet. Iemand een idee.
Achterlichten moeten vanzelfsprekend mee aangaan met de standlichten. Ergens een foutje in de bedrading gemaakt ?



Proficiat alvast met het resultaat :clap:
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Snoopytje
Berichten: 6
Lid geworden op: di 02 okt, 2018 11:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wetteren-Ten-Ede

Re: Ninety

Ongelezen bericht door Snoopytje »

Wat die pinkers betreft,... probeer eens de schakelaar van de 4 pinkers een 10-tal keer in-en uit te drukken, kan zijn dat het probleem opgelost is. heb dit ook gehad (bij een classic).
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Ninety

Ongelezen bericht door baudts »

Peter Puma schreef: vr 31 jan, 2020 13:36
baudts schreef: vr 31 jan, 2020 11:04 - Bij opzetten van de lichtschakelaar om de hoofdlichten aan te zetten springt deze altijd terug naar de stand lichten. de schakelaar zelf heb ik 2 jaar geleden vervangen toen ik begonnen ben aan mijn projects.
Dat had ik ook op de HCPU nadat ik de lichtschakelaar vervangen heb. Uiteindelijk bleek dat een uitlijning te zijn met de plastic kap die rond de stuurkolom zit. De rubber hoes aan de schakelaar is nogal stijf en als de schakelaar niet mooi in het midden van het gat in die plastic kap steekt dan duwt de rubber de schakelaar terug naar de eerste positie. Vooral als het koud was trad dit op. E.e.a. opnieuw monteren heeft het probleem voor mij opgelost.
Deze ga ik eens nakijken.

zal bedrading nog eens nalopen van zodra ik tijd heb :D
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Ninety

Ongelezen bericht door baudts »

Snoopytje schreef: vr 31 jan, 2020 13:47 Wat die pinkers betreft,... probeer eens de schakelaar van de 4 pinkers een 10-tal keer in-en uit te drukken, kan zijn dat het probleem opgelost is. heb dit ook gehad (bij een classic).
heb ik ondertussen eens geprobeerd. En werkt precies. nog niet mee gaan rijden nadat ik dit heb geprobeerd echter als ik stil sta werkt het al :D
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Ninety

Ongelezen bericht door baudts »

baudts schreef: vr 31 jan, 2020 11:04 - Bij opzetten van de lichtschakelaar om de hoofdlichten aan te zetten springt deze altijd terug naar de stand lichten. de schakelaar zelf heb ik 2 jaar geleden vervangen toen ik begonnen ben aan mijn projects.
Peter Puma schreef: vr 31 jan, 2020 13:36 Dat had ik ook op de HCPU nadat ik de lichtschakelaar vervangen heb. Uiteindelijk bleek dat een uitlijning te zijn met de plastic kap die rond de stuurkolom zit. De rubber hoes aan de schakelaar is nogal stijf en als de schakelaar niet mooi in het midden van het gat in die plastic kap steekt dan duwt de rubber de schakelaar terug naar de eerste positie. Vooral als het koud was trad dit op. E.e.a. opnieuw monteren heeft het probleem voor mij opgelost.
Heb ik uiteindelijk gevonden was inderdaad de uitlijning van de plastieke kap nu lijkt deze te werken. thx voor de tip
baudts schreef: vr 31 jan, 2020 11:04 - De achterlichten moeten deze mee aangaan met de standlichten of enkel met de hoofd lichten. (ben dit vergeten. Ik zou ervan uitgaan net zoals op mijn wagen dat deze mee aangaan met de standlichten (kleine lichten). 1 gaat mee aan de andere gaat enkel aan wanneer ik de hoofd lichten opzet. Iemand een idee.
Peter Puma schreef: vr 31 jan, 2020 13:36 Achterlichten moeten vanzelfsprekend mee aangaan met de standlichten. Ergens een foutje in de bedrading gemaakt ?
Inderdaad foutje in de bedrading. Kabel in de verkeerde blok gestoken aan de zekeringen waardoor deze mee op de voorlichten stond. Wss slecht opgelet na uren in de kabels te prutsen. :lol:
baudts schreef: vr 31 jan, 2020 11:04 - De pinkers vallen soms uit. Hebben gezien dat dit gelinkt is aan de knop van de vier pinkers. (is ook een nieuwe). Indien bij het uitzetten van de 4 pinkers je deze knop te ver indrukt dan werken pinkers niet meer. Als je deze dan lichtjes drukt om deze terug aan te zetten (zonder aanzetten) dus zodat die een beetje terug naar buiten komt kan ik de pinkers terug naar links of rechts zetten. Op zich niet zo een groot probleem buiten het feit dat als je rijdt door de trillingen de knop altijd terug wat naar achter gaat waardoor de pinkers ineens niet meer werken.
Peter Puma schreef: vr 31 jan, 2020 13:36 Lijkt me dat je de schakelaar moet vervangen.
Hier ben ik nog mee bezig. heb leverancier gecontacteerd om te zien of zij een idee hadden en zij denken aan massa probleem. Heb deze dus even losgehaald om kabel te controleren. En herinner me nu dat ik indertijd ook last had met deze schakelaar.
1. bij het loshalen is de massa kabel losgekomen weet iemand of deze links of rechts op de connector moet komen aan de zijkant van de knop? herinner me dit niet meer. ik dacht rechts

Afbeelding

2. Wat moet er aan de andere kant op de zijkant van de connector.

Afbeelding

3. komt ook een zwart rode kabel uit. Was indertijd ook al niet aangesloten en heb toen nooit kunnen uitvinden waarop deze aangesloten moet worden :S

Afbeelding
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Ninety

Ongelezen bericht door Vogler »

Hey Baudts, kijk hier even op lr4x4, misschien helpt dat:

https://forums.lr4x4.com/topic/25376-ha ... diagnosis/

Het topic stak toevallig vandaag de kop op.

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Ninety

Ongelezen bericht door baudts »

Vogler schreef: do 06 feb, 2020 20:36 Hey Baudts, kijk hier even op lr4x4, misschien helpt dat:

https://forums.lr4x4.com/topic/25376-ha ... diagnosis/

Het topic stak toevallig vandaag de kop op.

Groeten,

Joris
Had ik ook reeds gevonden echter kwam niet echt overeen met mijn kabels.
heb het gisteren ondertussen gevonden. rechts massa. En die zwart rode kabel die uit de blok kwam heb ik links op de connector aangesloten en nu werkt alles.

Moet ik juist nog iets vinden om de banden uit te lijnen.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie